Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Zasad nie łączenia w bloki zajęć.
strony: [ 1 ]
PiotrSz31-08-2008 17:50:24   [#01]

Witam,

jak podchodzicie do zasady nie łączenia w kilkugodzinne bloki zajęć w planie lekcji.

Wg Słownika Języka Polskiego "kilka" oznacza nieokreśloną dokładniej liczbę czegoś od trzech do dziewięciu. Czy zatem zgodnie z rozporządzeniem o bhp w szkole można w planie ułożyć przedmioty w blokach dwugodzinnych?

beera31-08-2008 17:53:01   [#02]

i bez słownika - można

bo zapis pozwala na usprawiedliwienie łączenia "specyfiką nauczania przedmiotu"

jesli potrafisz uzasadnić powód łaczenia - możesz to zrobić

dyrlo31-08-2008 19:22:23   [#03]

Moi poloniści bardzo proszą o zblokowanie - 2 pod rząd, mnie w III klasie matematyka też potrzebna 2 pod rząd, i tak robię.

Staram się nie blokować wf

AnJa31-08-2008 19:36:06   [#04]
staramy się blokowac w III klasch przedmioty rozszerzone

wf też się często blokuje- jakoś tak z programu podobno wynika
bosia31-08-2008 20:39:26   [#05]

u nas polski

niektóre zawodowe i psychologię

matematyki nie, bo są dwie godziny w tyg. tylko

 

 

DYREK01-09-2008 10:01:31   [#06]
asia 13-08-2007 13:20:46   [#08]

wytyczne sanepidu

to nie jest żadna podstawa prawna, ale dobrze wiedzieć

Przesyłam znalezioną na jakiejś stronie ocenę planu lekcji. Powodzenia.

 Ocena rozkładu lekcji

Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy I-III

 

Przedmiot oceny

Norma

Odchylenia

Punktacja za odchylenia

A

Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00

Brak

Zawsze przed 8:00

2 pkt.

od 7:00 – 8:00

AI

Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych

8:00 stała

Więcej niż dwie godziny różnicy

2 pkt. z każde odchylenie

B

Godzina zakończenia zajęć szkolnych

12:35

Później

2 pkt. za każde odchylenie

C

Liczba godzin w danym dniu: kl. I-III

Max. 5

Więcej

2 pkt. za 6

3 pkt. za 7

Tabela oceny rozkładu lekcji metodą punktową klasy IV-VI

 

Przedmiot oceny

Norma

Odchylenia

Punktacja za odchylenia

A

Rozpoczynanie zajęć przed godziną 8:00

Brak

Zawsze przed 8:00

2 pkt.

od 7:00 – 8:00

AI

Godziny rozpoczynania zajęć szkolnych

8:00 stała

Więcej niż dwie godziny różnicy

2 pkt. z każde odchylenie

B

Godzina zakończenia zajęć szkolnych

13:30

Później

2 pkt. za każde odchylenie

C

Liczba godzin w danym dniu: kl. IV-VI

Max. 6

Więcej

2 pkt. za 7

3 pkt. za 8

D

Liczba przedmiotów uznawanych za trudne: j. polski, matematyka, j. obce następujące po sobie

Kl. IV-V

3 lekcje

kl. VI

4 lekcje

Więcej

Więcej

 

2 pkt.za każdy dalszy przedmiot

2 pkt.za każdy dalszy przedmiot

E

Zdwojenia godzin przedmiotów: j. polski , matematyka, języki obce, wych.-fizyczne

W tygodniu 1 raz

Więcej

1 pkt. za każde zdwojenie dodatkowe

F

Zwielokrotnienie godzin przedmiotów np. 3 godziny matematyki

0

Występowanie

2 pkt. za każde od-chylenie

G

Przedmioty uznane za trudne:

  1. na 1 lekcji
  2. na 6 lekcji
  3. na pozostałych lekcjach 7, 8, 9

0

0

0

Występowanie

1 pkt. za każde od-

chylenie

1 pkt. za każde od-

chylenie

3 pkt. za każde od-

chylenie

H

Nadmierne obciążenie w wybranych dniach tygodnia więcej niż: 6 lekcji kl. IV-VI nagromadzenie trudnych przedmiotów, 2 zdwojenia w:

  1. piątek
  2. poniedziałek

 

 

 

 

 

Brak

Brak

 

 

 

 

 

Występowanie

Występowanie

 

 

 

 

 

2 pkt. z każde od-

chylenie

1 pkt. za każde odchylenie

I

Inne nieprawidłowości

przerwy “okienka”

10 i 20 minut

brak

Krótsze

Występowanie

2 pkt. za każde od

chylenie

2 pkt. za 1 “okienko”

Ocena rozkładu lekcji wg skali punktowej

0 pkt. - stan optymalny

1-10 pkt. - stan zadowalający

11-20 pkt. - stan niezadowalający, wymagający doraźnych zmian

21 pkt. i więcej stan zły, wymagający natychmiastowych zmian

 

 

krystyna 28.03.2006 22:21 [#08]
Załącznik do protokołu kontroli sanitarnej

Higieniczna ocena rozkładów zajęć lekcyjnych

Przedmiot oceny

Stan prawidłowy

Stan nieprawidłowy

1. Równomierne rozłożenie zajęć dydaktycznych w poszczególnych dniach tygodnia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Różnorodność zajęć w każdym dniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Zajęcia należy rozpoczynać o stałej porze.

 

 

B Przestrzeganie limitu godzin w danym dniu:

w klasach IV-V - 6 godzin

w klasach VI i gimnazjum - 7 godzin pod warunkiem, że co najmniej jedną godzinę lekcyjną przeznaczy się na zajęcia z elementami ruchu takie jak: wychowanie fizyczne, plastyka, muzyka, godzina wychowawcza (zalecane w dniu, w którym jest więcej niż 4 godziny lekcyjne).

 

C Różnica liczby godzin lekcyjnych pomiędzy dniami tygodnia nie powinna być większa od 1 godziny.

 

D Przedmioty uznane za trudne nie występują na 1 i po 5 lekcji.

 

E Liczba godzin przedmiotów uznanych za trudne wynosi: w klasach IV-V - 3 godziny, w kl. VI i gimnazjum - 4 godziny.

 

F W poniedziałek i piątek należy planować mniej godzin lekcyjnych i unikać przedmiotów uznanych za trudne (matematyka, fizyka, chemia, języki obce). Dopuszcza się zdwojenie godzin lekcji w ciągu dnia, ale tylko z jednego przedmiotu.

 

 

 

 

 

 

A zajęcie nie rozpoczynają się o stałej porze, przy czym różnica ta jest większa niż 2 godziny.

 

B1) przekroczenie dopuszczalnej liczby godzin o jedną godzinę lekcyjną, w poszczególnych dniach na przestrzeni tygodnia.

 

B2) nieuwzględnienie zajęć z elementami ruchu w dniu w którym występuje maksymalna liczba godzin.

 

 

 

 

 

C Różnica liczby godzin pomiędzy dniami tygodnia wynosi 2 godziny i więcej.

 

D Występowanie przedmiotów trudnych na 1 lub po 5 lekcji

 

E Przekroczenie dopuszczalnej liczby godzin przedmiotów uznanych za trudne w ciągu dnia na przestrzeni tygodnia.

 

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]