1. Równomierne rozłożenie zajęć dydaktycznych w poszczególnych dniach tygodnia
2. Różnorodność zajęć w każdym dniu
|
A Zajęcia należy rozpoczynać o stałej porze.
B Przestrzeganie limitu godzin w danym dniu:
w klasach IV-V - 6 godzin
w klasach VI i gimnazjum - 7 godzin pod warunkiem, że co najmniej jedną godzinę lekcyjną przeznaczy się na zajęcia z elementami ruchu takie jak: wychowanie fizyczne, plastyka, muzyka, godzina wychowawcza (zalecane w dniu, w którym jest więcej niż 4 godziny lekcyjne).
C Różnica liczby godzin lekcyjnych pomiędzy dniami tygodnia nie powinna być większa od 1 godziny.
D Przedmioty uznane za trudne nie występują na 1 i po 5 lekcji.
E Liczba godzin przedmiotów uznanych za trudne wynosi: w klasach IV-V - 3 godziny, w kl. VI i gimnazjum - 4 godziny.
F W poniedziałek i piątek należy planować mniej godzin lekcyjnych i unikać przedmiotów uznanych za trudne (matematyka, fizyka, chemia, języki obce). Dopuszcza się zdwojenie godzin lekcji w ciągu dnia, ale tylko z jednego przedmiotu.
|
A zajęcie nie rozpoczynają się o stałej porze, przy czym różnica ta jest większa niż 2 godziny.
B1) przekroczenie dopuszczalnej liczby godzin o jedną godzinę lekcyjną, w poszczególnych dniach na przestrzeni tygodnia.
B2) nieuwzględnienie zajęć z elementami ruchu w dniu w którym występuje maksymalna liczba godzin.
C Różnica liczby godzin pomiędzy dniami tygodnia wynosi 2 godziny i więcej.
D Występowanie przedmiotów trudnych na 1 lub po 5 lekcji
E Przekroczenie dopuszczalnej liczby godzin przedmiotów uznanych za trudne w ciągu dnia na przestrzeni tygodnia.
|