Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Konsultacja OSKKO podstawy programowej - szkoły poNADgimnazjalne |
bosia | 31-10-2008 18:48:47 [#101] |
---|
dzieci po technikum na pewno będą miały kłopoty na politechnice, bo my realizujemy tylko poziom podstawowy
dawniej jakos wystarczało mi czasu na choćby zrobienie dokładnie rachunku różniczkowego
a teraz? to też będą zajęcia wyrównawcze? |
grażka | 17-12-2008 22:13:58 [#102] |
---|
http://www.rp.pl/artykul/235811.html
Prawdziwy koniec historii
Andrzej Nowak
Po reformie edukacji dla większości młodych Polaków obraz dziejów wyniesiony ze szkoły będzie się musiał zatrzymać na poziomie infantylnym - pisze historyk |
slos | 17-12-2008 23:03:31 [#103] |
---|
Cały czas mnie dziwią takie głosy, bo albo utrzymujemy elitarny charakter matury, albo powszechny, zatem niestety infantylny. Ja się jakoś z tym pogodziłem. Amerykany i inne nacje zachodnie też tak mają i kmpleksów sobie nie czynią. Ot, rzeczywistość ;-p |
bosia | 17-12-2008 23:05:50 [#104] |
---|
elitarny to chyba będzie, choć niezamierzony
jak matematyka będzie obowiązkowa za rok
w technikum zda 10% może (obserwacje z własnego podwórka) |
AnJa | 18-12-2008 22:23:07 [#106] |
---|
oczywiście, że bedzie infantylny- o ile ta reforma się uda
jesli nie- bedzie jak dzisiaj- czyli żadnego obrazu dziejów nie będzie |
grażka | 30-12-2008 08:44:57 [#107] |
---|
http://www.rp.pl/artykul/9157,241223_Konca_historii_nie_bedzie_.html
artykuł polemiczny do tekstu A. Nowaka
Trzykrotne powtarzanie na lekcjach historii cyklu żartobliwie określanego „od Mieszka do Leszka” (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna) okazało się mało skuteczne – piszą współautorki nowego programu nauczania Jolanta Choińska-Mika i Anna Radziwiłł. |
AnJa | 30-12-2008 09:53:22 [#108] |
---|
generalnie to się musze zgodzić- nawet argumenty podobne jak moje tutaj;-)
ale skąd im wyszło , że na rozszerzony dokłada się w liceach 1-2 godziny to nie wiem
u nas 2-3 dokłąda sie- rocznie- czyli cały kurs historii licealnej rozszerzonej to 11-14 godzin |
Marcin25 | 02-01-2009 10:52:10 [#110] |
---|
Wydaje mi się, że nasza cała edukacja od pernamentności zmierza ku okrajalności... Trudno się dziwić nauczycielom starszej daty, trudno się dziwić i młodym, którzy nie są do końca zaskoczeni nowelizacją edukacji - czyli upupianiem dzieci i młodzieży. Osobiście uważam, że przesadne skracanie, usuwanie i pobieżne przedstawianie wielu faktów, zjawisk ( o ile mamy na czym je pokazać ) z pewnością przyczyni się do upadku poziomu edukacji. Ale może się mylę... Oby! |
bosia | 02-01-2009 11:11:54 [#111] |
---|
wg mnie poziom edukacji upadł jakiś czas temu, a my ciągle opieramy się na mitach
może pora aby się wreszcie podniósł
nauka i technika rozwija się tak szybko, ze nie da sie teraz wszystkiego wtłoczyć w głowy dzieci w szkole
w szkole dzieci powinny dostać solidne podstawy i nauczyć sie jak sie uczyć
dlaczego myślę, że poziom jest niższy?
na przykładzie mojego przedmiotu - uczę w technikum i pamiętam jeszcze dzieci po ośmioletniej podstawówce, ich poziom wiadomości i umiejętności z matematyki (polski też) był sporo większy niż dzisiaj, też nie było świetnie, ale to co jest teraz to tragedia
a dlaczego o j. polskim wspomniałam? bo są dzieci, kóre czytać nie umieją (nie ze zrozumieniem, ale płynnie czytac nie potrafią)
owszem dawniej też się zdarzało, ale było to jednostkowe |
Ala | 02-01-2009 23:02:04 [#112] |
---|
teraz komputer im przeczyta
a ze zrozumieniem dalej problem :-(
poziom jest niższy również na wcześniejszych etapach edukacji, dlaczego? to temat-rzeka |
AnJa | 02-01-2009 23:16:06 [#113] |
---|
niższy ten poziom?
znów do geografii wracam- na Hawajach fale poniżej 5-10 m to żadne fale,podobno jakiś na desce przeżył ponad 20 metrową,
dla Holandii- mogłóby to byc koniec
poszperajcie na zapleczach i dajcie dzieciakom nasze podreczniki do historii - tylko wybierzcie jakiś wzglednie neutralny bilogicznie temat
a potem porównajcie z np. nawet Operonem - choćby samą trudność tekstu i objętość materiału na jednostkę lekcyjną |
Ala | 02-01-2009 23:19:10 [#114] |
---|
to co, teraz jest łatwiej?
chyba nie |
bosia | 02-01-2009 23:19:53 [#115] |
---|
no przecież o tym napisałam
i że to mit mówienie o wysokim pozimie
nie jestem w stanie dzieciom polecić żadnego podręcznika do matematyki
często sama nie wiem co autor ma na mysli tak komplikując niektóre rzeczy
właściwie to z podręcznika rzadko korzystam
do AnJi było post został zmieniony: 02-01-2009 23:20:39 |
AnJa | 02-01-2009 23:20:33 [#116] |
---|
nie- jest trudniej
i się troszkę wokól zmieniło
więc poziom to pojęcie względne jest bardzo- a już na pewno porównywanie poziomów z róznych czasów |
Ala | 02-01-2009 23:22:40 [#117] |
---|
teraz pełno jest podręczników, zeszytów ćwiczeń oduczających pisania i odpowiadania pełnym zdaniem, informacji multum z niezliczonych źródeł
i jak w tym gąszczu znaleźć to co ważne do zapamiętania? |
AnJa | 02-01-2009 23:24:08 [#118] |
---|
może od tego własnie ma byc szkoła? |
Ala | 02-01-2009 23:25:21 [#119] |
---|
poziom zależy m.in. od łatwości nabywania wiedzy, jeśli jest podana w odpowiedniej do wieku ilości i postaci to jest łatwo przyswajana, w przeciwnym przypadku robi się dziecku w głowie mętlik |
Ala | 02-01-2009 23:26:34 [#120] |
---|
i od tego ma być szkoła, żeby nauczyć wybierać to co ważne |
AnJa | 02-01-2009 23:27:02 [#121] |
---|
a jak jeszcze wiedzę zaczna podawać rózne porąbane magistry po umniwersytetach... |
Ala | 02-01-2009 23:27:11 [#122] |
---|
i jeszcze gdzie tego szukać
magistrów też trzeba nauczyć, ale zanim coś popsują ;-) post został zmieniony: 02-01-2009 23:28:05 |
AnJa | 02-01-2009 23:29:50 [#123] |
---|
gdzie szukać to magistry nie wiedzą same zazwyczaj
wystarczy, ze nauczą podstaw selekcji i krytyki
ale jak to na polskim podstawowym wprowadzono to wrzask się doktorów podnióśł z kilei- że degrengolada i dzieci tekstów literackich i krytycznoliterackichnie tworzą |
Ala | 02-01-2009 23:34:26 [#124] |
---|
zawsze ktoś będzie wrzeszczał |
bosia | 02-01-2009 23:40:02 [#125] |
---|
akurat poziom z różnych czasów z matematyki da się porównać
niepotrzebnie dzieciakom się teraz wtłacza do głowy taka obfitość
robi się groch z kapustą i niewiele wiedzą
gubi się po drodze przygotowanie solidnych podstaw |
AnJa | 02-01-2009 23:47:43 [#126] |
---|
ano własnie |
Marek Pleśniar | 02-01-2009 23:48:20 [#127] |
---|
bosia ma, moim zdaniem, rację
uważam podobnie - ten "poziom" nauczania to mit
przypomina mi to zajadłe walki o listę lektur gdy żaden uczeń ich już od dawna nie czyta
(i wypraszam sobie oskarzenia o generalizowanie w kwestii słowa "żaden"
- JM Rokita chciał generalnie życie z Niceę oddać wszak;-)
a dyć żyje i zmywa naczynia post został zmieniony: 02-01-2009 23:50:04 |
Marek Pleśniar | 03-01-2009 13:23:18 [#128] |
---|
w kwestii ILE nalezy uczyc:-)
Pewnego dnia Einstein odwiedził innego wielkiego naukowca Edisona. Ten poskarżył mu się, iż nie może znaleźć dla siebie odpowiedniego asystenta. Odpowiedni asystent powinien rozwiązać test przygotowany przez Edisona. Einstein poprosił o owy test.
Pierwsze pytanie brzmiało: - Ile mil jest z Nowego Jorku do Chicago? Einstein odpowiedział: - Trzeba by było zajrzeć do rozkładu jazdy. Kolejne pytanie brzmiało: - Jaki jest skład stali nierdzewnej? Einstein odpowiedział: - To można znaleźć w podręczniku do metalurgii. W podobny sposób odpowiadał na inne pytania.
W końcu stwierdził: - Nie potrzebuję czekać na twoją odmowę, wycofam swoją kandydaturę na asystenta dobrowolnie.
|
Ala | 03-01-2009 13:55:08 [#129] |
---|
ale mi się ten Einstein podoba :-) |
grażka | 25-01-2009 09:38:18 [#130] |
---|
http://wyborcza.pl/1,87649,6195351,Krzyzacy_dostali_Malbork___dedykujac_Minister_Kudryckiej.html
"Niedawno wpadła mi w ręce praca semestralna o roli zakonu krzyżackiego w dziejach Polski, napisana w jednej z gminno-powiatowych uczelni, które jak liany obrosły i duszą polskie szkolnictwo wyższe w ostatnich kilkunastu latach. Jej autorem jest mgr teologii, absolwent jakiejś przykruchtowej uczelni, osoba ucząca religii w szkołach, zamierzająca zdobyć szybką ścieżką uprawnienia do nauczania w nich historii. Nie pytam nawet jakim cudem osoba ta zrobiła magisterium, nie pytam jak zdała maturę, nie pytam, jak uzyskała świadectwo ukończenia szkoły podstawowej. Pytam, kto dał jej promocję z czwartej do piątej klasy szkoły podstawowej." |
AnJa | 25-01-2009 13:06:52 [#131] |
---|
W tym tekscie, adresowanym do Pani Minister Kudryckiej, brakuje mi choćby zauważenia, że w tych gminno-powiatowych uczelniach, wszak majacych uprawnienia do prowadzenia studiów magisterskich, ktoś jednak z tytułami zdobytymi wg dotychczasowych zasad pracuje
i te prace semestralne zalicza, a potem tytuły licencjackie i magisterskie nadaje
...
wskutek dosyć dziwacznego zbiegu okoliczności jakiś czas temu, w charakterze murzynka, napisałm kilka recenzji prac licencjackich z administracji z takiej uczelni
oczywiście pojęcia o tej administracji nie miałem- ale mi powiedziano, ze o warsztat raczej chodzi, a nie meritum
no i prawda- meritum w nich wcale nie było- miał za nie robić rozdziałek o strukturze organizacyjnej urzędu jst, w której autor pracował zresztą , z załacznikiem w postaci regulaminu tegoż
u ambitnych była jeszcze, nie wiedzieć czemu, przykładowa uchwała budżetowa
warsztatu zresztą też tam nie było
nie znam losów autorów tych prac, poza jednym: nie poprzestał na licencjacie i jest już magistrem |
Ala | 25-01-2009 14:00:24 [#132] |
---|
no cóż, na czymś ten dyplom trzeba zrobić ;-) a że poziom żenujący? ech, szkoda słów :-( |
bosia | 25-01-2009 16:06:32 [#133] |
---|
u nas też jest uczelnia
nie przyjmuję do pracy po niej i wielu innych dyrektorów też |
Marek Pleśniar | 25-01-2009 21:30:26 [#134] |
---|
rzecz w tym, ze wcale nie trzeba zrobić dyplomu
dobrze by było gdyby wiele osób, które je mają - nie miały ich
(oczywiście z wyjątkiem nas - nasze dyplomy są w pełni słusznie przyznane i wsparte rzetelną wiedzą;-) |
bosia | 26-01-2009 09:10:25 [#135] |
---|
co do naszych dyplomów to oczywiste:-))) |
AnJa | 26-01-2009 09:35:41 [#136] |
---|
mój niesłuszny (komuna) i nie towarzyszyła mi zadna wiedza (czynnik osobowościowy) |
bosia | 26-01-2009 09:42:07 [#137] |
---|
od każdej reguły sa wyjątki przecież:-)
i tylko ja potwierdzają | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|