Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Ramowe plany i organizacja pracy w SP - UWAGI OSKKO
strony: [ 1 ][ 2 ]
Ewav25-09-2008 23:09:22   [#51]
Stopniowe wprowadzanie do nauczania przedmiotowego powinno się odbywać w klasie IV. Tylko 15 godzin języka polskiego na cykl, to mniej niż teraz? A ta dodatkowa godzina jest dla wybrańców? Wszędzie mniej faktycznych godzin.
beera25-09-2008 23:09:44   [#52]

nie wiem, jak jest u Ciebie magosiu- więc trudno mi się odnieść do #44

Magosia25-09-2008 23:13:38   [#53]

Przeważnie w szkołach jest jedna świetlica do której trafia bardzo wielu uczniów. W takich przypadkach warto tworzyć kolejne świetlice skupiające dzieci w podobnym wieku,przynajmniej na czas kiedy tych dzieci jest najwięcej.

Pomysł jest super- piszę absolutnie serio- tylko..znów ta kasa- warto tworzyć - na jakich zasadach, czyli- kto zapewni środki? Zobowiązuje się szkoły do tworzenia, czy zaleca się, czy sugeruje?

Będą dodatkowe środki? Kiedy ? Skąd?

Adaa25-09-2008 23:15:01   [#54]

sugeruje :-)

 

beera25-09-2008 23:17:39   [#55]
ciekawe jak te poradniki będą wyglądały jako przepisy prawa.

I czy będzie to tylko przepis dotyczący ramowych planów nauczania, czy także np. ramowych statutów i innych
bartekac25-09-2008 23:25:56   [#56]
właśnie zapisałam się na forum, pod wpływem Kongresu (przypadł mi do gustu). Wiem, że jako organizacja pozarządowa ma większy wpływ na losy edukacji.
Moja szkoła aktualnie mieści sie w strasznych warunkach (sp3 malbork), czekamy na nowy obiekt, obiecany przez SL. W ciągu dwóch lat ma być. Będą warunki do nowej podstawy i siatki ale czy n-le zmienią swoje myślenie? Na dzisiaj uważam, że to drugie jest trudniejsze, wybudowanie szkoły (dostosowanie obecnych warunków) jest łatwiejsze. Spróbujcie zmieniać mentalność nauczycieli???
beera25-09-2008 23:27:17   [#57]

Beata - po pierwsze witaj:)

a po drugie - może zmienić Ci nick na jakis hm... inny?

;)))

beera25-09-2008 23:27:55   [#58]

i jeszcze - zadałaś dość podstawowe pytanie

 

JarTul25-09-2008 23:40:33   [#59]
Pozwolę sobie jeszcze jednak napisać kilka słów.
Mój sceptycyzm wynika z tego, że nie widzę tutaj ważnych elementów:
- nikt nie mówi o środkach finansowych - jakie i skąd będą? Nadal nie przewiduje się zmiany subwencji oświatowej na subwencję celową. Mamy liczyć na OP, które w wielu wypadkach już są znacznie zadłużone lub zadłużają się, aby pokryć swój wkład do działań w ramach funduszy unijnych?
- nie widzę rozbudowy wsparcia pschologicznego, pedagogicznego itp. - potraktowanej jako standard. Poradnie PP to zbyt mało.
- nie widzę standardów materialnych, o których wspomina się wyżej
- nie widze prac nad standardami osiągnięć - podstawa programowa, to są standardy wymagań
- nie dostrzegam wizji w działań MEN w zakresie wykorzystania Internetu w działalności polskiej oświaty, nie mówiąc o bieżących działaniach w tym zakresie
- (...)

A podstawy programowe ciągle są mocno osadzone w tym co było dotychczas.
Dla mnie [i to moja wizja do której mam prawo]:
- wychowanie muzyczne - TAK, ale dajmy dzieciom instrumenty do rąk, twórzmy szkolne zespoły muzyczne, chóry...
- wychowanie plastyczne - TAK, ale z pędzlem i paletą, ołówkiem, kredką w ręku, przy sztaludze ...
- przyspobienie obronne - TAK, ale jako umiejętność udzielania pierwszej pomocy i zachowania się w sytuacjach zagrożenia tego codziennego - pożar, powódź, katastrofa kolejowa...
[...]

W poradniku dla dyrektora nie żadnego ze słów: ekologia, rozwój zrównoważony, ochrona środowiska, natura...

[...]
AnJa26-09-2008 11:21:31   [#60]
Jakoś się tym razem mocno zgadzam z JarTulem- z tym, że zmiana subwencji na dotację nie zmieni nic- nieliczne są samorządy , które nie wydają całej subwencji na oświatę, taka zmiana niewiele zmieni też zadłużenie.

Własnie- poradnictwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna - to jest to, co musimy mieć, a pozostawienie tego uznaniowości OP nie zmieni tragicznego stanu dzisiejszego.

Z tym, ze tu dochodzimy do ściany, czyli problemu nierozwiazywalnego zdaje się- standardów zatrudnienia mianowicie - w poradniku jest zbiór pobożnych życzeń w tej kwestii (wskazane male grupy, liczne podziały, oferta dodatkowa).

Pozostałe kwestie to raczej technika i szczebel dyrektorski.
dorotagm27-09-2008 08:46:10   [#61]
czytam i czytam,
nie umiem ubrać w słowa tej burzy myśli, które kłębią się w mojej głowie - jedno jest pewne i o tym ktoś powiedział tu: jakoś nie wzięto pod uwagę, że będą to dzieci o rok młodsze.
Takie, które powinny zjeść śniadanie przy stoliczkach z herbatką lub mleczkiem,a nie kanapkę biegając po korytarzu, zrobioną przez rodzica. Opiekę w szkole mieć od 6.00 do 17.00.
A już w moim przedmiocie jest olbrzymia różnica, czy idiotycznych działań na ułamkach zwykłych będę uczyć dziesięcio - czy dziewięciolatków!!!! Porąbało kogoś!

No i te kwestie, jak urządzić małe sale i za co.
Do licha, nawet jak nauczyciel pasjonat maluje z dziećmi, to rodzice muszą kupić wszystkie materiały (znowu kasa).
Chociaż moja gmina do subwencji jeszcze dokłada, to i tak potrzeby są olbrzymie.

ITD
beera28-09-2008 12:49:55   [#62]

dodatkowy problem, ktory się pojawia, to dowozy dzieci młodszych do szkół i ich samodzielne poruszanie się po drogach.

jak wiemy, dziecko 6 letnie nie może poruszac się same po drogach, a to oznacza, ze nawet w środkach komunikacji miejskiej musi miec zapewnionego opiekuna. To oznacza dla wszystkich samorządów, które organizują dowóz, konieczność zatrudnienia opiekuna do dowozów - nie widzę opracowania tego problemu w poradniku. A wcale nie jest on mały

rzewa02-10-2008 10:50:32   [#63]
zmieni się prawo o ruchu drogowym ;-0
grażka02-10-2008 11:24:59   [#64]

Gminy będą musiały zapewnić dojazd do przedszkola 5-latkom, jeśli placówka znajduje się ponad 3 km od domu.

http://www.emetro.pl/emetro/1,85651,5706198,Pytania_do_minister_Hall_o_szesciolatki_w_szkole.html

slos06-10-2008 10:53:55   [#65]

Jedna uwaga: bezwzględnie muszą pozostać tzw. godziny dyrektorskie. Optowałbym nawet za zwiększeniem ich liczby. To dyrektor najlepiej wie, jakie zajęcia są potrzebne, jaką kadrą dysponuje, czego też życzą rodzice. Jeśli szkoła ma być autonomiczna - ramówka powinna mieć charakter uwzględniający tylko niezbędne minima. Podoba mi się WF w I-III. U mnie jest to od ośmiu lat i się b.sprawdza. Natomiast 3-4 godziny dyrektorskie w I-III i 4-6 w IV-VI to konieczność. Przykładowa ramówka I-III:

nauczanie zintegrowane (w tym zajęcia artystyczne)42 

wf 6

j. obcy  6-18 (decyzja o ilości godzin samorządu w miarę środków)

religia 6

g. dyrektorskie 6-12 (decyzja samorządu jw)

informatyka 3

Ramówka IV-VI:

j. polski 16

matematyka 15

przyroda 12

historia 6

wf 9

j obcy 9-12 (decyzja samorządu jw) 

godz dyrektorskie 6 - 12 (decyzja samorządu jw)

sztuka (muzyka i plastyka) 6

informatyka 6

aniuta24-11-2008 20:46:46   [#66]

Myśląc o zadaniach nakładanych na dyrektorów, dochodzę do wniosku, że oprócz tych wszystkich poradników i broszur powinni Was wyposażyć w czarodziejskie różdżki.

Czytam i słucham o TYM NOWYM, co to ma wejść od września, i naprawdę nie wiem, jak to się ma do rzeczywistości.
Ludzie, polska szkoła to nie jest Hogwart, a Wy nie jesteście Dumbledorami!

„Wcielać i ufać samorządom” – jasne, świat jest piękny, a wszyscy ludzie dobrzy i życzliwi.

I jeszcze jedno, jestem ZA, ale nie na wariata, bo jeśli teraz zrobimy tak, by jakoś się kręciło, to dzisiejsze „jakoś” zamieni się w bylejakość.

Marek Pleśniar25-11-2008 00:37:20   [#67]

a kto to są dumbledory??

;-))))

--

w kwestii jakosia - podzielam to zdanie

aniuta25-11-2008 07:23:25   [#68]
Dumbledore był dyrektorem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i zarazem najpotężniejszym czarodziejem swoich czasów.
No to żem se liczbę mnogą zrobiła własnie tak :)))
Marek Pleśniar25-11-2008 10:04:13   [#69]
ale ja nie znałem ani dumbledorów ani nawet pojedynczego dumbledora, nie mam tez niczego takiego w posiadaniu - stąd pytanie było natury ogólnej:-)
AnJa25-11-2008 10:05:53   [#70]
oczywiścoe, że nie znasz, ani nie masz- Anita to wiedziała zresztą pisząc: "a Wy nie jesteście Dumbledorami!"
Marek Pleśniar27-11-2008 09:02:46   [#71]

że nie jestesmy pisała

ale nie pisała/nie wiedziała czy jakiegoś gdzieś nie mamy w kącie, albo paru sztuk

AnJa27-11-2008 10:01:38   [#72]
ja mam w szufladzie- nie wiem, czy czrodziej, ale bałagan mi straszy robi- zwłaszcza z pieczątkami
aniuta27-11-2008 20:03:18   [#73]
AnJa, nie narzekaj na czarodzieja. Zamknij go w tej szufladzie i pilnuj, aby nie uciekł. We wrześniu przyda się bankowo (jeśli nie Tobie, to na pewno kolegom szefującym w podstawówkach - juz dziś im współczuję). ;-)
slos28-11-2008 14:52:51   [#74]
Przeanalizowałem dokładnie propozycje i jak byłem zwolennikiem zmian, tak teraz sądze, bedąc w konwencji, że to pomysł Sami Wiecie Kogo. Brr... Najbardziej bulwerswi mnie gadanie o autonomii szkoły, a odbiera się godziny dyrektorskie. A niech korytarz po angielsku Zgredek (oczywiscie nie nasz, jeno harrypotterowy) osika! 
grażka04-12-2008 08:07:21   [#75]

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,6023555,Rewolucja_w_nauczaniu_jezykow.html

czwartoklasista, który lepiej mówi po angielsku niż jego rówieśnicy, będzie mógł uczyć się w grupie piątoklasistów

i z dziennika:

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article275860/Nauka_jezyka_zgodnie_z_wiedza_a_nie_wiekiem.html

 


post został zmieniony: 04-12-2008 08:20:49
AnJa22-12-2008 19:36:24   [#76]
wpis z forum Gazety:

Czemu nauczanie w grupach międzyklasowych ma obejmować tylko język obcy? W końcu
są dzieci, dla których opanowanie wymagań na koniec szkoły z matematyki jest
prawie niemożliwe, i są takie, dla których to śmiesznie łatwe już dwa lata
wcześniej.

no własnie... czemu?
pio23-12-2008 08:34:42   [#77]
Też chętnie bym się dowiedział dlaczego?
Zwłaszcza, ze mam takie utopijne marzenie, iż nauka przedmiotów jest podzielona na poziomy, a nie wg wieku.

tymczasem zadaję sobie pytanie ilu uczniów wybierze ocenę dobrą w grupie piątoklasistów, a ilu szóstkę w grupie czwartoklasistów.

oraz drugie czy szóstoklasista będzie mógł wybrać grupę piątoklasistów skoro jego młodszy kolega może awansować w danym przedmiocie w górę.
AnJa23-12-2008 09:34:51   [#78]
przewiduję burze w szklance wody- z powodów wielu

ale nie chce mi się pisać, bo szkoda czasu

generlnie- system nie z takimi reformami dawał sobie radę

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ]