Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
"Spadochroniarze" w kształceniu zintegrowanym |
Power4 | 11-06-2008 01:18:33 [#101] |
---|
w przypadku braku realizacji obowiązku szkolnego-tylko skrajne przypadki byłoby to mozliwe |
Power4 | 11-06-2008 01:34:16 [#102] |
---|
zgadzam się zgredku , jest wykonalne nawet przpisanie oceny opisowej z poprzedniego roku bo to jest pewne że opanował-zostało to sprawdzone(czy umie więcej nie jest istotne) |
zgredek | 11-06-2008 01:41:22 [#103] |
---|
nie - nie mam mowy o jakimkolwiek przepisywaniu oceny
|
rzewa | 11-06-2008 07:01:30 [#104] |
---|
cóż jak dla mnie dyskusja ta jest czysto teoretyczna
w żadnym razie nie powinno dojść do takiej sytuacji, że uczeń w tym wieku jest prawie cały rok nieobecny w szkole i nie ma zorganizowanej żadnej formy nauczania
jeśli tak się zdarzy, to oznacza że winna jest szkoła (zwykle rejonowa), która nie reagowała odpowiednio wcześnie i ... teraz trzeba stanąć na głowie by rzecz naprawić (pomóc dziecku wyrównać braki)
Dziecko w tym wieku, jeśli nie ma specyficznych trudności w uczeniu, przez rok bez problemu uzupełni braki tak by sprostać wymaganiom w klasie 4 czy 5.
A dziecko mające specyficzne trudności i tak wymaga osobnego traktowania (można wydłużyć mu II etap edukacyjny)
masia, jak to dziecko nie jest jeszcze w 3 klasie, to może mu wydłużyć I etap edukacyjny? (jeśli się kwalifikuje do tej formy pomocy) -> teraz sklasyfikować i promować, a w sierpni zdecydować o przedłużeniu o rok i niech klasę 2 lub 3 realizuje w 2 lata -> uzupełni co potrzeba i będzie ok, nie? |
Power4 | 11-06-2008 07:03:51 [#105] |
---|
no to można przeprowadzić egzamin w I-III w celu ustalenia oceny opisowej i jest ta ocena opisowa ostateczna
i możliwość przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych w I-III isnieje choćby dla dzieci z decyzją o pozwoleniu na realizację obowiązku nauki poza szkołą w celu jej ustalenia(tylko w celu ustalenia oceny opisowej)
po czym dziecko otrzymuje promocję bez względu na to co zawiera ta ocena, chyba ze spełnione są dodatkow warunki określone w pkt w szczególnie uzasadnionych....Rada Pedagogiczna.....
nie mam koncepcji co dzieje się jeśli uczeń do wyznaczonego egzaminu nie przystąpi(realizującego obowiązek nauki poza szkołą za zgodą dyrektora)
czekam na ochrzan |
Power4 | 11-06-2008 07:19:22 [#106] |
---|
oczywiście że dyskusja jest teoretyczna
jak już wiem co zrobić ze swoim przypadkiem , zastanawiam się po co taki zapis (o nieklasyfikowaniu)mógłby być przydatny w I-III
a ocenę opisową widząc dziecko da się napisać nawet mając dziecko 1 godzinę -PPP podczas badania też dłużej dziecka nie bada a wie co opanował |
zgredek | 11-06-2008 07:20:11 [#107] |
---|
ot, dyskusja jak każda inna;-)
nie zmieniłam zdania - nie mozna przeprowadzić egzaminu klasyfikacyjnego w kl. I-III
|
Power4 | 11-06-2008 07:20:12 [#108] |
---|
no i miłego dnia |
zgredek | 11-06-2008 07:20:50 [#109] |
---|
oczywiście - miłego i spokojnego:-) |
Power4 | 11-06-2008 07:21:58 [#110] |
---|
dzięki i lecę do pracy |
rzewa | 11-06-2008 07:22:49 [#111] |
---|
dziecko spełniające obowiązek szkolny poza szkołą musi mieć ustalone przez dyrektora warunki spełniania tego obowiązku - wystarczy, że będzie przychodziło do szkoły na obowiązkowe konsultacje czy uroczystości szkolne, a taki egzamin będzie tylko formalnością
nie mówiąc już o tym, ze go w ogóle może nie być - klasyfikacja takiego dzieciaka odbywa się tylko wówczas, gdy rodzic chce uzyskać świadectwo promocyjne, a na I etapie na co mu ono?...
Nie mówię już o tym, ze dyrektor szkoły rejonowej może nie zgodzić się na taką formę spełniania obowiązku... |
rzewa | 11-06-2008 07:25:31 [#112] |
---|
zgredek, w przypadku dziecka spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą i wniosku rodzica o wydanie świadectwa nie tylko można, ale musi się taki egzamin przeprowadzić - inna sprawa jak zrobić to organizacyjnie...
oczywiście uczeń nie może tego egzaminu nie zdać - na I etapie edukacyjnym nie ma pojęcia zdać/nie zdać |
zgredek | 11-06-2008 07:28:27 [#113] |
---|
wiem
powinnam uścislic, że nie chodzi mi o spełnianie obowiązku poza szkołą |
rzewa | 11-06-2008 07:30:45 [#114] |
---|
a tak na marginesie: jak teraz popatrzyłam na te przepisy, to doszłam do wniosku, że one są tylko "pro forma" - tak są skonstruowane, że trudno by dyrektor wydał zgodę na tę formę spełniania obowiązku szkolnego (zwłaszcza na I etapie edukacyjnym) - nawet bardzo zdeterminowany rodzic może mieć z tym poważny problem |
beera | 11-06-2008 07:33:14 [#115] |
---|
nie ma w rozp zastrzeżenia, ze egzamin klasyfikacyjny dotyczy tylko klas IV-VI
moim zdaniem prawnie jest to mozliwe, tylko, ze nic z tego nie wynika, bowiem w klasach I-III mamy warunkowaną czymś zupełnie innym promocję
Natomiast w przypadku masi, tak jak napisałam dużo wyżej, pojawia się problem nierealizowania przez rok obowiązku szkolnego - i szlabym tym tropem |
beera | 11-06-2008 07:34:17 [#116] |
---|
w zasadzie jest tu tak, ze sa prawne możliwości do skorzystania z zapisów roz.
natomiast duzo mniejsze są praktyczne te mozliwości |
Power4 | 11-06-2008 09:27:55 [#117] |
---|
# 14, 15, 16 zgadzam się zupełnie |
wbek99 | 11-06-2008 12:37:06 [#118] |
---|
A co mam zrobić z uczniem klasy I, który był badany kilka dni temu przez PP i opinię dostanę po radzie klasyfikacyjnej. Matka po tym badaniu wyraża zgodę na pozostawienie ucznia w klasie I. Rok temu mimo ,że PP sugerowało ,że dziecko nie osiągnęło dojrzałości szkolnej to matka nie wyraziła zgody, aby powtarzało klasę 0 |
rzewa | 11-06-2008 12:57:12 [#119] |
---|
zostawić, jak matka się zgadza i opinia ppp będzie... |
beera | 11-06-2008 12:58:17 [#120] |
---|
tak:) |
Konto zapomniane | 11-06-2008 18:12:32 [#121] |
---|
A co mam zrobić z uczniem klasy III,który nie został jeszcze przebadany przez PP i opinię dostanę po radzie klasyfikacyjnej. Rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie ucznia w klasie III a z pewnością nie da sobie radę sobie to dziecko w IV=tej klasie. |
rzewa | 11-06-2008 21:22:49 [#122] |
---|
cóż... albo przekonasz rodziców, albo zostawicie je w 4 klasie (choć zdecydowanie lepiej by powtarzało 3 klasę) |
Power4 | 13-06-2008 21:45:26 [#123] |
---|
tak sobie podniosłam, moze ktoś się jeszcze wypowie o zasadności lub nie egzaminów klasyfikacyjnych w kształceniu zintegrowanym |
haltanek | 14-06-2008 07:15:47 [#124] |
---|
"rodzice nie wyrażają zgody na pozostawienie ucznia w klasie III"
czy to nie jest już teraz tak, że obecnie rodzice wyrażają opinię (jakąkolwiek), ale zgoda nie jest potrzebna w 1-3? |
malgala | 14-06-2008 07:46:54 [#125] |
---|
Tak właśnie jest. Potrzebna jest jednak konkretna opinia PPP, z której jasno wynika zasadność pozostawienia.
Największym problemem jest nie tyle uzyskanie takiej opinii, co zgłoszenie się rodziców z dzieckiem na takie badania, a jeśli już nawet to zrobią, to dostarczenie tej opinii do szkoły.
Czyli i tak zależy to od rodziców. Szkoda tych dzieci. Pozbawia się je szansy nadrobienia zaległości, wyrównania braków i skazuje na porażkę. Niepowodzenia ciągną się potem za nimi często przez cały czas nauki. |
dyrusek | 14-06-2008 12:02:06 [#126] |
---|
W sprawie słowa "opinia"
Konkretna opinia PPP(potwierdzająca zasadność pozostawienia ucznia w I-III)- ważne?
Konkretna opinia rodziców(nie wyrażają zgody na pozostawienie)- ważne, mniej ważne czy wogóle nie ważne?
Rozporządzenie mówi o opinii zarówno PPP jak i rodziców.W jednym i drugim przypadku to OPINIA. Teraz rozumiem zasadność interpretacji np. KO, które mówi " opinia PPP+ opinia rodziców( czytaj - zgoda) jest podstawą do pozostawienia ucznia w I -III .
W obliczu obowiązującego prawa kończę "walkę z wiatrakami!!!(prowadzoną dla dobra ucznia i szkoły).
Co mogą powiedzieć nauczyciele klas IV-VI, a potem gimnazjum, gdy otrzymują kolejne opinie PPP z zaleceniami typu "dostosowanie wymagań...., z określeniem w badaniu pedagogicznym, że uczeń liczy w zakresie 10 a w zakresie 20 ( dodawanie i odejmowanie jak znamy z praktyki w podstawówce jakoś idzie) na konkretach.Jeśli chodzi o język polski to dobrze jak wogóle czyta(odczytuje= rozpoznaje litery, czyta znane wyrazy bezbłędnie, resztę przekręci , nie odczyta albo zupełnie pominie i nic a nic z tego nie rozumie. Co powiedzą? Pewnie nie raz słyszeliście!!!!!
Może ,ufundować specjalną nagrodę, np. "SIŁACZKA roku...", dla tych, którzy mając 20, 30, 40 lub 50% klasy z dostosowaniem wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów,:
_napiszą dla każdego indywidualne( dostosowane do potrzeb i możliwosci konkretnego ucznia dla mnie = indywidualne) wymagania programowe i idąc za nimi indywidualny system oceniania
-potrafią tak zagospodarować czas na lekcji aby każdy uczeń z niej skorzystał!!! CÓD WIĘKSZY NIŻ WYJŚCIE NASZYCH PIŁKARZY Z GRUPY w EURO 2008
-uzyskają pozytywne efekty pracy mierzone wynikami np. Sprawdzianu po klasie VI- NIEWYKONALNE, bo jak zrealizować zapisy podstawy programowej dla kolejnego etapu edukacji jeśli dzieciak nie opanował podstaw z etapu poprzedzającego?
I ostatnie pytania:
To nieszczęsne dostosowanie wymagań do...., to odnosi się do ucznia (jeśli tak to możemy to zapisać na każdym etapie edukacji( np uczymy liczyć w zakresie 100 i czytać ze zrozumieniem w gimnazjum, w klasach IV-VI uczeń np doskonali liczenie w zakresie 20 ale na konkretach , bo inaczej nie daje rady, dalej jeśli ma dobrą pamięć to nauczy się tabliczki mnożenia, kończąc klasę VI umie odczytać nawet nowe wyrazy bo rozpoznaje wszystkie litery i potrafi je połączyć,z pisaniem to już większy horror) ale jak to się ma do podstawy programowej!
Tak sobie powyżej popisałem, ale jaka może być inna perspektywa dla ucznia , który w wyniku badania pedagogicznego( test) w PPP na zakończenie pierwszego etapu edukacji w klasie III uzyskuje 0 punktów), rodzice nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie II w roku szkolnym poprzednim, ani w klasie III w bieżącym r. szkol.Dziecko pod opieką PPP od klasy I, skierowane na badanie przez szkołę w porozumieniu z rodzicami( stwierdzony brak dojrzałości szkolnej). W oddziale przedszkolnym nie zauważono problemu.
Co ma zrobić nauczyciel z uczniem klasy IV, który praktycznie nic nie umie:coś tam odczytuje , ale i tak nic z tego nie rozumie, wykona prosty rachunek w zakresie 20 ale bez przekroczenia progu dziesiątkowego- na konkretach,- po przeczytaniu i wyjaśnieniu polecenia przez n- la. Uczeń ma tylko dostosowanie wymagań.... DO CZEGO? bo chyba nie do podstawy programowej dla II etapu edukacyjnego.!!!
To z życia wzięte niestety, a nie tylko czysto teoretyczne rozważnia.
| UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|