Forum OSKKO - wątek

TEMAT: egzamin poprawkowy na 2,3,4,5?
strony: [ 1 ]
rabi15-06-2008 22:45:14   [#01]
Uczeń otrzymał roczną ocenę niedostateczną z zajęć edukacyjnych. Rada pedagogiczna wyraża zgodę na egzamin poprawkowy. Czy uczeń powinien dostać zestaw egzaminacyjny na ocenę dopuszczającą?
zgredek15-06-2008 22:46:19   [#02]
nie
zgredek15-06-2008 22:47:13   [#03]
a dlaczego rada wyraża zgodę?
rabi15-06-2008 23:39:33   [#04]

&21.1 rozporządzenia o ocenianiu:".........W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych."

Jaka jest pp tego,że należy przygotować zestawy egzaminacyjne o różnym stopniu trudności, aby uczeń z egzaminu poprawkowego mógł ptrzymać nie tylko ocenę dopuszczającą?

zgredek15-06-2008 23:49:13   [#05]

w #1 napisałeś o jednej, dlatego zapytałam

a jaka jest pp, że uczeń może otrzymać z egzaminu poprawkowego tylko ocenę dopuszczającą?

----------

uczeń otrzymał ocenę niedostateczną - ma dwa miesiące na przygotowanie się do egzaminu

dlaczego powinniśmy zakładać, ze przygotuje się tylko na ocenę dopuszczającą?

egzamin ma to do siebie, ze coś sprawdza

niech więc sprawdzi wiedzę i umiejętności tego ucznia


post został zmieniony: 15-06-2008 23:50:11
zgredek15-06-2008 23:54:00   [#06]
asia 11-06-2008 20:07:14

MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU

Warszawa, 2004-10-29

DKOS-l/DB-5009-19/04

 

Pan

Marek Pleśniar

Dyrektor Biura Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty

odpowiadając na pismo z 14 października dotyczące interpretacji przepisów zawartych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, uprzejmie wyjaśniam:

1. Zapis § 3 ust. 3 pkt 6 - ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania - nakłada na każdą szkołę obowiązek określenia w wewnątrzszkolnym systemie oceniania warunków i trybu uzyskiwania wyższych od przewidywanych rocznych ocen klasyfikacyjnych.
Zgodnie z § 10 ust. 9 ww. rozporządzenia przed rocznym (semestralnym) klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne są obowiązani poinformować ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych, w terminie i formie określonych w statucie danej szkoły. Uczeń chcąc uzyskać wyższą od przewidywanej oceny ma możliwość, po spełnieniu warunków ustalonych przez szkołę w wewnątrzszkolnym systemie oceniania i w trybie również ustalonym w wewnątrzszkolnym systemie oceniania, uzyskania wyższej oceny. Przepis dotyczy wszystkich klas, w tym klas I - III szkoły podstawowej (w klasach I - III zawsze stosuje się ocenę opisową).

2. Uprzejmie wyjaśniam, że za organizację pracy szkoły odpowiada dyrektor, który ma ją tak zaplanować, aby mogły być spełnione zapisy § 17. W przypadku konieczności wydania nowego świadectwa poprzednie należy anulować.

3. Dyrektor szkoły powołuje w skład komisji nauczyciela zatrudnionego w innej szkole w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły (§§ 17,40).

Przepisy §§ 19, 20 pozwalają uczniom z klas programowo najwyższych na zdawanie otrzymać z egzaminu poprawkowego taką ocenę, na jaką zda ten egzamin. Tematy na egzamin poprawkowy powinny tak być opracowane, aby uwzględniały kryteria na poszczególne oceny, tj. w skali od l do 6.

Uczniowi III klasy gimnazjum, który zda egzamin poprawkowy w sierpniu, kuratorium oświaty wskaże szkołę ponadgimnazjalną dysponującą wolnymi miejscami, do której uczeń ten może być przyjęty.

 

Dziękuję za nadesłane uwagi.

Jednocześnie informuję, że zgłoszone propozycje rozwiązań zostaną rozpatrzone przy kolejnej nowelizacji rozporządzenia.

 

Jacek15-06-2008 23:54:02   [#07]
z reguły u mnie pytania na częśc pisemną są przygotowywane na dopuszczającą a gdy sobie z nimi poradzi wtedy na cześci ustnej ma pytanie na oceny wyższe żeby sprawdzić czy sie nie naumiał :-) lecz z reguły rzadkie sa przypadki żeby na więcej niż dopa zdawał, choć zawsze jest to ale :-)
rabi15-06-2008 23:54:42   [#08]
Za poprzedniej dyrekcji drukowaliśmy dla "poprawkowiczów" wymagania na ocenę dopuszczającą i układalismy zestawy egzaminacyjne tylko z tych zagadnień.Łamaliśmy prawa ucznia?
rabi15-06-2008 23:59:28   [#09]
Zgredku, to pismo z 2004r.,  odwołujące się do poprzedniego rozporządzenia byłoby aktualne?
zgredek16-06-2008 00:03:43   [#10]

tak - tylko - że to tez jest interpretacja

ja myslę tak jak napisałam w #5

AnJa16-06-2008 09:03:42   [#11]
myślę podobnie- acz tzw.poczucie sprwiedliwości teoretyczne we mnie wyje

teoretycznie- bo praktycznie to jest sprawiedliwie i są dopy
drops16-06-2008 21:53:06   [#12]
czyli reasumując: musimy przygotować pytania na 2, 3, 4 i 5?

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]