Forum OSKKO - wątek

TEMAT: zgoda na edukację domową
strony: [ 1 ]
janta11-10-2008 22:17:00   [#01]
Czy dawaliście zgodę na edukacje domową? Jakimi warunkami ją obwarowaliście? Egzaminy klasyfikacyjne 2 czy 1 raz w roku? Wg mnie uczeń ma problemy emocjonalne i taka forma nauki nie rozwiąże ich, ale rodzice chcą (uczeń ma obowiązek nauki). Proszę o pomoc, jestem w tym zakresie "zielona". Czy nadal ten uczeń jest w statystyce  szkoły do celów sprawozdawczych?
janta12-10-2008 16:34:39   [#02]

Czy nikt nie spotkał się z tą forma kształcenia?

 

Tara12-10-2008 17:06:19   [#03]

Spotkał się.Ja nie w realu tylko w przepisach oświatowych,pewnie tak jak i ty więc nie rozwieję Twoich wątpliwości.Poczytaj tutaj.

http://www.edu.info.pl/strona.php?4034

 

janta12-10-2008 21:28:30   [#04]
Masz rację Tara, chodziło o real. W Internecie przejrzałam najróżniejsze strony, ale nadal mam wątpliwości. Pozdrawiam.
rzewa13-10-2008 08:30:57   [#05]
jak masz wątpliwości to zgody nie dawaj - masz do tego pełne prawo

to TY podejmujesz decyzję i określasz warunki jakie rodzice muszą spełnić, częstotliwości, formę i rodzaj, liczbę egzaminów jakie dziecko powinno zdać, jeśłi ma otrzymać świadectwa promocyjne, a jak to powinno wyglądać jeśli wystarczy tylko świadectwo ukończenia szkoły

bardzo ważne jest również określenie tego jak i kiedy będziesz sprawdzać spełnianie przez rodziców tego co nakazałaś wyżej oraz sytuacje, w których będziesz musiała zgodę cofnąć

warto udać sie po radę i pomoc do wizytatora KO

Jeżeli taka zgodę wydasz, to dziecka nie ujmujesz w żadnych szkolnych sprawozdaniach - ono nie jest uczniem szkoły, ale masz go w ewidencji spełniania obowiązku szkolnego, jako spełniającego ten obowiązek i w SIO wykazujesz to (SIO ma odpowiednia opcję dla takich dzieci)
janta13-10-2008 11:18:09   [#06]
Rzewa, dzisiaj rano już rozmawiałam na ten temat z wizytatorem KO. Czekam na telefon. Nie znam tej formy nauki,to może stąd moje obawy.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!