Forum OSKKO - wątek

TEMAT: uważam, że niejasność z ramówką końcem kwietnia to skandal
strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ]
Krzysztof Pom27-04-2008 21:12:47   [#151]

Mnie się od razu otworzyła, ostatni komunikat:

Komunikat Dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej  26.04.2008 r. Drukuj
Rodzice niektórych gimnazjalistów, zdających humanistyczną część egzaminu sygnalizują, że ich dzieci nie były w stanie przystąpić do odpowiedzi na ostatnie pytanie arkusza. Dotyczy to uczniów z około 30 szkół, na ogólną liczbę ponad 7000 gimnazjów.

Wychodząc naprzeciw uczniom i ich rodzicom, którzy czują się poszkodowani z powodu zaistniałej sytuacji, z troską analizujemy jej przyczyny i pracujemy nad jej pełnym wyjaśnieniem. Kuratorzy badają okoliczności każdego zgłoszonego przypadku. Sprawdzane jest funkcjonowanie systemu nadzoru pedagogicznego, który powinien był wychwycić wcześniej nieprawidłowości w realizowaniu wymagań wynikających z obowiązującej podstawy programowej. Po zakończeniu tego badania oraz analizie prawnej możliwych rozwiązań, zostaną podjęte odpowiednie działania, by pomóc uczniom.

Wpisany ( 27.04.2008. )

o ramówce cisza

Krzysztof Pom27-04-2008 21:16:14   [#152]

Ciekawe, ilu dyrektorów ma dylemat z ramówką? Też z 30 szkół?

Ale pewnie tacy jacyś tępi są, że nie potrafią zrozumieć zapisów w rozporządzeniu. Konieczne jest badanie sprawowanego nadzoru. Wizytatorzy, do pracy!

Ciekawym, jutro u mnie już będą... ?


post został zmieniony: 27-04-2008 21:17:20
danucha28-04-2008 15:52:39   [#153]
Czy cisza trwa nadal?
Nie wiem jak mam zamknąć ten projekt ,bo albo mam zmniejszenie godzin albo nie.
Wypowiedzenie warunków pracy ,albo nie

Ktoś miał być na spotkaniu z Panią minister,a może jeszcze nie wrócił......
sluni28-04-2008 18:38:11   [#154]
Liczbę godzin dla podstwaówki odszukałam w załączniku nr 1 tego nieszczęsnego rozporządzenia, ale pomóżcie proszę, gdzie szukać liczby godzin dla gimnazjum?! Piszecie o znikającej technice, wdż-cie... a ja ni jak żadnych takich informacji nie potrafię wyczytać;(
krystyna28-04-2008 18:40:24   [#155]

to ponoć dopiero od 2009 !

na razie bez zmian

zerknij na wątek "spotkanie z p. Hall w Szczecinie"

sluni28-04-2008 19:15:38   [#156]
Dzięki Krystynko, czyli póki co sen sprawiedliwego;)))
ddorota28-04-2008 19:26:13   [#157]
do sluni
zmiana dla gimnazjum - nie można łączyć plastyki i muzyki w blok sztuka
cynamonowa28-04-2008 19:32:09   [#158]

Wróciłam ze spotkania......po wysłuchaniu zminam jakie planuje MEN.....wydaje mi się, ze nikt nigdy nie był w szkole masowej.......że o wsi nie wspomnę.....

Owszem, pani minister mówi ciekawie ale chyba nie o zmianach w naszym państwie.

takimi sprawami jak niejasność w ramówce nikt się nie zajął - to były plany na lata


post został zmieniony: 28-04-2008 19:33:06
fisz230-04-2008 11:28:17   [#159]
A ramówka jak była projektem, tak jest nim nadal. Przynajmniej na stronie men - u.  
zgredek30-04-2008 14:02:48   [#160]

zmiana rozporządzenia została opublikowana:

Minister Edukacji Narodowej, rozporządzenie z dnia 18 kwietnia 2008 r.
zgredek30-04-2008 14:03:50   [#161]
Dziennik Ustaw rocznik 2008 nr 72. Data publikacji: 29 kwietnia 2008 r.
izagim30-04-2008 16:55:57   [#162]
A przepraszam, gdzie ramówka do gimnazjum, bo w rozporzadzeniu chyba nie ma ?
martek30-04-2008 17:52:46   [#163]
cały dzień nie miałam możliwości korzystania z internetu, a tu widzę informacja o publikacji rozporządzenia..., dziś bylam jeszcze na ,,konsuktacjach" z wizytatorem, w godzinach południowych i tam w KO twierdzili że rozporządzenie jeszcze się nie ukazało...
zgredek30-04-2008 17:54:02   [#164]
ot i wyższość forum nad KO;-)
Jersz30-04-2008 18:21:01   [#165]
na stronie lexa wczoraj jeszcze nic nie było, dopiero dzisiaj, albo już dzisiaj ;-)
mellaa07-05-2008 16:05:56   [#166]
Jak wasze szkolne plany nauczania w klasach I-III- chodzi mi o j.angielski.
Czy pisaliście KZ-20, czy 18 + 2g.j.angielski?
A w kl. II i III zwiększacie o angielski czy kosztem godzin dyrektorskich?
Podzielcie się praktyką- mi w poniedziałek kazali przepisać/ po konsultacjach/ ze starą ramówką a we wtorek już po nowemu. Dodam, że piszemy ręcznie na ,,płachtach" ustalonych przez OP. Chciałabym, pisząc po raz trzeci zrobić to dobrze.
cynamonowa07-05-2008 23:22:25   [#167]

Angielski kosztem zajęć pozalekcyjnych

Katarzyna Kolska, Natalia Mazur 2008-05-07, ostatnia aktualizacja 2008-05-07 22:54

Minister edukacji zabrała podstawówkom pieniądze na zajęcia pozalekcyjne. Teraz dyrektorzy głowią się, co jest ważniejsze: prosty kręgosłup czy prawidłowa wymowa ucznia

Zobacz powiekszenie
Fot. Tomasz Kaminski / AG
Ministerstwo Edukacji Narodowej dało szkołom pieniądze na obowiązkowy angielski (lub inny język obcy) w klasach I-III, ale za to zabrało połowę z tych, które dotąd były przeznaczane na zajęcia pozalekcyjne. Oznacza to, że uczniowie podstawówek będą mieli mniej zajęć wyrównawczych, gimnastyki korekcyjnej i kół zainteresowań.

Zajęcia pozalekcyjne były możliwe dzięki tzw. godzinom dyrektorskim. Dyrektor miał do dyspozycji cztery takie godziny na każdą klasę. Nieoczekiwanie w kwietniowym rozporządzeniu minister Katarzyny Hall dwie godziny zniknęły. Dla szkół oznacza to cięcie zajęć pozalekcyjnych.

Dyrektorzy szkół są zaskoczeni. - Miało być tak dobrze, a będzie jak zwykle. Pani minister zachęcała, by w ramach godzin dyrektorskich organizować zajęcia dla dzieci zdolnych. A zaraz potem nam te godziny zabrała - komentuje jeden z nich.

- Tyle się mówi o wyrównywaniu szans, tymczasem ministerstwo nam tego nie ułatwia - dodaje Mirosława Grzemba-Wojciechowska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 przy ul. Traugutta. - Wiadomo, jeśli wad wymowy nie zlikwiduje się w pierwszych latach nauki, uczniowi będzie potem trudniej. Może mieć np. problemy z czytaniem.

Z gotowego już projektu zajęć na przyszły rok szkolny dyrektor "piątki" musiała sporo skreślić. Jako kryterium przyjęła popularność zajęć. Zostały lekcje wyrównawcze i nauka gry na flażoletach. Zabrakło jednak na logopedę.

W Szkole Podstawowej nr 65 na os. Kosmonautów dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia z informatyki. Zajęcia te odbywały się dwa razy w tygodniu, ale od września informatyka zostanie ograniczona do jednej godziny.

Wielkopolskie Kuratorium Oświaty nie chce komentować tej sprawy. - Też chciałabym, żeby tych godzin było więcej. Ale my tylko realizujemy rozporządzenie ministerstwa. Z poleceniem szefa się nie dyskutuje - mówi tylko Małgorzata Kubiak-Gajowiecka. I odsyła nas do MEN.

A ministerstwo wypowiada się lakonicznie. "Ograniczenie liczby godzin do dyspozycji dyrektora wynika z bezkosztowego wprowadzenia nauczania języków obcych w klasach nauczania zintegrowanego. Gimnastyka korekcyjna, zajęcia z logopedii nie powinny być organizowane w ramach godzin do dyspozycji dyrektora. Na tego rodzaju zajęcia szkoła powinna wystąpić do organu prowadzącego o zapewnienie odrębnych środków finansowych - przeczytaliśmy w mailu, który dostaliśmy wczoraj z biura prasowego.

Dyrektorzy liczą na samorząd. Mają nadzieję, że wysupła on dodatkowe pieniądze na utrzymanie zajęć pozalekcyjnych.

Jednak dyrektor Piotr Mróz z wydziału oświaty poznańskiego Urzędu Miasta niczego nie obiecuje. - Trudno dzisiaj o tym mówić. I tak z miejskiego budżetu od września finansować będziemy dodatkową lekcję matematyki w gimnazjum. Nie wiem, czy w tej sytuacji miasto stać na więcej - tłumaczy.

W niektórych polskich gminach już wrze. Rada miasta Świdnik wysłała protest do MEN. Radni piszą w nim, że nie chcą, żeby lekcje angielskiego odbywały się kosztem innych zajęć.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
cynamonowa07-05-2008 23:24:49   [#168]
jutro rano idę z arkuszem. U nas w tym roku w jednym pokoju spotykam się z panią z KO i ZO...Juz od kolezanek wiem, które dziś były ze swoimi arkuszami  że w II i III klasie "przyklepują" aneks z 2 gddd ( a nie 4)
hania07-05-2008 23:27:40   [#169]
coraz więcej na samorządy się zrzuca
a nie wszystkie bogate chyba
za to wszystkie narzekają, że większość dochodów pochłania edukacja....
ankate07-05-2008 23:31:04   [#170]
wnioski piszcie, pieniążki leżą na ulicy, tylko po nie sięgać...ale to nie znaczy, że op dogodzicie, wtedy zaczynają narzekać - ile to roboty z tymi podpisami, umowami, uchwałami :-(
martek08-05-2008 11:06:59   [#171]
ja oddalam arkusz planując dla klasy I -2 gddd, dla II i III - 4 gddd, tak mi kazala pani wizytator, a szef Op jeszcze arkusza nie analizowal, nie wiem co na to powie...
cynamonowa08-05-2008 16:16:07   [#172]

no ja już po....

Z 4 gdd w klasie II i 4 w klasie III "zrobiono" mi po dwie, czyli "mój" wizytator "kazał" inaczej niż wizytator martek.

kolejny raz, co kraj to obyczaj:)

mellaa08-05-2008 17:08:43   [#173]
Jeden kraj, jedno prawo.
A ja dalej nie wiem ile gddd w II i III. OP - wiadomo oszczędniej.
Tadek08-05-2008 19:56:18   [#174]
szkolny plan nauczania obowiązuje przez cykl (3 lata kl. I - III i 3 lata kl. IV - VI) i było 12 gddd i 9 w cyklu. wg mnie nowy plan wchodzi dopiero od kl. I (2gddd) natomiast kl. II iIII po4 gddd; tak nakazuje mi logika.
mellaa08-05-2008 20:17:06   [#175]
§ 2. Dla uczniów szkoły podstawowej, w tym szkoły podstawowej specjalnej, którzy w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia są uczniami klasy II albo klasy III, dotychczasowa liczba godzin tygodniowo w trzyletnim okresie nauczania, określona w załączniku nr 1 i 2 do rozporządzenia, wymienionego w § 1 niniejszego rozporządzenia, dla obowiązkowych zajęć edukacyjnych w zakresie kształcenia zintegrowanego, zwiększa się:
1) w przypadku uczniów klasy II – o 4 godziny, w tym 2 godziny w klasie II i 2 godziny w klasie III, z przeznaczeniem na naukę języka obcego nowożytnego;
2) w przypadku uczniów klasy III – o 2 godziny, z przeznaczeniem na naukę języka obcego nowożytnego.


Jeśli do tej pory w planie ramowym było 72 i rozp. mówi zwiększyć- czyli dodać.
Tadek08-05-2008 21:28:38   [#176]

czyli w kl I 2 gddd, w kl. II 4 gddd, kl. III 4 gddd tak będzie w roku szkolnym 2008/09 (j. ang. nie z gddd)

2009/10  kl. I 2, kl II 2 kl. III 4

20010/11 kl. I 2, kl. II 2, kl. III 2 czy to właściwy tok rozumowania.

lub może tak j. angielski w ramach gddd , których było 4 - 2 j. ang pozostało 2 do dd dla klasy.

mellaa08-05-2008 21:49:45   [#177]
Tadek
Mój tok rozumowanie jest taki:

dla rocznika 2001:
klasa I w rok.szk.08/09 / na trzy lata/60 KZ w tym 2g J.A.+ 6 GDDD i 6 rel.
Razem 72

Pozostałe roczniki czyli 2000 i 1999 miały plany ustalone na trzy lata przy 12 gddd, /w przypadku rocznika 99 mogły gddd już wykorzystać przez dwa lata szkolne/
dlatego tym rocznikom dodaje się do ich szkolnych planów:
- 4g dla rocznika 2000 ,,w przypadku uczniów klasy II o 4 godziny, w tym 2 godziny w klasie II i 2 godziny w klasie III, z przeznaczeniem na naukę języka obcego nowożytnego;
Razem 72 + 4

- dla rocznika 1999 -,,w przypadku uczniów klasy III o 2 godziny, z przeznaczeniem na naukę języka obcego nowożytnego"
Razem 72+ 2
Nic nie doczytałam o zmniejszeniu godzin do dyspozycji dyrektora?
Piotr Zieliński08-05-2008 21:51:24   [#178]

Witam

Zgodnie z tym co pisałem tu wcześniej, oddałem arkusz z gdd 4 w klasie II, a w III nawet 5 (dlatego, że w starej ramówce miałem dyrektorskie I-3, II-4, III-5). Jestem po konsultacjach z inspektorem w op i przeszło. Teraz naczelnik w op (raczej formalność) i KO.

pozdrawiam

jxg08-05-2008 23:47:50   [#179]
"dotychczasowa liczba godzin tygodniowo w trzyletnim okresie nauczania, określona w załączniku nr 1 i 2 do rozporządzenia, wymienionego w § 1 niniejszego rozporządzenia, dla obowiązkowych zajęć edukacyjnych w zakresie kształcenia zintegrowanego, zwiększa się ..."

nie ogólna liczba zwiększa się - tylko liczba dla obowiązkowych zajęć zwiększa się

więc skoro ogólna się nie zwiększa,
to żeby obowiązkowe zwiększyć - trzeba zmniejszyć gdd

tak mi teraz niestety podpowiada logika, ale długo do tego dochodziła
cynamonowa09-05-2008 00:33:46   [#180]

wiele pisałam, ze wolałabym dla szkoły/dzieciaków po 4 godziny z gdd w kasach II i III......niestety, u nas " interpretują" po 2

kiedy bedzie spokój, względna normalność.......

Ewwa09-05-2008 18:59:24   [#181]

Otrzymałam informacje od naszej p. wizytator, że mamy robić tak (kujawsko-pomorskie)

 

Kl.I

Kl.II

Kl.III

Ksz.zintegr.

W tym 2  godz.j. ang.

20

20

20

Gdddsz

6

Religia

2

2

2

Razem 72 godzin

Odpowiedzi na pytanie, po co w takim razie jest paragraf 2, nie zrozumiałam.

Józefina12-05-2008 10:48:20   [#182]

I w związku z tym co dalej ? Jedne dzieci mogą mieć 4 gdd w kl.II i III, a z innego końca Polski nie? Toż to jawna niesprawiedliwość wobec Konstytucji!

A tak na poważnie , a moim organem daliśmy no wstrzymanie czekamy na jakąś podpowiedź z MEN ino nie bardzo ktoś ma ochotę zabrać głos. Jak znam życie , to okaże się , że nie dostanę moich godzin dd skoro organ ma dokładać.

Jak pozostałe organy ? Ciekawam ile szkół będzie miało po 4 gdd, a ile po 2 gdd?

KajRo13-05-2008 17:26:45   [#183]

Otrzymaliśmy dzisiaj polecenie z KO, by do już złożonych projektów dołączyć w trybie pilnym plany nauczania wg poniższego wzoru:

ROK SZKOLNY 2008/2009 SZKOŁA  PODSTAWOWA ......  ( przykład) zgodnie z rozp. z 18 kwietnia 2008 r.

Uwaga rozliczamy język i godziny dyrektorskie,  ponieważ tu są  zmiany . Dodanie godzin następuje do nauczania zintegrowanego , czyli (18+2) kosztem godzin dyrektorskich , zatem ogólna liczna  godzin w cyklu nie może przekroczyć 72 godzin ( również dla klas  II i III )

Ramowy plan nauczania klasy :  I 

Rodzaj zajęć

Przedmiot

2008/2009

2009/2010

2010/2011

Suma

Godziny obowiązkowe

Kształcenie zintegrowane

Język nowożytny (wpisać jaki?)

18

2

18

2

18

2

54

6

Religia

2

2

2

6

Razem godziny obowiązkowe

22

22

22

66

Godziny do dys. dyr. 

Zgodnie z § 2 ust 5 rozp.

2

2

2

6

Razem tygodniowo

22+ 2

22+2

22+2

72

Z tabelki wynika, że język został wyłączony z nz. Jak więc rozumieć stanowisko zachodniopomorskiego kuratora oświaty odnośnie kwalifikacji do nauczania tego języka, zawarte w piśmie umieszczonym na stronie KO?

"Decyzja w sprawie jaki język obcy nowożytny będzie nauczany w klasach I – III szkół podstawowych (niekoniecznie angielski) należy do Państwa i winna ona wynikać z możliwości kadrowych szkoły w tym zakresie oraz kontynuacji wprowadzonego już nauczania języka obcego nowożytnego w klasie I i II. W sytuacji, kiedy w szkole nie ma nauczyciela posiadającego kwalifikacje zarówno do pracy w klasach I – III, jak i do nauczania języka obcego nowożytnego zajęcia te należy aktualnie wpisać na wakat w przygotowywanym projekcie arkusza organizacyjnego szkoły na rok 2008/09 i czynić starania o jego pozyskanie. Jeśli jednak okażą się one bezowocne, to pod koniec sierpnia, zgodnie z ustaloną w naszym urzędzie procedurą, będziecie Państwo zobligowani wystąpić do mnie o zgodę na zatrudnienie na rok szkolny 2008/09 nauczyciela bez pełnych kwalifikacji. "

hania13-05-2008 19:49:14   [#184]
W sytuacji, kiedy w szkole nie ma nauczyciela posiadającego kwalifikacje zarówno do pracy w klasach I – III, jak i do nauczania języka obcego nowożytnego zajęcia te należy aktualnie wpisać na wakat w przygotowywanym projekcie arkusza organizacyjnego...

znaczy co - wypowiedzenie nauczycielom NZ, którzy nie mają kwalifikacji do języka i wakaty wykazać?
i zapłacić odprawy?????
Jersz13-05-2008 19:52:18   [#185]
to jak dobrze zrozumiałem dotyczy księstwa zachodniopomorskiego ;-) może w pozostałych częściach Polski jest trochę normalniej ;-)))))
Józefina13-05-2008 21:32:15   [#186]
w pomorskim mamy w kl.II i III zmniejszyć gdd o 2 i dać na język. To z dziś, ale nic na piśmie tylko informacja telefoniczna. No i arkusz mamy zrobić po nowemu. A więc u mnie jutro rada i cała masa trudnych decyzji. A niech to!
hania13-05-2008 21:56:51   [#187]
chyba większość kraju tak.... z tego co śledzę....
dodatkowe zajęcia zaplanował MEN później, nie na poziomie 1-3, co wg ekspertów różnych największy rozwój i wyrównanie szans dziecku daje....
przykro mi:-((
ankate19-05-2008 22:24:45   [#188]
arkusz powrócił z opinią negatywną. Zalecenia: Klasa I - 2 dd + j. angielski ma być wg nowego rozporządzenia, klasa II i III wg starego czyli po 4 h ddd + 2 h j. angielski, tylko nie wiem z czego, bo dotacji z MEN nie będzie. Czyli od nowa...
Jersz19-05-2008 22:46:07   [#189]

!! anakate, a ty z jakiego województwa? Ciekawi mnie bardzo w jakim to KO wizytatorzy nie wiedzą, że szkolny plan musi mieć pp w postaci ramowego planu nauczania. ;-)

 

ankate19-05-2008 23:00:00   [#190]
ja? z tego na ł :-))))
Jersz19-05-2008 23:04:11   [#191]

a to ciekawe, u was zmienili chyba kuratora?

Szkolne plany dla klas I-III SP (dla wszystkich klas) od 1 wrzesnia moga mieć tylko jedną pp - w postaci nowej ramówki. Stara ramówka z dniem 31 sierpnia odchodzi do lamusa historii .

jxg19-05-2008 23:05:13   [#192]
?????
ankate19-05-2008 23:06:51   [#193]
u nas klasa II i III idzie starą ramówką, a nowa ramówka tylko dla I
jxg19-05-2008 23:09:28   [#194]
i na logikę tak powinno być

- ale u nas tak być nie chce
Jersz19-05-2008 23:13:33   [#195]
No tak, tylko że od 1 września stara ramówka jest nie tylko stara, ona jest archiwalna, nieważna, nieobowiązująca. Anakate, przygotuj się, że ktoś z waszego ko poczyta OSKKO i ... będziesz pisać plan i arkusz jeszcze raz ... :-(
adaole28-05-2008 22:05:21   [#196]
Jak w końcu jest? 2 godziny czy 4 w kl II i III z gddd? Jednak KO jest potrzebne - ktoś musi interpretować i tłumaczyć durnym dyrektorom przepisy.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ][ 2 ][ 3 ][ 4 ]