Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Inwentarz
strony: [ 1 ]
Kaz22-01-2009 13:32:09   [#01]
Przeszukałem kilka wątków i nie znalazłem informacji, jak oznaczać inwentarz, tzn. skąd odczytać oznaczenie jakie jest np. dla stolików, a jakie dla odkurzaczy, itd., gdzie szukać oznaczeń działu i konta. Czy jest to dowolne, czy też uregulowane przepisami. Proszę o pomoc i wskazanie źródła.
DYREK22-01-2009 15:38:30   [#02]

^;-)

instrukcja:

http://www.mieszkowice.pl/bip/zalaczniki/1Zalaczniknr5.doc

http://www.am.gdynia.pl/files//dokumenty/
regulaminy/INSTRUKCJA%20INWENTARYZACYJNA.pdf

Kaz22-01-2009 17:09:40   [#03]
Dyrku bardzo dziękuję za linki do instrukcji, ale nadal nie wiem dlaczego krzesło to będzie Dz.VI k.8, a telewizor to Dz.III k.5???? Czy to jest gdzieś zapisane, czy sam ustalam jaki to dział i jakie konto? Proszę o pomoc i wyjaśnienia.
dyrlo22-01-2009 17:32:52   [#04]
Kaz - istnieje coś takiego jak istrukcja inwentarzowa i w niej jest zapisane gdzie co wpisywać. Kiedyś zamieściłam to w wymianie - te najważniejsze. Zaraz poszukam.
dyrlo22-01-2009 17:34:05   [#05]

Pobierz: Te najważniejsze - inwentarz.doc* (163 KB)
Dan6721-03-2010 19:32:10   [#06]

Mam pytania:

1. czy prawidłowy będzie zapis w ustaleniu zakładowego planu kont:
"ustalam następujące zasady prowadzenia ksiąg pomocniczych dla rzeczowych składników majątku obrotowego oraz pozostałych środków trwałych:

- bezpośrednio po wydaniu do użytkowania w koszty spisane są środki trwałe o wartości jednostkowej do 100 zł nie podlegają ewidencji na koncie 013 oraz wartości księgozbioru do 50 zł - nie ewidencjonuje się na koncie 014

- nie wpisuje sie do inwentarza zakupionego wyposażenia o wyższej wartości niż 100 zł jeżeli kierownik jednostki uzna, że okres jego użytkowania będzie krótszy niz rok /adnotacja na dowodzie księgowym/"

2. jak powinien wyglądać rozchód ilościowy artykułów biurowych w placówce / po szkoleniu księgowa twierdzi, że należy unormować rozliczanie artykułów biurowych/ czyli co???

3. gdzie w instrukcji inwentaryzacyjnej zaznaczyć ewidencjonowanie np. przepisów prawnych?

jeśli ktoś mógłby pomóc, to bardzo proszę i z góry serdecznie dziękuję!



Dan6721-03-2010 20:21:35   [#07]
Bardzo mi zależy, proszę spojrzeć i  doradzić! [#06]
zemi21-03-2010 20:21:56   [#08]

to ja chyba błąd popełniam :(

wprowadziłam zarządzeniem kwotę graniczną 1000 zł, poniżej której zakupione artykuły wpisuję w materiałówce

zatem krzesła wpisałam w materiałówkę i teraz mam dylemat po przeczytaniu powyższych postów

????

Marek Pleśniar21-03-2010 21:59:33   [#09]

kwota nie jest głupia

ale meble nie nadają się do tej reguły:-)

zemi24-03-2010 17:58:34   [#10]

Proszę, uświadomcie mnie

Po co ta kwota graniczna, poniżej której zakupione przedmioty wpisuje się do materiałówki, skoro każdy prawie zakup poniżej tej kwoty wpisuje się w księdze inwentarzowej w różnych działach. No bo tak: magnetofon - cena kilkaset złotych - a w materiałówce nie można, to samo krzesło, stolik, dywan, nawet mebloscianka itp. TWszystko to poniżej tysiąca, a i tak nie mogę wpisać w materiałówkę. To ja już w końcu wiem, że nic z tego wszystkiego nie wiem.

A może odezwie się ktoś kto wie? :)  Please

zemi24-03-2010 19:26:54   [#11]

podniosę bo ja naprawdę krzesła i meblościankę wpisałam w materiałówkę

jak zarządzenie to zarządzenie :))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]