Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Proszę odpiszcie mi!
strony: [ 1 ]
mazzante16-01-2008 23:04:21   [#01]
Jestem zatrudniona na stanowisku referenta w szkole i prowadzę całą dkumentację sekretariatu. Dyrektor chce dać mi podwyżkę. Jednak referentowi nie przysługuje żaden dodatek. W związku z tym dyrektor chce zmienić moje stanowiso z refernta na sekretarza szkoły. Moje pytania brzmią następująco:
- czy sekretarz szkoły może otrzymywać jakiś dodatek?
- jaka jest dokumentacja i procedura zmiany stanowiska z referenta na sekretarza?
- czy zmiany tej można dokonać tylko poprzez zmianę angaża?
Bardzo proszę o radę.
zgredek16-01-2008 23:14:27   [#02]

1. tak - sekretarz szkoły może otrzymywać dodatek funkcyjny

2. arkusz organizacji okresla stanowiska administracyjne w szkole - więc należałoby zmienić arkusz - można w porozumieniu z organem prowadzącym

mazzante16-01-2008 23:16:30   [#03]
na jaki okres przyznawany jest ten dodatek funkcyjny i jakiej wysokości. czy do arkusza organizacyjnego można napisać tylko aneks czy trzeba zmienić cały arkusz??
zgredek16-01-2008 23:17:46   [#04]

aneks do arkusza

wysokość dodatku i zasady zawarte są w rozporządzeniu o wynagradzaniu pracowników samorządowych

zaraz poszukam

mazzante16-01-2008 23:19:25   [#05]
tak jak przy zastępstwie nauczyciela pisze się aneks zeby nie zmieniac calej organizacji
Power416-01-2008 23:20:16   [#06]
Myślę , że aneksy to już sprawa dyrektora
wysokość dodatku też -jaki da wg obowiązujących go regulaminów
okres nieokreślony jeśli taką masz umowę
zgredek16-01-2008 23:21:52   [#07]

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 2 sierpnia 2005 r.

w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego

(Dz. U. Nr 146, poz. 1222 i Nr 160, poz. 1343 oraz z 2006 r. Nr 38, poz. 261)

 
 
Lp.

 
 
Stanowisko

 
Kategoria
zaszeregowa-
nia

 
Stawka
dodatku funkcyj-
nego do

Wymagania kwalifikacyjne1)

wykształ-
cenie oraz umiejętnoś-
ci zawodowe

 
staż pracy
(w latach)

Stanowiska pracownicze

Kierownik biura warsztatowego, kierownik stacji obsługi samochodów,
kierownik budowy

XVI-XIX

6

wyższe2)

7

Kierownik obiektów sportowych

XIII-XV

5

wyższe2)

7

Kierownik gospodarczy

XIII-XV

4

wyższe2)

2

średnie3)

6

Sekretarz szkoły

XII-XIV

4

średnie3)

5

 

Załącznik nr 2

 

TABELA
STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO

 

Stawka dodatku
funkcyjnego

Procent najniższego
wynagrodzenia zasadniczego

1
2
3
4
5
6
7
8
9

do 35
do 50
do 65
do 80
do 95
do 110
do 125
do 150
do 175

§ 5. 1. Dodatek funkcyjny przysługuje pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu.

2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach niezwiązanych z kierowaniem zespołem, dla których w wykazie stanowisk, o którym mowa w § 3 ust. 2, przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalna stawka tego dodatku przewidziana dla danego stanowiska jest niższa o jedną stawkę.
mazzante16-01-2008 23:26:19   [#08]
umowe mam na czas nieokreslony, ale stanowisko: referent i nie ma nic w umowie o dodatku wiec czy w takim razie w nowym angazu mozna dodatc poprostu dodatek?
zgredek16-01-2008 23:27:44   [#09]

bo referentowi dodatek nie przysługuje - dlatego nic nie masz

nie możesz na tym stanowisku mieć dodatku funkcyjnego, bo przepisy tego nie przewidują

mazzante16-01-2008 23:29:42   [#10]
wiem wiec aby to zmiec. musialabym zmienic stanowisko poprzez zmiane arkusza organizacyjnego lub aneksu do arkusza i zmiane angaża ale bez zmiany umowy o prace? tylko ewentualnie aneks do umowy o prace?
zgredek16-01-2008 23:32:44   [#11]
zacząć to trzeba od rozmowy z organem prowadzącym
mazzante16-01-2008 23:34:11   [#12]
ale organ prowadzący sam nie wiem i chce zebym sama sie dowiedziala jak to zalatwic
bosia16-01-2008 23:36:04   [#13]
To dyrektor powinien wiedzieć czego chce i rozmawiać z organem prowadzacym
mazzante16-01-2008 23:37:02   [#14]
juz rozmawiał, ale dyrektor jest nowy dopiero od tego roku wiec go zbywaja
mazzante16-01-2008 23:40:12   [#15]
zgredek dziekuje bardzo za radę bardzo mi pomogłeś
jatoja16-01-2008 23:43:24   [#16]
( to juzżmogę...mazzante, zajrzyj na mmm-wątek)
krystyna17-01-2008 02:34:38   [#17]

Tak patrzę sobie na swój projekt organizacyjny i widzę, że mój organ wcale nie jest zainteresowany tym, jak określam stanowiska moich pracowników, ani jak je zmieniam w ciągu roku...

Ważne jest jedno - by spełnione zostało kryterium (ustalone w każdym OP inaczej) dotyczące liczby pracowników administracji i obsługi w stosunku do np. liczby nauczycieli (inni mogą mieć dzieci, powierzchnię i co tam chcą...)

Nazywają to "Parametry.....jakieś tam", czy coś w tym stylu. I taki papier z OP też u was powinien być.

W moim projekcie organizacyjnym mam więc tylko jedno zdanie:

Etatów pracowników:

a) administracji: 3,2

b) obsługi: 8

I też awansowałam pracownika (bo mu się widełki skończyły), zmieniałam zakres czynności, ale patrzyłam tylko na to, czy mi kasy globalnie wystarczy.

I do OP nie chodziłam.

mazzante17-01-2008 09:35:54   [#18]
krystyna a ty na jakim stanowisku jestes zatrudniona
mazzante17-01-2008 09:41:39   [#19]
krsytyna czyli rozumiem, że nic nie trzeba robic oprucz zmiany angaza, ani zmieniac umowy, ani zmieniac organizacji
AnJa17-01-2008 10:03:02   [#20]
Krystyna zatrudnia sama siebie zdaje się- czyli jest dyrektorem.

To co trzeba robić zalezy od uwarunkowań lokalnych - ja zmieniłbym umowę (abo aneksował- co w teh sytuacji na jedno wychodzi) po uprzednim uzyskaniu zgody OP

choć nie musze formalnie
mazzante17-01-2008 10:05:55   [#21]
ale czy zmieniłabyś również projekr organizacji szkoły czy dala dio niego aneks czy poprostu projekt zostawilabys bez zmian
mazzante17-01-2008 10:07:30   [#22]
zastanaiwm sie czy zmiana stanowiska z referenta na sekretarza szkoly nie potrzebuje zadnej dokumentacji ani oglaszania konkursu
DYREK17-01-2008 11:01:09   [#23]

Sekretarz szkoły to stanowisko pracownicze - nie ma konkursu.

Zmiana stanowiska z referenta na sekretarza szkoły to decyzja dyrektora.

Przed zmianą stanowiska dyrektor powinien sprawdzić, czy wystarczy środków w planie finasowym.

Jeżeli tak, to zmienia stanowisko.

Jeżeli nie, to nie zmienia lub uzyskuje dodatkowe środki z OP.

Rózne ustalenia lokalne np. :

- dyrektor sam dokonuje zmiany,

- dyrektor sam dokonuje zmiany i tylko informuje OP,

- dyrektor występuje o akceptację (zgodę) do OP.

Często OP (w porozumieniu ze zz) określa od jakiej ilości uczniów (oddziałów) można zatrudnić sekretarza szkoły. Może to być określone np. w układzie zbiorowym.

 

krystyna17-01-2008 13:58:01   [#24]

Dokładnie tak !

Dlatego napisałam ogólnie jak jest u mnie i skierowałam do poczytania lokalnych "Parametrów zatrudniania" - czy jak tam to się nazywa, ale raczej istnieje w każdym OP.

nina17-01-2008 14:16:19   [#25]
Zmiana stanowiska można załatwić naprościej na zasadzie


"POROZUMINIE ZMIENAJĄCE UMOWĘ O PRACĘ.

zawarte w dniu ..... w ......................... zwanym dalej pracodawcą reprezentowanym przez:
................. dyrektora szkoły
a Panią x...........zam.................................
zwanym dalej pracownikiem o nastepujacej treści:

Z dniem ............... pracownik i pracodawca zmieniają umowe o prace na mocy porozumienia stron.
W miejsce dotychczasowych warunków umowy dotyczących stanowiska referenta w pełnym etacie beda obowiązywałt nastepujace warunki:
powierzam Pani obowiązki sekretarza szkoły w pełnym etacie na czas nieokreślony.
Stawki wynagrodzenia na podstawie tabeli wynagrodzenia zgodnie z uchwałą Rady Powiatu z dnia...... nr ..... oraz (DZ.U 146/2005 poz. 1222.

Wynagrodzenie zasadnicze grupa XIV......
Dodatek funkcyjny.......
Premia regulaminowa lub uzanniowa......
Pozostałe warunki umowy pozostają bez zmian.

.......data i podpi pracownika data i podpis dyrektora


Dostosuj do swoich warunków OP.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]