może się przyda
1.
Szczegółowy zakres czynności służbowych Pani ……...... na stanowisku pomocy nauczyciela od…………
Stanowisko pracy podlega dyrektorowi przedszkola i kierownikowi
gospodarczemu.
Pomoc nauczyciela współpracuje z nauczycielką przydzielonej grupy.
Powierzam Pani niżej wymienione czynności i odpowiedzialność za ich
prawidłowe wykonywanie.
SPRZĄTANIE:
Codziennie:
- zamiatanie, odkurzanie sali, ścieranie kurzu(na mokro) sprzętów,
zabawek, pomocy dydaktycznych, parapetów, półek na prace
indywidualne.
- mycie umywalek, sedesów wraz z glazurą z użyciem środków
dezynfekujących,
- sprzątanie pomocy dydaktycznych oraz sali po zajęciach programowych,
- zmywanie, pastowanie, froterowanie parkietu w miarę potrzeby
Do codziennych obowiązków należy zatem utrzymanie we wzorowej
czystości sal i pomieszczeń przydzielonych do sprzątania.
1 raz w tygodniu :
- zmiana fartuchów ochronnych
1 raz w miesiącu:
- generalne porządki – mycie drzwi, lamperii, parapetów,
- podłóg, listew,
- mycie zabawek, sprzętów , mebli
2 razy w miesiącu:
- zmiana ręczników/pranie i prasowanie/
Mycie okien w miarę potrzeby nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
Organizacja posiłków:
- przynoszenie naczyń do sali nie wcześniej niż pół godziny przed
posiłkiem(przykrywanie ściereczką)
- rozdawanie 3 razy dziennie właściwych porcji dzieciom wg ilości
podanej do kuchni,
- estetyczne podawanie posiłków,
- przestrzeganie obowiązku wydawania ciepłych posiłków,
- podawanie dzieciom napojów w ciągu dnia (zmywanie kubeczków
po użyciu),
- pomoc przy karmieniu dzieci słabo jedzących,
- mycie i wycieranie sztućców po posiłkach,
- zmiana fartucha na biały i używanie opaski na włosy lub nakrycia
głowy podczas podawania posiłków.
Opieka nad dziećmi:
- pomoc dzieciom w rozbieraniu i ubieraniu się przed ćwiczeniami
gimnastycznymi i wyjściem na dwór,
- opieka w czasie spacerów i wycieczek,
- pomoc przy myciu rąk, korzystaniu z toalety,
- udział w przygotowywaniu pomocy do zajęć,
- udział w dekorowaniu sali,
- pomoc przy dzieciach w sytuacjach tego wymagających.
Przestrzeganie BHP:
- odpowiednie zabezpieczenie przed dziećmi produktów
chemicznych pobranych do utrzymania czystości, oszczędne
gospodarowanie nimi,
- pomoc przy zakupie pomocy, sprzętów, zabawek i innych
artykułów niezbędnych do funkcjonowania przedszkola,
- zgłaszanie zwierzchnikowi wszelkich zagrożeń i uszkodzeń
sprzętu.
Gospodarka materiałowa:
- kwitowanie pobranych przedmiotów i środków do utrzymania
czystości, sprzętów, pomocy, znajomość stanu posiadania,
- zabezpieczanie przed kradzieżą rzeczy i przedmiotów znaj-
dujących się w przedszkolu.
- dbałość o powierzony sprzęt i rośliny,
- odpowiedzialność materialna za przydzielone naczynia stołowe,
sprzęt do sprzątania, odzież ochronną oraz sprzęty i rzeczy znajdujące się w pomieszczeniach przydzielonych do sprzątania.
Sprawy ogólne:
- nieudzielanie rodzicom informacji na temat dzieci – jest to
zadaniem nauczycielek,
- dbałość o estetyczny wygląd,
- wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
- dyżury w szatni, pomoc w ubieraniu się wszystkim dzieciom
przedszkolnym przebywającym w tym pomieszczeniu.
Przyjmuję odpowiedzialność za wykonywanie wyżej wymienionych
czynności.
.............................................
/ data i podpis pracownika/
2.
Szczegółowy zakres czynności służbowych Pani ………….. zatrudnionej
w ………………………….na stanowisku kierownika gospodarczego.
Stanowisko pracy podlega bezpośrednio dyrektorowi przedszkola, pracuje w wymiarze
40 godzin tygodniowo.
Podlegają mu pracownicy obsługi przedszkola.
Współpracuje z księgowością przestrzegając ustalonych terminów rozliczeń.
I. Związane z obiegiem pieniędzy:
- pobieranie z kasy pogotowia kasowego(przestrzeganie ustalonej wysokości) oraz poborów i wypłacanie ich pracownikom,
- przyjmowanie odpłatności od rodziców i personelu na kwitariusz
- przechowywanie w kasie pancernej gotówki, rachunków, zeszytu zaliczek,
- sprawdzanie zgodności zakupu z rachunkiem,
- rozliczanie pogotowia kasowego na podstawie rachunków sprawdzonych
i podpisanych przez dyrektora i główną księgową oraz zaewidencjonowanie
w odpowiednim raporcie
II. Dotyczące gospodarki materiałowo-magazynowej:
- prowadzenie kartotek magazynowych,
- uzgadnianie sald z księgową, raz na trzy miesiące magazyny
- zabezpieczenie magazynów przed kradzieżą, pożarem i zniszczeniem
- racjonalne i oszczędne gospodarowanie powierzonymi składnikami majątku.
III. Związane z działalnością organizacyjno-gospodarczą:
- zorganizowanie swego stanowiska pracy i podległych mu pracowników,
- przestrzeganie przepisów i zasad bhp,
- dbałość o mienie przedszkola i właściwe jego zabezpieczenie oraz użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem,
- subordynacja wobec przełożonych oraz życzliwy stosunek wobec nauczycieli
i podwładnych,
- ścisłe przestrzeganie tajemnicy służbowej,
- informowanie swojego przełożonego o stanie wykonywanych prac i napotkanych trudnościach,
- wnioskowanie przynajmniej dwa razy do roku o dokonanie kasacji i likwidacji zużytych składników majątkowych przedszkola zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie oraz uczestniczenie w spisach z natury majątku przedszkola,
- dokonywanie na bieżąco oznakowań przedmiotów i środków trwałych,
- zmiana i uzupełnianie instrukcji oraz oznakowań dróg ewakuacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z zakupami sprzętu, środków i pomocy dydaktycznych zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością materialną za powierzony sprzęt i pomoce naukowe nauczycieli i pracowników administracji i obsługi,
- prowadzenie spraw związanych z konserwacją i naprawą sprzętu będącego na stanie przedszkola,
- zabezpieczenie rytmiczności pracy pracowników obsługi(rejony, urlopy, zastępstwa),
- codzienna kontrola stanu sanitarnego przedszkola i prowadzenie zeszytu kontroli wewnętrznej,
- usuwanie zaistniałych usterek przy pomocy odpowiednich służb,
- czuwanie nad terminowym przeprowadzeniem zerowania instalacji elektrycznej
i oceną stanu instalacji,
- czuwanie nad przeprowadzeniem szkoleń pracowników w zakresie bhp i p. poż,
- czuwanie nad terminowym przeprowadzeniem badań do celów sanitarno-
epidemiologiczncznych oraz okresowych pracowników przedszkola,
- prowadzenie księgi obiektu i czuwanie nad przeprowadzeniem bieżących przeglądów technicznych obiektu,
- prowadzić i nadzorować inwestycje i remonty,
- organizować wykonawców bieżących remontów, kontrolować wykonywane prace pod względem terminowości i jakości,
- dokonywanie odbioru prac remontowych,
- opisywać rachunki za prace remontowe pod względem merytorycznym,
- utrzymywać kontakt z wykonawcami, inwestorami,
- czuwanie nad przeprowadzeniem oceny stanu technicznego instalacji odgromowej zgodnie z przepisami w tym zakresie,
- dbanie o utrzymanie pełnej czystości przedszkola oraz przynależnego terenu,
- zapewnienie opieki nad zielenią w czasie ferii i wakacji,
- czuwanie nad utrzymaniem budynku przedszkola w należytym stanie pod względem p. poż,
- zabezpieczenie przedszkola w wymagany sprzęt p.poż i środki gaśnicze oraz dopilnowanie terminowej atestacji i konserwacji,
- zaopatrzenie poszczególnych pomieszczeń przedszkola w instrukcje p.poż oraz instrukcje alarmowania straży pożarnej i innych służb,
- dopilnowanie terminowych czyszczeń przewodów kominowych,
- zaopatrywanie pracowników i nauczycieli w odzież ochronną i inne świadczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz prowadzenie imiennych kartotek przydzielonej odzieży,
IV. Kierownik gospodarczy odpowiada:
- za prawidłowe zabezpieczenie i przechowywanie oraz gospodarowanie
środkami trwałymi,
- za właściwą organizację pracy podległych mu pracowników,
- za stan higieniczno-sanitarny i wygląd przedszkola,
- za dyscyplinę pracy, przestrzeganie przepisów bhp i p. poż. podległych
mu pracowników,
- za sprawy ujęte w zakresie jego obowiązków,
V. Zakres uprawnień:
1. wydawanie poleceń i dyspozycji podległym pracownikom,
2. reprezentowanie przedszkola na zewnątrz w sprawach związanych
z zakresem czynności,
3. korzystanie z uprawnień wynikających z Regulaminu Pracy i Kodeksu Pracy,
4. współdziałanie z dyrektorem, główną księgową, Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców oraz z innymi pracownikami przedszkola przy realizacji swojego zakresu czynności.
5. współuczestniczenie w opracowaniu planu rocznego i perspektywicznego
w zakresie działalności administracyjno- gospodarczej i finansowej przedszkola,
VI. Z zakresu żywienia dzieci i personelu:
- planowanie jadłospisów zgodnie z obowiązującymi normami i kalorycznością; wywieszanie ich dla rodziców,
- planowanie i organizacja zakupów, wydawanie do kuchni art. spożywczych, wpisywanie ich codziennie do dziennika żywieniowego lub zeszytu (potwierdzone podpisem kucharki) oraz codzienne przedkładanie Dyrektorowi przedszkola raportów żywieniowych do godziny 1300.
- prowadzenie kartoteki magazynu żywnościowego, sporządzanie miesięcznych rozliczeń,
- przestrzeganie stawki żywieniowej i terminów przydatności do spożycia artykułów znajdujących się w magazynie; właściwe przechowywanie ich i zabezpieczanie przed zniszczeniem,
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem kuchni (przygotowaniem i porcjowaniem posiłków zgodnie z normami),
- oszczędnym gospodarowaniem produktami spożywczymi, przestrzeganiem
czystości, wykorzystaniem produktów do przygotowywanych posiłków zgodnie
z przeznaczeniem)
- nadzór nad prawidłowym porcjowaniem posiłków przez personel
obsługowy.
Wykonywanie innych czynności nie wykazanych wyżej a zaleconych przez dyrektora i główną księgową związanych z działalnością przedszkola.
Przyjmuję odpowiedzialność za wykonywanie wyżej wymienionych
czynności.
Oświadczam, że są znane mi są przepisy dotyczące:
1. niedopatrzenia, względnie przekroczenia obowiązków służbowych
(art. 246 KK)
2. odpowiedzialności karnej za niezachowanie tajemnicy państwowej
i służbowej (art. 260-264 KK)
Przyjmuję do wiadomości i realizacji zakres czynności, odpowiedzialności i uprawnień.
..............................
/ data i podpis pracownika/
|