Forum OSKKO - wątek

TEMAT: wf=2+2
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]
tok01-03-2009 09:22:55   [#01]
witam!

wlasnie wrocilem z konferencji "WYCHOWANIE FIZYCZNE A NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA -ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE, KONCEPCYJNE, ORGANIZACYJNE I PROGRAMOWE"
w linku macie program: www.szs.res.pl/Konferencja_Czudec_2009.doc

jest obietnica umieszczenia na stronie www.ko.rzeszow.pl materialow z konferencji, zwlaszcza prezentacji P. Czerskiej, mowiacej o tym jak przygotowac oferte fakultetow i jak ja wdrozyc.

zwroccie uwage na strone www.lider.szs.pl gdzie znajdziecie garsc sensownych materialow w tej kwestii

pozdrawiam!
Karolina01-03-2009 10:25:32   [#02]

Asia i jak ja mam zapomnieć ;)

tok - nawiązywano coś do podstawy programowej i ramowek? bo z nich to 2+2 kiepsko wynika

Lidera znam i też polecam ;)

 

beera01-03-2009 10:40:25   [#03]

przejrzałam i mam zasdnicze uwagi, co do tych dwóch materiałow

Podstawa : wychowanie fizyczne i edukacja zdrowotna (etapy II,III i IV)

i Jerzy Pospiech - Gimnazjum

PRZEDE WSZYSTKIM nie ma w podstawie mowy o fakultetach - a w tym materiale jest tak to opisane, jakby była

I dodatkowo organizacja tych lekcji:
Wzięłam stamtąd fragment, do którego się odniosę, bo ważne jest, zebyśmy nie prowadzali ludziom zamieszania:

Czym różni się obecna podstawa programowa wychowania fizycznego dla  gimnazjum od poprzedniej?

Obo­wiązkowy wymiar wychowania fizycznego dzieli się obecnie na:

  • część realizowaną w systemie klasowo-lekcyjnym w wymiarze 2 godz. tygodniowo, której dotyczą wymagania określone w podstawie pro­gra­­mo­wej, z mo­żliwością ich ewentualnego poszerzania,
  • część realizowaną w postaci fakultetów w wymiarze 2 godz. tygodniowo,  które mogą być prowadzo­ne w systemie zajęć pozalekcyjnych i po­za­­szkolnych, obo­wiąz­kowych co do udzia­łu, ale umo­żli­wiających wybór treści i form zajęć. Fakultety służą zwiększaniu zakre­su i pogłębianiu umiejętności i wiedzy zwią­za­nych z akty­wnością fizyczną oraz dba­łością o rozwój i zdro­wie fizyczne, psychiczne i spo­łeczne uczniów, na miarę ich moż­liwości, oczekiwań i zain­teresowań.
  • Wymagania szczegółowe odnoszą się do części realizowanej w systemie klasowo-lekcyjnym, w ramach następu­jących blo­ków tematycznych: diagnoza sprawności i rozwoju fizycznego, tre­ning zdrowotny, sporty całego życia i wypoczynek, bezpieczna aktywność fizyczna i hi­giena osobista, sport, taniec.

Szkoła, uwzględniając lokalne tradycje i warunki, a także potrzeby i oczekiwania uczniów oraz ich rodziców (prawnych opiekunów) ustala formy aktywności fizycznej w ramach fakul­tetów o następujących profilach:

            -  sportowy

            -  rekreacyjny

            - taneczny

            - turystyczny

           - moduł zdrowotny(obowiązkowy dla ucznia realizowany w wymiarze 30 godzin w jednym semestrze).

nie ma w przepisach mowy o takim podejściu.

Jest tak w projekcie:
4 godziny wychowania fizycznego, z których 1 może być realizowana zgodnie z rozporządzeniem w sprawie dopuszczalnych form realizacji w-fu. ( w tym 30 na edukację zdrowotną)

Za chwilę będzie tak - w sejmie jest zmiana Ustawy o kulturze fizycznej, która pozwoli na zmianę rozporządzenie o dopuszczalnych formach z 1 na 2

i efekt końcowy (przewidywany na podstawie analizy przepisów/projektów)

w szkole realizuje się 4 godziny w-fu - dokładnie tak jak było
z czego 2 godziny będzie można realizować z rozporządzeniem w sprawie dopuszczalnych form realizowania dwóch godzin w-fu (a rozporządzenie dopuszcza 6 form - z tym, że w przypadku zmiany rozporządzenie na pewno ten katalog zajęć będzie można zmienić)

===

taki jest stan na dziś - niepotrzebnie się organizatorzy konferencji przyzwyczaili do projektów i planów. I niepotrzebnie te plany były przedstawiane jak podjęte decyzje.

ech... bałagan - łagodnie mówiąc...

beera01-03-2009 10:41:03   [#04]
Karolina pisałam ten post wyżej z myslą o Tobie, ze jak mnie spotkasz, to udusisz:))))
Ala01-03-2009 10:41:40   [#05]

są tacy co się baaaaaaaaaardzo do pomarańczowych książeczek przywiązali traktując je jako obowiązujące prawo i operacja odcięcia będzie bolesna

 

Ala01-03-2009 10:43:11   [#06]
pisałam z wami równocześnie ;-)
beera01-03-2009 10:47:21   [#07]

Alu - trudno im się dziwić.

Zamiast promowania planów, trzeba było pomyśleć o promowaniu podjętych decyzji.
Teraz mamy bardzo dużą wiedze o tym, czego nie będzie, a niewielką o tym co naprawdę będzie.

 

Ala01-03-2009 10:49:39   [#08]

tak, ale tą wiedzę jeszcze nie wszyscy mają dlatego jest jak jest

i jeszcze jakoś tak bardziej ludzie wierzą w zapowiedzi niż w przepisy ;-)

Karolina01-03-2009 10:54:43   [#09]

Normalnie żal, że nie było nikogo na tej konferencji coby takie pytanie wprost zadał - jakie to ma odniesienie do przepisów

Może był i tok nam odpowie ;)

beera01-03-2009 11:04:29   [#10]

wiesz, ale Ci ludzie stamtąd są pełni dobrych intencji i pasji, ja bym ich nie atakowała:)

Powinien tylko ktoś im pomóc wtłoczyć ich (często świetne) pomysły w nowe normy prawne.

Dla mnie niepokojące jest, że materiał o organizacji fakultetów ma się znaleźc na stronach KO, bo kto jak kto, ale KO powinno wiedzieć, jak ma być.

Jeśli KO jest zainteresowane promowaniem prawidłowych rozwiązań (a powinno być) to niech teraz wyedukuje organizatorów konferencji z przepisów, co może pozwoliłoby znaleźć interesujące rozwiązania nawet i w obecnym stanie prawnym.

Ala01-03-2009 11:20:04   [#11]

jeśli o mnie chodzi to nie atak, ja sobie myślę tak jak napisałaś w #7

Zamiast promowania planów, trzeba było pomyśleć o promowaniu podjętych decyzji.

Karolina01-03-2009 11:20:34   [#12]
swoją drogą twórcy podstawy programowej w-f to bardzo fajni ludzie - aż dziw, że to im się nie dociągnęło jakoś
beera01-03-2009 11:25:35   [#13]

Karolina ich ściała przygwoździć pytaniem do ściany:))

Karolino - wiesz, co myślę, żal, że podstawa była pisana oddzielnie od ramówki - że nie myślano o idei wspólnie z myśleniem o organizacji. Wbrew pozorom o bie te rzeczy są róznie wazne. Teraz mamy przykrajanie pieknej - wydawałoby się, sukienusi, na nieidealne ciało.

Jestem przekonana, że ludzie od podstawy to świetni fachowcy - powinni się jeszcze spotkać z innymi świetnymi fachowcami - dyrektorami i nauczycielami.

(literówki:)


post został zmieniony: 01-03-2009 11:26:20
Marek Pleśniar01-03-2009 11:29:30   [#14]

ale projekty powstają dzięki wspolnej pracy, konsultacji spolecznej itd

\jak je znamy - możemy - choćby tu je krytykować

beera01-03-2009 11:30:18   [#15]

postanowiłam wkleić z wątku konsultacyjnego, żeby mieć w-f w jednym miejscu:

Kontrowersje budzi sposób organizowania zajęć wychowania fizycznego, które zgodnie
z zapowiedziami miały się odbywać jako 2 godz. w ramach zajęć lekcyjnych i 2 godz.
w ramach zajęć fakultatywnych do wyboru przez ucznia. Zastrzeżenie te wiążą się również
z projektem zmian w ustawie o kulturze fizycznej który zakłada, że minister do spraw oświaty określi w
rozporządzeniu dopuszczalne formy realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego.

no, bo co - budzą? Przeca wiemy, jak będzie. Budzi raczej zdumienie fakt, że zapowiedzi oparto na tak miałkich podstawach i że zorganiozwano tyle konferencji, które namieszały ludziom w głowie -ale nie wiem, czy to pisać;)


Wydaje mi się natomiast, że warto napisać, że proponujemy nie wyłączać edukacji zdrowotnej z w-fu. Ale jeżeli MEN jej nie wyłączy, to, żeby określił, czy też podział na grupy obowiązuje i kto może uczyć.

Karolina 01-03-2009 11:02:58   [#560]

Asia ;) po co proponować aby nie wyłączał  - jak nie robi tego. Przecież edukacja zdrotowna jest w podstawie w-f  i w ramówce w-f, więc po co pytać o coś czego nie ma.

Natomiast jeśli jest w tym w-f to logiczne, że wuefiści będą uczyć - bo kto? Jezu.... tego nam zabrać nie wolno ;)

Chyba cię jednak uduszę ;)

asia 01-03-2009 11:10:43   [#561]

Wyłącza, pod tabelą:) (czy nie wyłącza?) (poszłam sprawdzić, bo i mi się miesza z fikcją rzeczywistość ;)

385 godzin wychowania fizycznego, w tym 30 godzin edukacji zdrowotnej

Każe zrealizować w ramach w-fu nie mniej niż 30 godzin edukacji zdrowotnej. A powodu nie ma - tak? Bo w-f, to kilka działów, z jakiego powodu to wyłączać?

Tym bardziej, że ta edukacja ma być właczona w normalne lekcjie - jak na moje oko, to jak będziesz potem się rozliczała z tych 30 godzin? Będziesz zliczała cząstki lekcji, czy jak?

A jeśli mają to być odrębne lekcje, to a) sensu to nie ma, b) jesli jednak, to jak ma to być organizowane.

===

Ja Cię nie uduszę, raczej "dzięki" - nigdy jeszcze nie znałam tak podstawy progr z w-fu:))))))

Karolina 01-03-2009 11:18:49   [#562]

ok ;)

napiszę tylko jak to rozumiałam ja... ale obecnie to już nie wiem

Myślałam, że zapisując odrębnie edukację zdrowotną - mają na myśli, że ja 30 godzin w-f jestem zobowiązana przeznaczyć tylko na ez. Do tej pory- treści promocji zdrowia przewlekały się i można było np pomiędzy ćwiczeniami 5 min poświęcić na omówienie czegoś i wrócić do lekcji i zajęć ruchowych. Teraz rozumiem, że mam te 30 godzin, zabrać uczennice do salki lekcyjnej - np multimedialnej i one nie będą wówczas aktywne ruchowo (no pi razy w rzumieniu lekcji w-f) tylko będziemy zajmować się wyłącznie wz - metody różne aktywne również ale nie będzie to na sali gimnastycznej - może boisko w piękny dzień.

A, że to nie będzie w ramach w-f, lub że mógłby nie wuefista prowadzić to mi przez myśl nie przeszło - ale można zapytać coby komuś nie przyszło do głowy.

W ogóle pytajmy o wszystko co ma być później interpretowane różnie ;)

asia 01-03-2009 11:22:19   [#563]

Teraz rozumiem, że mam te 30 godzin, zabrać uczennice do salki lekcyjnej - np multimedialnej i one nie będą wówczas aktywne ruchowo (no pi razy w rzumieniu lekcji w-f) tylko będziemy zajmować się wyłącznie wz - metody różne aktywne również ale nie będzie to na sali gimnastycznej - może boisko w piękny dzień

nie...chyba nie... ale takie pytania będą padały

Do tej pory- treści promocji zdrowia przewlekały się i można było np pomiędzy ćwiczeniami 5 min poświęcić na omówienie czegoś i wrócić do lekcji i zajęć ruchowych.

i tak powinno być, ale wyobrażasz sobie proces udawadniania komuś, kiedy będziesz pracowała w takim systemie, że zrealizowaś 30 godzin?

Koszmar jakiś.

Dlatego nie powinno się w tym opisie pod tabelą o tych 30 godzinach pisać, natomiast ez powinna być działem w-fu w podstawie traktowanym tak samo, jak te kilka innych

Karolina 01-03-2009 11:27:19   [#564]

tylko ze takie osobne 30 godzin miało sens w przypadku (że wymówię) ;) fakultetów w rozumieniu pomarańczowym

bo taki uczeń miał zawsze 2 godziny w-f, 2 wybierał i wiedział, że poprzez trzy lata oprócz tego, że wybierze sobie dyscypline czy formę x,y,z - raz musi wybrać też edukację zdrowotną i ma to jako osobny fakultet

to mi się podobało

tak jak sugerujesz - fakt w obecnym bałaganie wprowadza porządek ale... w sumie nie zmienia nic do tego co było - cała reforma i pomarańczowa i w ogóle nie ma totalnego sensu - myślę, że jednak nie o to Czerskiej, Woynarowskiej i innym chodziło i jednak tak być nie może.

asia 01-03-2009 11:28:48   [#565]

pewnie nie o to

no ale wpakowanie nauczycieli w-fu w koniecznośc rozliczenia się z 30 godzin ez, realizowanego w ramach w-fu to też chore byłoby

Karolina01-03-2009 11:37:34   [#16]

więc i ja przeniosę ostatnią wypowiedź ;)

....................

drążę - bo widzę po prostu nadal pomarańczowo - wiem, że dla dyrektorów to kłopot, dla wuefistów też - będziemy mieć turę klasowo-lekcyjną i popołudniową - ale nie przeraża mnie to, mi się to podoba ;)

nie widzę problemu z zaliczeniem i oceną uczennicy Kasi, jeśli u mnie ma 2 godziny, wybiera siatkówkę u pani Jadzi i ma ez jak wybierze taki rok u pani Krysi. Ja nadal mogę ją ocenić w porozumieniu z panią Jadzią i panią Krysią - gdzie ja ocenię umiejętności jakie nabyła, jej zaangażowanie, aktywność a pani Jadzia i pani Krysia przekaże mi inne informajce na temat frekwencji itp.

Proste to ale ktoś popsuł. Szkoda.

beera01-03-2009 11:50:01   [#17]

przekonanie jednych, że mogą coś zrobić bez drugich - mówiąc najprościej

Każdy pomysł, trzeba dokładnie przemyśleć, potem go dokładnie przedyskutować patrząc na niego z róznych stron - nie tylko ideowych, a potem dopiero wdrożyć.

beera01-03-2009 11:51:04   [#18]
(ale pamiętaj, że masz to rozporzadzenie - w szkołach bedzie można wyjśc poza schemat)
Karolina01-03-2009 12:03:49   [#19]

będzie można ale nie będzie trzeba - bo jak nie znajdę (ja czy inni chętni) w dyrekcji i pozostałych wuefistach zapaleńców takiego rozwiązania to - nic się nie zmieni i to mnie martwi

jakoś tak wolność wyboru ucznia mi bliski sercu był ;)

krystyna01-03-2009 18:53:36   [#20]

asiu,

piszesz:

taki jest stan na dziś - niepotrzebnie się organizatorzy konferencji przyzwyczaili do projektów i planów. I niepotrzebnie te plany były przedstawiane jak podjęte decyzje.

ech... bałagan - łagodnie mówiąc...

trzeba jednak oddać sprawiedliwości kilka faktów:

  • konferencja była przygotowana i zapowiedziana po ukazaniu się projektu rozp. o podstawie programowej i po opublikowaniu tej nieszczęsnej pomarańczowej książeczki, w której MEN opowiada, jak realizacja tej podstawy ma w szkołach wyglądać;

(i ja też wtedy zgłosiłam swojego nauczyciela na tę konferencję)

  • no i nie było jeszcze wtedy projektu rozp. o ramówkach !

(a gdy się ukazał i rozpoczęła się dyskusja na forum - zadałam sobie i Wam pytanie o sens uczestnictwa w konferencji - pojechał, bo zawsze coś ciekawego dla siebie i szkoły nauczyciel może z takiego spotkania wyłuskać...)

  • trudno więc było organizatorom wycofać się w ostatniej chwili z całego projektu, bo goście zaproszeni, obiekty zarezerwowane, nauczyciele czekają...
  • a w jaki sposób mówiono o fakultetach, czy jako o sprawie przesądzonej, czy jako o jednej z możliwości itp...nie wiem - dowiem się jutro od mojego nauczyciela.

No i nie jutro, a teraz zadzwoniłam i krótko mówiąc, było tak:

  • nie używano określenia "fakultet", a raczej "możliwość wyboru", zachęcano do skorzystania z tej "możliwości" - p. Czerska - współautorka podstawy programowej
  • pokazywano projekt nowej ramówki
  • stwierdzono, że do prowadzenia edukacji zdrowotnej, jak na razie najlepiej przygotowani są nauczyciele wych. fiz.
  • często powtarzano: "chcielibyśmy by tak było", ale jednoczesnie podkreślano "dowolność szkoły".

Możliwości zadawania szczegółowych pytań raczej nie było, ze względu na tłum żądnych wiedzy nauczycieli

 

 

 

beera01-03-2009 19:05:31   [#21]

Krystyno, moje uwagi dotyczące bałaganu, w żadnym razie nie dotyczą tylko organizatorów tej konferencji - ale masz rację, tak wynika prosto ze slów, które napisałam (na szczęscie w postach niżej już bardziej widać, że uważam, to, co robią za ważne)

Cały ten wątek mniej o konferencji a o ogólnej sytuacji

i oczywiście, że warto i nalezy jeździć na takie spotkania - zawsze uczą i rozwijają.

Jeden mam zarzut/uwagę do organizatorów - powinni zweryfikować materiały na stronie, które błędnie informują o zawartości podstawy (np. używa się tam słów fakultety)

 

 

 

tok13-03-2009 10:40:04   [#22]
witam ponownie!

fakultety czy jak je zwal nie maja wynikac wprost z podstawy czy ramowek, jest przygotowywane rozporzadzenie w sprawie dopuszczalnych form realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego(Druk sejmowy nr 1687), znajdziecie na sejm.gov.pl

dla zainteresowanych sluze prezentacja P. Czerskiej, wybaczcie, z oczywistych wzgledow nie wrzuce jej do plikow, ale moge podeslac na maila, piszcie na tok@sezam.pl

pozdrawiam!
nn13-03-2009 11:49:39   [#23]
Ci co byli na Konferencji w Miętnem wiedzą, że wpierw musiałaby się zmienić ustawa o Kulturze Fizycznej, w której to jest zapis o 4 godzinie wf., by dalej cokolwiek mieszać.
krystyna13-03-2009 12:23:06   [#24]

a podany nr druku sejmowego dotyczy właśnie projektu tej ustawy !

;-)

art. 61 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

 

„3. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej i sportu, określi, w drodze rozporządzenia, dopuszczalne formy realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego, mając w szczególności na względzie potrzeby zdrowotne uczniów, specyfikę ich zainteresowań sportowych, warunki realizacji zajęć wychowania fizycznego oraz tradycje sportowe danego środowiska lub szkoły.”

 

beera13-03-2009 13:05:47   [#25]

tok - zdaje się, że tak napisalismy już w #3

;)

tok13-03-2009 16:16:50   [#26]
wszystko prawda, tylko KTO da glowe, ze nie uchwala ustawy i rozporzadzenia przed arkuszami??
Raf113-03-2009 21:38:29   [#27]
i jeszcze jedno, kto zwróci wf-stom pieniądze za szkolenia, bo miały być fakultety?
Jacek13-03-2009 22:54:41   [#28]
a po co zwracać? przecież im się to przyda
Raf113-03-2009 23:08:41   [#29]
Do czego? Jak w szkole jest wszystko "ułożone" od lat?
Ala13-03-2009 23:10:13   [#30]
wszystko się kiedyś kończy, nawet to co ułożone ;-)
martek16-03-2009 15:17:52   [#31]
no chyba żartujecie z tymi szkoleniami w-fistów, bo miały być fakultety..., a jak nie będzie fakultetów to co w-fista nie powinien się doskonalić???????????/
Karolina31-03-2009 22:57:54   [#32]

wiem, że już było - ale dla zachowania w jednym wątku wklejam, częśc nowelizacji dotyczącej edukacji dla bezpieczeństwa pomjam

http://bip.men.gov.pl/akty_projekty/projekt_ustawy_20090121.pdf

Ustawa z dnia ……………….2009 r.

o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz ustawy o kulturze fizycznej

„3. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej i sportu, określi, w drodze rozporządzenia, dopuszczalne formy realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego, mając w szczególności na względzie potrzeby zdrowotne uczniów, specyfikę ich zainteresowań sportowych, warunki realizacji zajęć wychowania fizycznego oraz tradycje sportowe danego środowiska lub szkoły.”.

Art. 3.

Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 września 2009 r.

Uzasadnienie

Dotychczasowy obowiązujący przepis art. 61 ust. 3 ustawy o kulturze fizycznej upoważniał ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do określenia, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw kultury fizycznej i sportu, w drodze

3 rozporządzenia, dopuszczalnych form realizacji czwartej godziny obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego.

Zmiana art. 61 ust. 3 ustawy o kulturze fizycznej łączy się z przewidzianymi w rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw rozwiązaniami związanymi z reformą programową wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego. Reforma programowa w założeniu ukierunkowana jest na zwiększanie autonomii szkół w kreowaniu efektywnego procesu kształcenia, w tym m.in. na stworzenie możliwości dla prowadzenia dwóch godzin zajęć z wychowania fizycznego w formach innych niż zajęcia klasowo – lekcyjne.

zgredek31-03-2009 23:00:05   [#33]
dzisiaj w sejmie było - zapytał jeden poseł jak to jest, że ustawy jeszcze nie zmienione a juz rozporządzenia wydane;-)
Karolina31-03-2009 23:02:32   [#34]
a jakie rozporządzenie miał na myśli?
zgredek31-03-2009 23:04:06   [#35]
podstawę programową dla edukacji dla bezpieczeństwa
zgredek31-03-2009 23:05:42   [#36]

bo to razem leci ze zmianami do ustawy o kulturze fizycznej

znaczy chodziło o tę o powszechnym obowiązku

zgredek31-03-2009 23:06:32   [#37]

znaczy - ustawa o powszechnym obowiązku obrony

i rozporządzenie o podstawie programowej

Karolina31-03-2009 23:06:33   [#38]

aaa ;)

myślałam, że coś o wf - ale głowę sobie ucinam, że wejdzie 2+2 tą ustawą i poprawionym rozporządzeniem  - oczywiscie dla chętnych bo w nowym rozporządzeniu bedzie zapis, ze można ale nie trzeba ;)

AnJa31-03-2009 23:06:54   [#39]
no- tam troszke przekombinowano - dzisiaj o tym troszke gadalismy przy porannej kawie
zgredek31-03-2009 23:07:13   [#41]
cos o wf też gadali, tylko nie miałam czasu posłuchać:-(
Karolina31-03-2009 23:08:50   [#42]
no wiesz co..... o wf nie słuchac.... ;))))
zgredek31-03-2009 23:09:25   [#43]
poszukam w necie może;-)
Karolina31-03-2009 23:11:10   [#44]
ooo ;)
zgredek31-03-2009 23:13:10   [#45]

tu jest:

http://www.sejm.gov.pl/prace/2009r/pos039p.htm

zgredek31-03-2009 23:14:32   [#46]

e, tylko sprawozdanie

ale gdziesik tam trzeba szukać;-)

zgredek31-03-2009 23:17:54   [#47]

stenogram:

http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter6.nsf/0/9911098F6DDE54D7C125758A0070ED21/$file/39_a_ksiazka.pdf

Karolina31-03-2009 23:19:25   [#48]

tu są juz projekty rozporządzeń

http://orka.sejm.gov.pl/Druki6ka.nsf/0/356DEFFA649E1946C125755B00633316/$file/1687.pdf

dzięki zgredek

a co do projektów  - no naprawdę czytają i piszą, piszą i czytają.... ;) wiele tam nie nacudowali w sprawie 2+2 wf - ale jest jak byk, więc lepiej tak planować.

Karolina31-03-2009 23:22:29   [#49]

a wkleję ;)

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia ………………………. 2009 r.

w sprawie dopuszczalnych form realizacji dwóch godzin obowiązkowych zajęć

wychowania fizycznego

Na podstawie art. 61 ust. 3 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej

(Dz. U. z 2007 r. Nr 226, poz. 1675, z 2008 r. Nr 195, poz. 1200 oraz z 2009 r.

Nr …, poz. …) zarządza się, co następuje:

§ 1. Dwie godziny obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego dla uczniów:

klas IV – VI szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych, w ramach

tygodniowego wymiaru godzin, mogą być realizowane w formie zajęć:

1) sportowych;

2) rekreacyjno – zdrowotnych;

3) tanecznych;

4) turystycznych.

§ 2. Zajęcia wychowania fizycznego, o których mowa w § 1, mogą być

organizowane przez szkołę jako zajęcia lekcyjne, pozalekcyjne lub pozaszkolne.

§ 3. 1. Dyrektor szkoły, w uzgodnieniu z organem prowadzącym i po

zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną, radę szkoły lub radę rodziców,

przygotowuje propozycje wskazujące formy realizacji dwóch godzin zajęć

wychowania fizycznego, w ramach form wymienionych w § 1, do wyboru przez

uczniów.

2. Propozycje, o których mowa w ust. 1, powinny uwzględniać:

1) potrzeby zdrowotne uczniów, ich zainteresowania oraz osiągnięcia

sportowe w danej dziedzinie sportu bądź aktywności fizycznej;

2) uwarunkowania lokalne;

3) miejsce zamieszkania uczniów;

4) tradycje sportowe szkoły i środowiska;

5) możliwości kadrowe.

§ 4. Dopuszcza się możliwość łączenia dwóch godzin zajęć wychowania

fizycznego organizowanych w formie zajęć określonych w § 1 pkt 4

z zachowaniem liczby godzin przeznaczonych na te zajęcia w okresie nie dłuższym

niż 4 tygodnie.

§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2009 r. 2)

w porozumieniu

Minister Minister

Sportu i Turystyki Edukacji Narodowej

________

zgredek31-03-2009 23:50:24   [#50]
Karolina - przeczytaj w stenogramie odpowiedzi pana Marciniaka - str. 47
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ]