Forum OSKKO - wątek

TEMAT: projekt oceny stażu
strony: [ 1 ][ 2 ]
Ania24-04-2003 20:12:52   [#01]

Będę niedługo pisała ( jako opiekun) projekt oceny stażu nauczycielowi kontraktowemu, który stara się o mianowanie.

Zastanawiam się o jakim stopniu szczegółowości ma być takie pismo.
Na co Wy zwracaliście szczególną uwagę?

Może ktoś już pisał coś takiego i mógłby mi podesłać jak źródło natchnienia?
Bardzo byłabym wdzięczna.

Pozrawiam wszystkich poświątecznie

hania24-04-2003 20:31:13   [#02]

dla stażysty też.....

by się przydało.....:-))) choć wiem, że tego "po nowemu" jeszcze nie pisaliśmy... Może warto się wymienić pomysłami...

Mój dyr ma jeden: napisać tak projekt oceny, żeby on mógł tylko zmienić tytuł...:-))

Czyli mam pisać ocenę, najlepiej zaraz, zanim moja podopieczna - przy moich wskazówkach napisze sprawozdanie....

jerzyk24-04-2003 21:12:32   [#03]

Zajrzyjcie tam

http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/2090/idc/8/

:-)

hania24-04-2003 22:11:52   [#04]

jak znam....

życie... to u mnie byłoby to za lakonicznie....

"podjął dodatkowe działania...' - natychmiast pytanie - jakie? I nieważne, że to on ma przedstawiać w autoprezentacji..... Dyr chce to mieć w ocenie - ja mam mieć w projekcie.... Nic to, trzeba będzie rozbudować....

Acha - i jest to "po staremu" :

 

  1. Dokumentacja dorobku zawodowego obejmuje:
    • schemat analizy kompetencji,
    • plan rozwoju zawodowego i sprawozdanie z jego realizacji,
    • dziennik zawodowy,
    • konspekty lekcji hospitowanych,
    • arkusze obserwacji lekcji otwartych,

zaświadczenia o odbytych formach doskonalenia. - dziś żadnego dziennika zawodowego nie musi, konspektów nie musi, arkuszy obserwacji nie musi....(tak mi wynikło z rozp "po nowemu")..

hania24-04-2003 22:14:46   [#05]

o, mam coś...

Znalazłam u siebie taki - chyba od Jana z Suwałk.....

 

Projekt oceny dorobku zawodowego
nauczyciela stażysty ..................................


1. Imię i nazwisko nauczyciela ...................................................................
2. Okres stażu: od ................................... do .............................................
3. Wykształcenie .........................................................................................
4. Staż pracy pedagogicznej ........................................................................
5. Nazwa szkoły ..........................................................................................
6. Zajmowane stanowisko ...........................................................................
7. Data rozpoczęcia pracy w danej szkole ...................................................
8. Ocena dorobku zawodowego i jej uzasadnienie:
Pan ......................................... ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie stażu realizował zadania zawarte w opracowanym przez siebie
i zatwierdzonym przez dyrektora szkoły planie rozwoju zawodowego. W szczególności poznawał organizację, zadania i zasady funkcjonowania Gimnazjum w Olecku, w tym sposoby prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji oraz przepisy prawne dotyczące zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy w szkole.
Uczestniczył w charakterze obserwatora w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu ............................. oraz innych nauczycieli w wymiarze dwóch zajęć w miesiącu, omawiał obserwowane zajęcia z prowadzącymi pod względem merytorycznym
i metodycznym. Prowadził zajęcia dydaktyczne w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły w wymiarze jednego zajęcia w miesiącu, omawiał i analizował te zajęcia z hospitującym nauczycielem.
Uczestniczył w zewnętrznych i wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli - ukończył kursy: "Prawo oświatowe w pracy nauczyciela", "Metody aktywizujące w nauczaniu matematyki" i "Doskonalenie kompetencji wychowawcy klasy". Brał aktywny udział w pracach zespołu matematyczno-przyrodniczego oraz zespołu wychowawczego. Jako wychowawca klasy posiada wiedzę z zakresu problemów środowiska wychowanków i efektywnie współpracuje z tym środowiskiem.
Posiada duży zasób wiedzy i umiejętności merytorycznych i metodycznych, starannie opracowuje plany pracy dydaktyczno-wychowawczej, programy i scenariusze zajęć. Jest otwarty na uwagi i propozycje innych nauczycieli, chętnie korzysta z pomocy
i doświadczenia opiekuna stażu. Jest postrzegany przez uczniów jako nauczyciel spokojny, cierpliwy i sprawiedliwy, ale także dbający o porządek i dyscyplinę w klasie. Działania zawarte w planie rozwoju zawodowego w pełni zrealizował i prawidłowo udokumentował.
Dorobek zawodowy nauczyciela stażysty ................................. w okresie stażu
oceniam pozytywnie.


Bliższe mi to.....

Ania25-04-2003 20:02:56   [#06]

dziękuję Wam :-)

Skorzystam, przemyślę, a w efekcie trzeba będzie napisać po swojemu.

Haniu, po prostu wyrzucimy to, co nieaktualne, a uszczegółowimy resztę.
I już ;-)

krystyna25-04-2003 22:56:52   [#07]

Aniu,

ja robię tak:

 stażysta daje dyskietkę ze swoim sprawozdaniem opiekunowi stażu, który kopiując najważniejsze fragmenty tworzy projekt oceny, wtedy jego dyskietka z tym projektem ląduje u mnie, ja wykrawam z niej co piękniejsze wątki, coś tam dodaję itp...itd... - i tak powstaje ocena, jedyna i niepowtarzalna, a bardzo szybko stworzona....

Ania26-04-2003 07:59:22   [#08]

:-)

Moja stażystka sprawozdanie już napisała  i nawet ja je poprawiałam nieco.

Nie przyszło mi do głowy, żeby tak sobie chytrusio poradzić, Krystyno :-))))

Z drugiej strony jakoś takie mam poczucie, że mój projekt oceny powinien być badziej samodzielny. No chyba że rozumiemy sprawozdanie jedynie jako punkt wyjścia i osnowę.

:-)

Hanna26-04-2003 08:45:00   [#09]

bardzo dobry!

jest pomysł Krystyny. Chętnie skorzystam. Pozdrawiam
krystyna26-04-2003 09:53:28   [#10]

Aniu,

koń, jaki jest - każdy widzi !

Nie zmienisz przecież oczywistych faktów i zdarzeń, jakie miały miejsce podczas stażu delikwenta - natomiast w ocenie można, a nawet trzeba je nieco "powartościować"....

Ania26-04-2003 10:15:42   [#11]

masz rację

dziękuję, Krystyno :-)

A z tym koniem, hi hi :-))))))))

benedu gda26-04-2003 12:01:53   [#12]

Minimum, ale skuteczne

Może przyda się ten przykład - skutecznie sprawdzony na trzech nauczycielach w okresie przejściowym. Oczywiście, niektóre elementy trzeba zmienić, można dodać własne specyficzne.

 

 

Gdańsk, dnia 28 czerwca 2002 r.

 

 

 

OCENA  DOROBKU  ZAWODOWEGO

 

            Działając na podstawie art. 9c ust. 6 i 8 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz.239, Nr 22, poz. 291 i Nr 122, poz. 1323, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194, Nr 128, poz. 1404, Nr 144, poz. 1615 i Nr154, poz.1794 i 1795 oraz z 2002 r. Nr 4, poz. 32) ustalam pozytywną ocenę dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego – Pana  (... aaautocenzura ...)  za okres stażu od dnia 1 września 2000 r. do dnia 31 maja 2001 r.

 

UZASADNIENIE

 

Na swój wniosek Pan (... aaaaaautocenzura ...) rozpoczął z dniem 1 września 2000 r. staż, którego odbycie i zakończenie pozytywną ocena dorobku zawodowego jest warunkiem nadania – po zdaniu egzaminu przed komisją egzaminacyjną powołaną przez organ prowadzący Szkołę – kolejnego stopnia awansu zawodowego (nauczyciela mianowanego).

Na mój wniosek organ prowadzący Szkołę, czyli osoba fizyczna – (... aaaautocenzura ...), ustalił Panu okres stażu na dziewięć miesięcy, tj. do dnia 31 maja 2001 r.

W okresie stażu realizował Pan – zatwierdzony przeze mnie – własny plan rozwoju zawodowego, w którego przygotowaniu i realizacji udzielił Panu pomocy przydzielony przeze mnie opiekun stażu – nauczyciel mianowany Pan mgr (... autocenzura ...).

Po zakończeniu stażu złożył mi Pan w dniu (... autocenzura ...) pisemne sprawozdanie z realizacji tego planu. Opiekun stażu opracował i w dniu 31 maja br. przedłożył mi projekt oceny Pana dorobku zawodowego za okres stażu zawierający pozytywną konkluzję, po czym Rada Rodziców naszej Szkoły także wyraziła mi swoją pozytywną opinię w tej sprawie.

W szczególności pozytywną ocenę Pana dorobku zawodowego za okres stażu uzasadniają następujące Pana dokonania:

- zrealizowanie większości zamierzeń zawartych w planie rozwoju zawodowego, co potwierdził opiekun stażu w swoim projekcie oceny, obejmujących uczestnictwo w pracach organów Szkoły związanych z realizacją jej statutowych zadań edukacyjnych, pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych w formach instytucjonalnych oraz samodzielnie, poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty,

- rzetelne wywiązywanie się z obowiązków zawodowych w okresie stażu, także w zakresie wykraczającym poza ramy planu rozwoju zawodowego, co stwierdziłem w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego.

Mając na względzie powyższe, ustaliłem jak w osnowie.

 

Od ustalonej wyżej oceny Pana dorobku zawodowego służy Panu odwołanie (za pośrednictwem dyrektora Szkoły) do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad Szkołą, tj. Pomorskiego Kuratora Oświaty – w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

 

 

 

dyrektor szkoły

 

Pouczenie

Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego składa Pan w ciągu 14 dni od dnia otrzymania tej oceny do organu prowadzącego Szkołę, tj. (... aaaaaaaaaaaautocenzura ...). W przypadku niedotrzymania terminu złożenia powyższego wniosku, będzie Pan obowiązany do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.

 

 

Gdańsk, dnia 31 maja 2002 r.

 

 

 

 

OCENA  DOROBKU  ZAWODOWEGO  /PROJEKT/

 

            Działając na podstawie art. 9c ust. 6 i 8 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1118, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz.239, Nr 22, poz. 291 i Nr 122, poz. 1323, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194, Nr 128, poz. 1404, Nr 144, poz. 1615 i Nr154, poz.1794 i 1795 oraz z 2002 r. Nr 4, poz. 32) ustalam pozytywną ocenę dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego – Pana  mgra (... aaaaaaaaaautocenzura ...)   za okres stażu od dnia 1 września 2000 r. do dnia 31 maja 2001 r.

 

UZASADNIENIE  PROJEKTU  OCENY

 

Na swój wniosek Pan (... aaaaautocenzura ...) rozpoczął z dniem 1 września 2000 r. staż, którego odbycie i zakończenie pozytywną ocena dorobku zawodowego jest warunkiem nadania – po zdaniu egzaminu przed komisją egzaminacyjną powołaną przez organ prowadzący Szkołę – kolejnego stopnia awansu zawodowego (nauczyciela mianowanego).

Na wniosek dyrektora Szkoły organ prowadzący Szkołę, czyli (... aaaaaaaaaaaautocenzura ...), ustalił Panu mgr. (... aaaaaautocenzura ...) okres stażu na dziewięć miesięcy, tj. do dnia 31 maja 2001 r.

W okresie stażu Pan mgr (... aaaaautocenzura ...) realizował zatwierdzony przez dyrektora Szkoły własny plan rozwoju zawodowego, w którego przygotowaniu i realizacji pomocy udzielił przydzielony przez dyrektora Szkoły niżej podpisany opiekun stażu – nauczyciel mianowany mgr (... autocenzura ...). Po zakończeniu stażu Pan mgr (... autocenzura ...) złożył dyrektorowi Szkoły w dniu 20 grudnia 2001 r. pisemne sprawozdanie z realizacji tego planu, stwierdzając w nim zrealizowanie większości zawartych w tym planie zamierzeń. Jako opiekun stażu, z którym Pan mgr (... autocenzura ...) systematycznie współpracował w realizowaniu tych zamierzeń, potwierdzam ich wykonanie.

Mając na względzie powyższe, a także znane mi rzetelne wywiązywanie się przez Pana mgra (... autocenzura ...) z obowiązków zawodowych w okresie stażu w zakresie wykraczającym poza ramy planu rozwoju zawodowego, proponuję ustalić jak w osnowie..

 

Od zaproponowanej wyżej oceny dorobku zawodowego będzie służyć Panu mgr. (... aaaautcenzura ...) odwołanie (za  pośrednictwem dyrektora Szkoły) do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad Szkołą, tj. Pomorskiego Kuratora Oświaty – w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

 

 

 

 

    mgr (... autocenzura ...)

    nauczyciel mianowany

 

Pouczenie

Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego składa Pan w ciągu 14 dni od dnia otrzymania tej oceny do organu prowadzącego Szkołę, tj. (... aaaaaaaautocenzura ...). W przypadku niedotrzymania terminu złożenia powyższego wniosku, będzie Pan obowiązany do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.

Ania26-04-2003 20:57:52   [#13]

aaaaaaaaaaaaaaaacha

Szczególnie podoba mi się

 aaautocenzura

:-)

Anka L26-04-2003 21:02:48   [#14]

Benedu :-)

Może masz jeszcze inne sprawdzone sprawozdania, mogą być z autocenzurą ;-)
benedu gda26-04-2003 21:41:06   [#15]

Poooowooooluuuutkuuuuuu

Niestety, będzie dopiero w poniedziałek, bo mam w szkole na dyskietce:-(
Gaba26-04-2003 21:52:09   [#16]

A może takie coś

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kraków, 25 czerwca 2002

 

 

O C E N A  D O R O B K U  Z A W O D O W E G O

 

·        Imię i nazwisko nauczyciela:  mgr XYZ

·        Zajmowane stanowisko w trakcie odbywania stażu: nauczyciel XYZ

·        Starającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela:  dyplomowanego

·        Zatrudnionego w pełnym wymiarze godzin tygodniowo: 18/18

 

Działając na podstawie art. 9c ust.6, 8 i 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z 1997 roku z późniejszymi zmianami), ustalam Pani

 

 

p o z y t y w n ą   ocenę dorobku zawodowego.

 

U Z A S A D N I E N I E

 

Pani ZYX spełnia wymogi formalno-prawne do zajmowania stanowiska nauczyciela języka niemieckiego w gimnazjum. Powodem skrócenia stażu  jest posiadanie uprawnień do nauczania dwóch przedmiotów – języka niemieckiego oraz rosyjskiego.

Dokonując oceny dorobku stwierdzam, że nauczyciel

-       prawidłowo - odpowiednio do swoich możliwości – wiedzy i doświadczenia zawodowego,  a także potrzeb szkoły i rozpoznanych potrzeb uczniów zaplanował ścieżkę rozwoju zawodowego

-       realizował  i modyfikował stosowanie do potrzeb i konkretnych sytuacji swój plan rozwoju,

-       prawidłowo udokumentował swoje osiągnięcia zawodowe,

-       potrafił zaprezentować własne osiągnięcia, pozytywnie stymulował kolegów do podjęcia pracy przez prezentacją własnego dorobku, osiągnięć zawodowych oraz ambicji

-       umie dzielić się swoim doświadczeniem zawodowym z innymi,

-       podjął trud  tworzenia pracowni językowej

-       potrafi współpracować z rodzicami, uczniami, gronem pedagogicznym i dyrekcją szkoły, podejmuje zadania wykraczające poza zwykły przydział obowiązków

-       rozwiązuje problemy, jakie pojawiają się w trakcie pracy zawodowej,

-       podejmuje przedsięwzięcia, które wykraczają poza zakres obowiązków,

-       dba o własny rozwój.

 

 

 itp.

 

 

 

Pan XYZ ubiegając się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego,
w okresie swego stażu zrealizował zadania zawarte w opracowanym przez siebie, a  zatwierdzonym przez dyrektora szkoły planie rozwoju zawodowego.
Systematycznie uczestniczył w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, którego jest współtwórcą w zakresie przedmiotów przyrodniczych, pełniąc dodatkowo rolę przewodniczącego zespołu nauczycieli przedmiotów ścisłych.

Opracował program autorski, przygotowując go do wdrożenia w roku szkolnym 2002/2003. Jest mistrzem dla wielu wybitnych uczniów z naszej szkoły oraz opiekunem naukowym  ucznia uzdolnionego matematycznie, Krzysztofa ABC - już przygotowuje kolejnych uczniów do następnego konkursu z fizyki.

Pan XYZ swoje doświadczenia zawodowe opublikował na stronach forum internetowego. Opracował  publikacje, korzystając z oprogramowania Microsoft Office oraz Internet Explorer. Prace te są udostępnione na cytowanych w sprawozdaniu stronach internetowych. Z technologii internetowej korzysta również przy opracowywaniu testów, zadań, regulaminów, sprawozdań, dyplomów z realizowanych przez siebie zdań.

Wsparł szkołę, prowadząc atrakcyjne zajęcia otwarte dla przyszłych naszych uczniów i rodziców w trakcie Dni Otwartej Szkoły, promując jej bardzo duże osiągnięcia w zakresie pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym. Wypełnia dobrze obowiązki wychowawcy jednej z najtrudniejszych klas w szkole.  Systematycznie udziela się na rzecz środowiska nauczycielskiego – był aktywnym współorganizatorem konkursu przedmiotowego z fizyki w województwie małopolskim.

Pan XYZ uczestniczył w okresie stażu w wielu szkoleniach prowadzonych przez dyrektora szkoły, jak i w zewnętrznych, co czytelnie wyszczególnia w swoim sprawozdaniu. Samodzielnie prowadził zespoły przedmiotowe, aktywizując i integrując przedmiotowców. Jako dyrektor szkoły – cenię sobie łatwość kontaktu, szybkość reakcji. O takim nauczycielu mówi się – nadaje na tych samych falach. Cieszę, że mogłam go powitać wśród naszych pracowników.

 

Otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego umożliwia Panu złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego w celu uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego w ściśle ustalonych terminach od dnia otrzymania niniejszej oceny. Niedotrzymanie terminów ustawowych powoduje konieczność ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.

 

Pouczenie:

Przysługuje Panu prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny do Małopolskiego  Kuratorium Oświaty w Krakowie, ul. Basztowa 22.

Podstawa prawna:

Art. 9d ust. 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami).

 

 

 

 

Otrzymałem

 

...........................................

(data i podpis nauczyciela)

 

Gaba26-04-2003 21:55:41   [#17]

Albo takie coś

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kraków, 25 czerwca 2002

 

 

O C E N A  D O R O B K U  Z A W O D O W E G O

 

1.       Imię i nazwisko nauczyciela:  dr DDD

2.       Zajmowane stanowisko w trakcie odbywania stażu: nauczyciel DDD i DDD

3.       Starającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela:  dyplomowanego

4.       Zatrudnionego w pełnym wymiarze godzin tygodniowo: 18/18

 

Działając na podstawie art. 9c ust.6, 8 i 9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z 1997 roku z późniejszymi zmianami), ustalam Pani

 

pozytywną ocenę dorobku zawodowego.

 

U Z A S A D N I E N I E

 

Pani dr DDD spełniła wymogi formalno-prawne do zajmowania stanowiska nauczyciela biologii i wdż w gimnazjum. Podstawą skrócenia stażu do 9 miesięcy jest posiadanie tytułu dr nauk oraz kwalifikacje do nauczania dwóch przedmiotów.

Dokonując oceny dorobku, stwierdzam, że

·         nauczycielka odpowiednio do swoich możliwości, zainteresowań, wiedzy i doświadczenia zawodowego  zaplanowała ścieżkę rozwoju zawodowego, wykazując się dużą ambicją zawodową i pełną samodzielnością;

·         zrealizowała, modyfikując stosowanie do potrzeb naszej szkoły i konkretnych sytuacji oraz pojawiających się bieżących zadań swój plan rozwoju zawodowego,

·         prawidłowo udokumentowała swoje wszystkie osiągnięcia i doświadczenia zawodowe;

·         potrafiła właściwe zaprezentować własne na konkretne zainteresowania, przekładające się na osiągnięcia zawodowe, tym samym wpisała  się w wyraźnie w wyartykułowaną misję naszego gimnazjum – non scholae, sed vitae discimus oraz program wychowawczy;

·         nauczycielka pozytywnie stymulowała uczniów do pracy, umie dzielić się swoim doświadczeniem zawodowym z innymi - potrafi pracować z rodzicami, uczniami, gronem pedagogicznym i dyrekcją szkoły, przyjmując wszystkie wskazówki, rady i podpowiedzi przez co skutecznie rozwiązuje problemy, pojawiające się w trakcie pracy nauczycielskiej;

·         podjęła trud współtworzenia pracowni biologicznej – pisząc plan jej rozwoju, dobrze i adekwatnie do potrzeb szkoły wykorzystała przeznaczone na ten cel piorytetowy szkoły znaczne środki finansowe, wyszukiwała ważne, ciekawe i nowoczesne, zgodne ze standardami medialnymi MENiS pomoce naukowe, podjęła razem z drugą nauczycielką to zadanie, traktując je jako osobiste wyzwanie.  

·         podejmuje przedsięwzięcia, które wykraczają poza zakres obowiązków nauczyciela w zakresie stymulacji uczniów do aktywnego uczestnictwa w działaniach pozalekcyjnych – uczestnictwo w sesjach, piknikach ekologicznych, turniejach, wystawach

·         dba o własny rozwój – podjęła się zdobycia uprawnień do nauczania trzeciego przedmiotu szkolnego.

 

Pani DDD ubiegająca się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego
w okresie swego stażu zrealizowała zadania zawarte w opracowanym przez siebie  zatwierdzonym przez dyrektora szkoły planie rozwoju zawodowego.

Była inicjatorką Tygodnia ekologicznego, zaktywizowała nauczycieli przedmiotów przyrodniczych w naszej szkole do zorganizowania Konkursu Ekologicznego dla klas II i III w gimnazjum (AAA), Olimpiady Przyrodniczej dla klas V i VI SP pt. " Polskie Parki Narodowe" (CCC);

Opracowała  liczne dokumenty szkolne, korzystając z oprogramowania Microsoft Office oraz Internet Explorer. Z technologii internetowej korzysta również przy redagowaniu testów, zadań, regulaminów, sprawozdań, dyplomów. Ma duży zmysł plastyczny, co przydaje jej się w wykorzystaniu atrakcyjnej grafiki komputerowej oraz przy  tworzeniu samodzielnych pomocy naukowych.

Nauczycielka uczestniczyła w okresie stażu w wielu szkoleniach -

Lp.

Data

Forma doskonalenia

Tematyka

Prowadzący

Organizator

1.

12.01.2002

Kurs

Dla kierowników placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży

Firma KRAK -WIS

Dyrekcja Szkoły

2.

Styczeń – październik 2002

Seminaria, warsztaty

Ekologiczne wyzwania na progu XXI wieku

 

Małopolskie Centrum  doskonalenia Nauczycieli

 3.

27.03 

 

Szkolenie wew. 

Wprowadzenie do pisania autorskich programów nauczania 

dyr.  XXX

Dyrekcja Szkoły 

4.

Marzec 2002

Kurs -

Poznaj przyrodę

Miejsce ptaków w przyrodzie

Rozpoznawanie ptaków w terenie

„Program młodzi ornitolodzy”

prow. XXX

Małopolskie Towarzystwo Ornitologiczne

 

5.

04.04.02

Zespół samokształceniowy

Metody aktywizujące na lekcjach przyrody

XXX

Nauczyciel fizyki

6.

08.04.02

Zespół samokształceniowy

Warsztaty w pracowni informatycznej

Zastosowanie multimediów w nauczaniu przyrody – wymiana doświadczeń

- XXX

XXX

7.

27.05.02

.

 

szkolenie wew.

 

Zespół samokształceniowy

Zastosowanie metod statystycznych w pedagogice

- prow.  XXX

 

XXX

Nauczyciel fizyki, przew. Zespołu nauczycieli przyrody

8.

27.05.02

jw.

Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych

- prow. jw.

jw.

 

Otrzymanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego umożliwia Pani złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego w celu uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego w ściśle ustalonych terminach od dnia otrzymania niniejszej oceny. Niedotrzymanie tychże terminów powoduje konieczność ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze.

 

Pouczenie:

Przysługuje Pani prawo wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej oceny do Małopolskiego  Kuratorium Oświaty w Krakowie, ul. Basztowa 22.

 

Podstawa prawna:

Art. 9d ust. 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. Nr 56, poz. 357 z późniejszymi zmianami).

 

                                                             

 

Otrzymałam

 

...........................................

(data i podpis nauczyciela)

benedu gda28-04-2003 11:33:34   [#18]

Anka L - Znalazłem - nie magnolie, ale zawsze coś:-)

Nawet udało mi się coś skompilować (do wykorzystania szczególnie przez nauczyciela mianowanego jako sprawozdanie do oceny stażu, gdzie dużo elementów nadaje się także dla nauczyciela kontrktowego.

Jeśli komuś się przyda:-)

 

 

 

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

mgr (... ankacenzura ...) – nauczycielki mianowanej – w (... ankacenzura ...)

w okresie stażu od dnia 1 września 2000 r. do dnia 31 maja 2003 r.

 

 Przygotowanie się do nowej formuły egzaminu maturalnego w roku 2002 (z przedmiotu „wiedza o społeczeństwie”):

 

·          podjęłam studia podyplomowe w zakresie wiedzy o społeczeństwie (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Studium Podyplomowe Wiedzy o Społeczeństwie) od 14 października 2000 r. i ukończyłam je w czerwcu 2001 r. 

 

·          ukończyłam kurs dla egzaminatorów zorganizowany przez  Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Gdańsku w grudniu 2001 r.

 

·          przeanalizowałam zawartość “Syllabusa z wiedzy o społeczeństwie” (publikacji przygotowanej przez OKE w Warszawie we współpracy z CKE) w kontekście Podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz Standardów wymagań egzaminacyjnych w roku szk. 2001/2002

 

·          opracowałam rozszerzenia programowego przedmiotu “wiedza o społeczeństwie” do realizacji w ramach fakultetu “WoS do matury” w sierpniu 2001 r, które zostało wpisane do szkolnego zestawu programów nauczania w naszej szkole

 

·          opracowałam zadania i testy sprawdzające w konwencji przykładowych arkuszy egzaminacyjnych do matury 2002 z wiedzy o społeczeństwie (z wykorzystaniem technologii komputerowej) w pierwszym kwartale 2001 r. i w pierwszym kwartale 2002 r.

 

·          pogłębiałam wiedzę merytoryczną i metodyczną poprzez czytanie literatury fachowej – w okresie od września 2000 r. do  maja 2001 r. zapoznałam się z m.in. następującymi publikacjami:

Beck Ulrich, Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Warszawa 2002,

Chojnacka Krystyna, Kozuba – Ciembroniewicz Wiesława (red.), Doktryny polityczne XIX i XX wieku, Kraków 2000,

Jasińska – Kania Aleksandra, Marody Mirosława (red.), Polacy wśród Europejczyków, Warszawa 2002,

Kolarska – Bobińska Lena (red.), Obraz Polski i Polaków w Europie, Warszawa 2003,

Krajewski Radosław, Szymański Sylwester, Vademecum prawa, Warszawa 2000

Miluska Jolanta (red.), Psychologia rozwiązywania problemów społecznych, Poznań 1998,

Sztompka Piotr, Socjologia. Analiza społeczeństwa, Kraków 2002

 

·          udzielałam pomocy merytoryczna i metodyczna w organizacji zajęć integrujących wiedzę z różnych przedmiotów z wykorzystaniem metody projektów w zakresie problemów społecznych i cywilizacyjnych, zwłaszcza dla uczniów klas II, III i IV naszej Szkoły przez cały okres stażu

 

·          doskonaliłam umiejętność prowadzenia zajęć edukacyjnych w sposób zapewniający właściwą realizację podstawowych zadań szkoły przez cały okres stażu

 

·          doskonaliłam kryteria oceniania z przedmiotu “wiedza o społeczeństwie” z uwzględnieniem wymagań podstawy programowej oraz standardów egzaminu maturalnego przez cały okres stażu

 

W zakresie aktualizacji wiedzy i umiejętności w celu poszerzenia treści pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy i w szkole:

 

·          podjęłam studia podyplomowe w zakresie animacji współpracy środowiskowej (Uniwersytet Gdański, Podyplomowe Studium Animacji Współpracy Środowiskowej) od lutego 2001 r. i ukończyłam je w lutym 2002 r.

 

·          z ujętych w planie innych formy doskonalenia ustawicznego nauczycieli ukończyłam w CEN:

       „Kurs przedmiotowo-metodyczny z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej” (30 h)

 

       (kursy: „Doskonalenie pracy nauczyciela w kontekście reformy edukacyjnej” – 20 h oraz „Kurs  doskonalący w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w realizacji zorganizowanych form zajęć szkolnych i pozaszkolnych (wycieczki, kolonie, obozy, festyny, imprezy rekreacyjne, rajdy, dyskoteki i inne)” – 16 h nie odbył się)

      

·          pogłębiałam swoją wiedzę merytoryczną i metodyczną poprzez czytanie literatury fachowej, w szczególności w zakresie profilaktyki problemów społecznych i cywilizacyjnych – w okresie od września 2000 r. do  maja 2001 r. zapoznałam się z m.in. następującymi publikacjami:

Borecka-Biernat Danuta, Węglowska-Rzepa Krystyna, Zachowania młodzieży w sytuacjach kontaktu społecznego, Wrocław 2000,

Cierpiałkowska Lidia, Alkoholizm. Przyczyny – leczenie – profilaktyka, Poznań 2000,

Cierpiałkowska Lidia, Sęk Helena (red.), Psychologia kliniczna i psychologia zdrowia, Poznań 2001,

Dziewiecki Marek, Nowoczesna profilaktyka uzależnień, Kielce 2000,

Fengler Jörg, Pomaganie męczy. Wypalenie w pracy zawodowej, Gdańsk 2000,

Gaś Zbigniew, Młodzieżowe programy wsparcia rówieśniczego, Katowice 1999,

Kawula Stanisław, Człowiek w relacjach socjopedagogicznych, Toruń 1999,

Konrad Stefan, Hendl Claudia, Inteligencja emocjonalna, Katowice 2000,

McWhirter J. Jeffries, McWhirter Benedict T., McWhirter Anna M., McWh[rter Ellen Hawley, Zagrożona młodzież. Ujęcie kompleksowe dla pracowników poradni, nauczycieli, psychologów i pracowników socjalnych, Warszawa 2001,

Miluska Jolanta (red.), Psychologia rozwiązywania problemów szkoły, Poznań 2001,

Niesporek Andrzej, Wódz Kazimiera (red.), Praca socjalna w Polsce, Badania – kształcenie – potrzeby praktyki, Katowice 1999,

Pytka Lesław, Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, Warszawa 2000,

Sęk Helena (red.), Wypalenie zawodowe – przyczyny, mechanizmy, zapobieganie, Poznań 2000,

Szymańska Joanna, Programy profilaktyczne. Podstawy profesjonalnej profilaktyki, Warszawa 2000.

 

·          udzielałam pomocy merytorycznej i metodycznej swoim koleżankom – innym wychowawcom w organizacji zajęć jako wychowawcom klas i świetlicy (nauczycielkom kontraktowym), które zachęciłam też do podjęcia wspomnianych wyżej studiów podyplomowych

 

·          doskonaliłam swoje umiejętności w zakresie prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczych w sposób zapewniający właściwą realizację podstawowych zadań statutowych swietlicy szkolnej – we współpracy z innymi wychowawcami, m.in. korzystając z najświeższych publikacji

 

·          uczestniczyłam – w listopadzie 2000 r. – wraz z innymi wychowawcami w doskonaleniu kryteriów oceniania zachowania uczniów w kontekście programu wychowawczego szkoły.

W zakresie doskonalenie kompetencji społecznych umożliwiających podję­cie nowych ról zawodowych w reformowanym systemie oświaty:

 

·          ukończyłam – we wrześniu 2000 r. – formę doskonalenia ustawicznego nauczycieli służącą własnemu rozwojowi – kurs „Rozwój zawodowy nauczyciela – projektowanie i realizacja” (10 h) w (... ankacenzura ...)

 

·           kontynuowałam współpracę z (... ankacenzura ...) w zakresie ustawicznego doskonalenia nauczycieli – byłam współautorką programu kursu doskonalącego dla nauczycieli „Profilaktyka problemów społecznych w programie wychowawczym szkoły” (60 h) zrealizowanego od września do listopada 2000 r. jako zadanie zlecone MEN, a od stycznia 2001 r. podjęłam też współpracę z (... ankacenzura ...), z zamiarem uzyskania w przyszłości kwalifikację edukatora                               

·        opracowywałam kolejne projekty edukacyjne dotyczące pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz profilaktyki społecznej, kompetencji społecznych oraz profesjonalnych (w tym umiejętności psychologiczno-pedagogicznych) – przygotowałam kolejne wersję programu kursu doskonalącego „Szkolny program profilaktyki – projektowanie, realizacja i ewaluacja – w kontekście środowiska lokalnego” (zrealizowaną w roku szkolnym 2001/2002 w IIPE) i najnowszą „Szkolny program profilaktyki jako nowe wyzwanie edukacyjne” (15 h), który został przeprowadzony m.in. w naszej Szkole z moim udziałem w październiku 2002 r.

 

·        przygotowałam kolejne publikacje: „Nauka dziecka jako prawo i obowiązek” i „Nauka dziecka ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi jako prawo i obowiązek” – udostępniane uczestnikom kursów organizowanych przez IRZN i IIPE, a także scenariusze zajęć z przedmiotu „(... ankacenzura ...)” dla Wydawnictwa (... ankacenzura ...) (praca zbiorowa w druku).

W zakresie uczestniczenia w realizacji zadań pracodawcy wykraczających poza wykonywane przeze mnie obowiązki służbowe, a także zdobywania wiedzy oraz doskonalenie umiejętności wspomagających pracę pedagogiczną:

·          uczestniczyłam w pracach komisji socjalnej działającej na rzecz pracowników naszej Szkoły przez cały okres stażu, tj. od września 2000 r. do maja 2003 r. i kontynuuję ją aktualnie;

 

·          doskonaliłam swoje umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej (m. in. w zakresie posługiwania się pakietami Microsoft Office oraz Star Office, a także korzystania z internetu i poczty elektronicznej) przez cały okres stażu i aktualnie;

 

·          poznawałam na bieżąco nowe przepisy dotyczące systemu oświaty, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich i działalności kulturalnej, a także stosowałam je w praktyce (np. w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, udzielania świadczeń socjalnych pracownikom szkoły) przez cały okres stażu i aktualnie.

 

Zrealizowany przeze mnie plan rozwoju zawodowego odpowiada zakresowi zadań stawianych w okresie stażu nauczycielowi mianowanemu ubiegającemu się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, określonemu w § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. Nr 70, poz. 825, zm. z 2002 r. Nr 82, poz. 744), zatem stanowi przesłankę do dokonania pozytywnej oceny mojego dorobku zawodowego za okres stażu, w myśl odpowiednich przepisów art. 9c Karty Nauczyciela.

 

Gdańsk, dnia 31 maja 2003 r.

.......………………………

mgr ( ... ankacenzura ...)

 

fredi02-05-2003 22:23:37   [#19]
dobre
Anka L02-05-2003 23:45:08   [#20]

Gaba i Benek :-)

Dzięki, nie tylko w moim imieniu :-)))

dopiero teraz zajrzałam na ten wątek- wszystko przez magnolie i afery miłosne (chciałoby się ;-)

Anka L02-05-2003 23:46:17   [#21]

Gaba :-)

 wzór oceny dorobku będę musiała jakoś delikatnie podsunąć swojej dyr :-)
JarTul04-05-2003 18:49:58   [#22]

Przykłady projektów oceny dorobku podane wyżej są...

bardzo cennym materiałem do studiowania.

Przydałyby się przykłady oceny pracy nauczyciela - myślę, że nie tylko mi.

Gaba04-05-2003 19:13:47   [#23]

a chcesz?

w tamtym roku napisałam 14, w tym dobiłam chyba do 15.

Anna P04-05-2003 20:24:17   [#24]

ocena pracy nauczyciela

 

  Gabo ja bardzo potrzebuję na wzór,bo to moje pierwsze kroki w tym kierunku.Dziękuję, pozdrawiam. Anka.Może być na priva.

JarTul04-05-2003 21:41:13   [#25]

Gabo...

Będę bardzo wdzięczny... choćby i na  priv...
JarTul05-05-2003 18:27:36   [#26]

Gabo...

wspomnij nas... (ocena pracy nauczyciela)
Basik05-05-2003 18:44:29   [#27]
Gaba, jestem przed wypisywaniem tych ocen. Będę bardzo zobowiązana.
Gaba05-05-2003 19:14:55   [#28]

1

Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 2 listopada 2000 r. (poz. 1066)

K A R T A  O C E N Y  P R A C Y

1.      Imiona i nazwisko nauczyciela – AB

2.      Data urodzenia – xxxxxxxxxxxxxxxxxx

3.      Wykształcenie – xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4.      Staż pracy pedagogicznej – xxxxxxxxxx

5.      Nazwa szkoły: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6.      Zajmowane stanowisko (funkcja) – xxxxxxxxxxxxxx

7.      Stopień awansu zawodowego – nauczyciel mianowany

8. Data rozpoczęcia pracy w danej szkole – xxxxxxxxxx

9. Forma nawiązania stosunku pracy - mianowanie

10. Data dokonania poprzedniej oceny pracy – xxxxxxxxxxx

11. Ocena pracy i jej uzasadnienie –

Nauczyciel posiada wiedzę i umiejętności potrzebne do wykonywania funkcji pedagoga szkolnego, do tego zdania przygotowywał się w roku 2001/2002, kończąc kurs kwalifikacyjny, niestety mimo dużej wiedzy merytorycznej i praktycznej  i dobrej woli nauczycielka nie zdecydowała się na studia uprawniające do nauczania przyrody lub wręcz biologii ze względów finansowych -  w związku z tym nie ma uprawnień formalnych do nauczania przyrody. Posiada ogromne jednak doświadczenie zawodowe – upór, takt, stanowczość, potrzebę dążenia do prawdy,  konsekwencję, ale także ciepło, wrażliwość. Jest nauczyciel starej daty w tym najlepszym wydaniu, Nauczyciel przez duże N. Nauczycielka, na ile pozwalają jej finanse, decyduje się na dokształcanie, jest otwarta na potrzeby szkoły,  pogłębia w chwili obecnej doświadczenie związane z pełnieniem funkcji pedagoga – jest niesłychanie kompetentna w kontaktach z domem dziecka, zna dogłębnie historię każdego z wychowanków.

                Niestety nie obsługuje w sposób zaawansowany komputera, co pozwoliłby znacznie podnieść jakość pracy, zwłaszcza archiwizację. Nauczyciel systematycznie planuje i koordynuje pracę własną oraz podległych osób w zespołach – czynnie włącza się w prace akcji „Szkoła z klasą” – wybierając jeden z najpiękniejszych i najtrudniejszych zespołów – Pracę na rzecz innych. Dzięki współpracy z drugą panią pedagog p. AB wzbogaciła zbiór prac na aukcję pt. „Dzieci – dzieciom” prowadzoną przez p. Starmacha, potem przyniosła serię artystycznych widokówek na stoisko bożonarodzeniowe. Przestrzega terminowości, egzekwuje jakość pracy, rzetelnie dokumentuje swoje i uczniów osiągnięcia, właściwe je prezentując i eksponując.

                Pracownik prawie zawsze potrafi ustalić właściwe priorytety i hierarchie, próbując godzić interes szkoły jako instytucji i indywidualności dziecka, zwłaszcza potrzebującego. Dobrze – skutecznie realizuje postawione cele, bardzo jest dociekliwa i skupia swoją działalność jako pedagoga szkolnego na celach głównych, nie rozdrabniając się.

                Nauczyciel ma sporą inicjatywność i wiele pomysłów realizuje – zwłaszcza w zakresie wyopiekowania się dziećmi specjalnych potrzeb edukacyjnych, w tym dzieci z domu dziecka. Pani AB jest osobą kulturalną, o wysokiej wrażliwości językowej, nawet podenerwowana zachowuje takt i nienaganne maniery, zawsze elegancko ubrana  - stosownie do sytuacji, świeci przykładem dobrego stroju, odpowiedniego na różne okazje, zachęca do takiego działania niełatwe dzieci.

                Prawidłowo reaguje na sytuacje trudne i niespodziewane. Chętnie podejmuje się nowych działań pracując bardzo szybko, jest samodzielna, adaptuje się do zmian w odpowiednim tempie,  dostrzega zawsze pozytywne rozwiązania, wierzy w sukces podejmowanych przedsięwzięć, jest lojalna wobec szkoły, dyrekcji i kolegów. Znakomicie integruje zespól klasowy – ma opinię specjalistki od trudnych klas, nie konfliktuje się z najtrudniejszymi nawet dziećmi, potrafi wyegzekwować to, co zamierzyła, nie obrażając dziecka, ani rodzica.

                Nauczycielka prowadzi otwartą komunikację – wyjaśnia, dąży do jasności, nie przejmuje się drobnymi nieporozumieniami, nie jest drobiazgowa, pamiętliwa. Swoją postawą budzi zaufanie i podziw – jest autorytetem. Nauczycielka zapewnia podmiotowy stosunek do ucznia, bardzo cierpliwe rozwiązuje trudne problemy, a ma ich nie mało, gdyż jest specjalistka od najtrudniejszych przypadków. Poszukuje dobrych rozwiązań – zna cenę milczenia i wartość mówienia. Wzmacnia swoja postawą dobre cechy ucznia, cierpliwe tłumaczy zachowania godne potępienia, wnikliwie bada sytuacje. Podejmuje się misji negocjacyjnych, choć nie zawsze zakończonych pozytywnymi rozwiązaniami. Przekonała Dyrekcję domu dziecka do szkolnej polityki wobec dzieci sprawiających znaczne problemy wychowawcze. Zaprezentowała sens działania konsekwentnego. Motywuje, wspiera, zachęca dzieci do podejmowania trudu pracy nad sobą. Bardzo ją lubią uczniowie i docenia dyrekcja szkoły, korzystają z rad koledzy.

Pani AB lubi swoją pracę i tę pracę szanuje. Nigdy nie okazała braku szacunku swojemu przełożonemu, mimo znacznej różnicy wieku, zna akty prawne oświatowe, stale doskonali swoją wiedzę, przestrzega tego prawa – zew. i wew., dba o respektowanie prawa pracy – jest zdyscyplinowana, nigdy się nie spóźnia, elastycznie potrafi gospodarować czasem. Zna misję placówki – nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy - i wciela tę misję w życie, zna wizję rozwoju, w zakresie podstawowych obszarów rozwoju rozpoznaje główne cele strategiczne,  nie zawsze potrafi postawić cele operacyjne. Pracownik pozytywnie wyraża się o swoim miejscu pracy, promuje szkołę, docenia starania i wkład pracowników, znakomicie traktuje obsługę, z satysfakcją przyjmuje zmiany,  wspiera i zachęca dyrekcję do podejmowania kolejnych działań, bliski współpracownikiem i oddanym pracy pedagogiem. Pracownik doskonale dostosowuje się do zmiennych potrzeb szkoły – nigdy nie odmówiła przyjęcia godzin dodatkowych, czy zmiennego harmonogramu pracy, jeżeli była taka potrzeba szkoły - chętnie bierze zastępstwa.

                W sześciostopniowej skali ocen (A-F) stosowanej w ZSO nr XYZ w Krakowie  nauczycielka otrzymuje ocenę najwyższą - A..

12.Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 ustawy  Karta Nauczyciela:

w y r ó ż n i a j ą c a

.......................................                                                                     .............................................

              data                                                                                                    podpis oceniającego

 

Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania* - złożenia wniosku                o ponowne ustalenie oceny*- w ciągu 14 dni zostałem/am zapoznany/a.

 

......................................                                                                      ............................................

  data                                                                                                           podpis ocenianego

  **- niepotrzebne skreślić

 

 

Mariola05-05-2003 19:33:30   [#29]

jaka

jest teraz najwyższa ocena nauczyciela?
beera05-05-2003 19:36:58   [#30]

4. Ocena pracy nauczyciela ma charakter opisowy i jest zakończona stwierdzeniem uogólniającym:

1) ocena wyróżniająca,
2) ocena dobra,
3) ocena negatywna.

A CO?

OCENIAJĄ cIĘ?

( oj caps)

Mariola05-05-2003 20:08:14   [#31]

nie oceniają

już po :-)
kiedyś była przecież, jeszcze szczególnie wyróżniająca
a gaba napisała,że nauczycielka orzymała najwyższą ocenę
dlatego się zastanowiłam
Gaba05-05-2003 20:41:24   [#32]

ocena 2

 

Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 2 listopada 2000 r. (poz. 1066)

K A R T A  O C E N Y  P R A C Y

 

1.      Imiona i nazwisko nauczyciela – xxxxxxxxxxxxxxxx

2.      Data urodzenia - xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3.      Wykształcenie – xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4.      Staż pracy pedagogicznej –xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5.      Nazwa szkoły: - xxxxxxxxxxxxxxxxxx

6.      Zajmowane stanowisko (funkcja) – xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7.      Stopień awansu zawodowego – xxxxxxxxxxxxxxxxxx

8.      Data rozpoczęcia pracy w danej szkole – xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

9.      Forma nawiązania stosunku pracy – xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

10.  Data dokonania poprzedniej oceny pracy –  xxxxxxxxxxxxx

11.  Ocena pracy i jej uzasadnienie –

 

Nauczycielka posiada wiedzą zawodową, satysfakcjonująco do potrzeb miejskiego gimnazjum potrafi ją zastosować,  nauczyciel pozostaje w 1 fazie rozwoju zawodowego – organizacja własnego warsztatu pracy. Pracownik podnosi swoje kwalifikacje satysfakcjonująco, w większości zgodnie z potrzebami naszej szkoły. Nauczycielka obsługuje biegle komputer - przygotowała w zespole w roku ubiegłym pakiet dokumentów na potrzeby szkoły (raport koleżeński, korekta projektu rozwoju szkoły), za te zadania otrzymała nagrodę dyrektora szkoły, w codziennej pracy nauczycielskiej materiały przygotowywane na komputerze są obecne.

Polonistka korzysta z materiałów dydaktycznych dodatkowych, są to środki dostępne na rynku wydawniczym, często wykorzystuje gotowe scenariusze lekcji.  Nauczycielka planuje swoją pracę satysfakcjonująco  - nie  zawsze jest to należycie czytelny plan – w zapisach w dzienniku pojawia się  przypadkowe następstwo  niektórych tematów,  bywają zapisy sztampowe. W trakcie obserwowanych lekcji w roku ubiegłym nauczycielka fragmenty  zajęć improwizowała. W trakcie zapowiedzianych lekcji – praca na lekcji satysfakcjonowała hospitującego. Nauczycielka przestrzega terminowości, na miarę swoich umiejętności egzekwuje jakość pracy od uczniów -  wskazane jest skupienie się nad jakością notatek i zapisów lekcyjnych w zeszytach uczniowskich. Młoda polonistka satysfakcjonująco dokumentuje własną pracę, szybko się uczy – podniosła bardzo jakość pracy w zakresie prowadzenia przez nią  dokumentacji szkolnej, co czyni już na najwyższym poziomie.

Nauczyciel ustala bardziej hierarchię indywidualną wykonywanych zadań, przy czytelnie nakreślonej szkolnej perspektywie. Pani AB nie inicjuje jeszcze  samodzielnych pomysłów, nie współpracuje satysfakcjonująco z dyrekcją szkoły, nie włącza  się do stałej i systematycznej pracy w zespole przedmiotowym, nt. w pożądanym zakresie - ocenianie. W tym roku szkolnym nie włączyła się do udziału w programie SUS nt. standardów, ani do pracy w akcji „Szkoła z klasą”, podjęła się 1 wyznaczonego zadania w roku jubileuszowego 2002/2003 – tj. przeprowadzenia wg gotowego scenariusza Konkursu Mickiewiczowskiego.

Jest kulturalna, taktowana, dostosowuje swój wygląd do sytuacji szkolnych, dobrze się wysławia. Nauczycielka satyfakcjonująco reaguje na stres i niespodziewane sytuacje. Nie jest kreatywna na miarę potrzeb naszej szkoły (silnie rozwijającej się, walczącej o swoją pozycję na rynku oświatowym) – poproszona  wykonuje najczęściej przydzielone zadania poprawnie, np. dobrze poprowadziła 2 szkolne konkursy, dyżur dla uczniów, przekazywała prace swoich uczniów na konkursy zewnętrzne, na spotkaniach z rodzicami przekazuje niezbędne informacje.

Pracownik adaptując się poprawnie do koniecznych zmian związanych z reformą oświaty    powinien  skupić się  na czytelnej integracji  grupy uczniów wokół celów i zadań szkolnych, jednoznacznie delegując uprawnienia jako wychowawca i nauczyciel, pożądanym byłoby pokazanie się jako lider grupy zadaniowej. Jako nauczyciel podejmuje się prób otwartej komunikacji, ale nie udziela jeszcze dostatecznie silnej informacji zwrotnej o sposobie rozumienia zadań. Nauczyciel aktywnie słucha, nie okazuje zniechęcenia - powinien pracować nad czytelnym  przekazywaniem  posiadanej wiedzy i umiejętności.

P. AB podtrzymuje dobre kontakty z otoczeniem – nie jest kłótliwa, zacietrzewiona, konfliktowa, jest grzeczna, taktowana –  towarzyszy jej pewien dystans, co może być powodem uwag ze strony uczniów o brak zainteresowania.

Jej stosunek do ucznia jest podmiotowy, stara się rozwiązać sytuacje  konfliktowe na miarę swoich umiejętności, czasem dopuszcza do ich narastania,  reaguje satysfakcjonująco -  potrafi przewidywać skutki niezaangażowania nauczyciela. Niektórzy rodzice wyrażają  krytyczny stosunek do nauczyciela, inni natomiast wraz z uczniami uhonorowali ją  w roku 2002  szkolną nagrodą dla ulubionych  nauczycieli.

Młoda polonistka stara się rozpoznać poziom intelektualnego rozwoju swoich uczniów, dość satysfakcjonująco motywuje wychowanków, uczniowie wskazują często w ankietach na surowość i zdyscyplinowanie oraz wymagania  nie do końca  adekwatne do wkładu pracy nauczyciela na lekcji.

Pani AB zna podstawowe akty prawne prawa zew. i wew. stosuje je na miarę swoich umiejętności i potrzeb, przestrzega je. Pracownik zna misję szkoły – jednak jeszcze niedostatecznie do jej kierunków organizuje swoje działania wobec szkoły jako instytucji, tj. realizacja misji szkoły nie jest wyznacznikiem i najwyższym celem pracy. Pracownik przeciętnie podejmuje się działań związanych z promocją placówki w środowisku, zawsze się korzystnie wypowiadając o niej, nie współpracuje z instytucjami zewnętrznymi na miarę naszych potrzeb.

Pracownik wykazuje gotowość do dodatkowej pracy w sytuacjach tego wymagających, są to przypadki satysfakcjonujące, ma dużo dobrej woli.

W systemie ocen stosowanych w placówce w skali sześciostopniowej A - F, nauczyciel otrzymuje ocenę C, co przy poprawieniu komunikacji oraz przejściu do kolejnego etapu rozwoju wróży dobrze na przyszłość zawodową. Ww. ocena opisowa przekłada się na pkt. 12.

12.          Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 ustawy  Karta Nauczyciela:

d o b r y

.......................................                                                                     .............................................

              data                                                                                                    podpis oceniającego

13.  Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania*/ złożenia wniosku  w ciągu 14 dni*            o ponowne ustalenie oceny zostałem/am zapoznany/a.

......................................                                                                    ............................................

  data                                                                                                         podpis ocenianego

 

 

**- niepotrzebne skreślić

 

 

 

 

Gaba05-05-2003 20:42:36   [#33]

to są wersje brudnopisowe - są jeszcze chropawe!

 

uwaga, trzeba na projekcie oceny napisac projekt oraz inne zakończenie, to w tabelce!!

Gaba05-05-2003 20:45:39   [#34]

ocena 3

Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 2 listopada 2000 r. (poz. 1066)

 

K A R T A  O C E N Y  P R A C Y

 

1.      Imiona i nazwisko nauczyciela – sssssssssssss

2.      Data urodzenia –ssssssssssssssssssssssssssss

3.      Wykształcenie – sssssssssssssssssssssssss

4.      Staż pracy pedagogicznej – sssssssssssssssss

5.      Nazwa szkoły: sssssssssssssssssssssssssss

6.      Zajmowane stanowisko (funkcja)- ssssssssssssssssssss

7.      Stopień awansu zawodowego – sssssssssssssssss

8.      Data rozpoczęcia pracy w danej szkole – ssssssssssssss

9.      Forma nawiązania stosunku pracy - ssssssssssssssss

10.  Data dokonania poprzedniej oceny pracy – sssssssssssssss

11.  Ocena pracy i jej uzasadnienie –

 

Nauczyciel posiada wiedzę i umiejętności potrzebne do zajmowania stanowiska nauczyciela xxxx w gimnazjum, stosuje je w pracy. Pan AB niesystematycznie podnosi swoje kwalifikacje,  jest to spowodowane sytuacją zawodową, iż zmuszony został od wielu lat pracować na kilku ułamkowych etatach, gdyż nie starcza dla niego godzin w jednej szkole. Zbyt wiele czasu poświęca na przemieszczanie się - czas ten mógłby poświęcić uczniom. Nauczyciel niestety nie obsługuje komputera. Nauczyciel częściowo koordynuje pracę podległych uczniów i pracowników, piętą Achillesa jest dochowanie terminów i pisanie wielu dokumentów szkolnych. Poproszony o pomoc potrafi znakomicie wpisać się w potrzeby szkoły, oferuje ciekawe rozwiązania, potrafi włączyć się w duże reprezentatywne akcje, choć nie jest dyspozycyjny – dobrze wywiązuje się z podjętych obowiązków, jego działania i pomysły przyczyniają się do podniesienia jakości naszej pracy.

Jest bardzo kulturalny, życzliwy, uśmiechnięty, otwarty, dla młodych mężczyzn stanowi wzór elegancji, młodzież szanuje pana od muzyki za pewien artystyczny luz, czasem przeradzający się w drobny bałagan. Nauczyciel dobrze reaguje na sytuacje trudne i niespodziewane. Nauczyciel lubi kreatywne wyzwania, wzbogacając je twórczą inwencją. Pracownik adaptuje się do zmian – ale z jednej strony inspiruje nowe pomysły, z drugiej działa nieco na pamięć (spowodowane jest to brakiem stałego kontaktu z placówką macierzystą), nauczyciel utrzymuje otwartą komunikację z dyrekcją szkoły, kolegami z pracy oraz rodzicami i uczniami. Jest niekonfliktowy – deleguje uprawnienia. Zmobilizował w postawieniu przedmiotu abc do roli przedmiotu egzaminacyjnego – wspólnymi staraniami z dyrekcją szkoły podejmuje działania, by przekształcić spychany na peryferie przedmiot abc do przedmiotu wprawdzie sympatycznego, ale jednak z określoną porcją wiedzy i umiejętności, opracował raport z badania wyników z abc.

Pracownik dba o dobre stosunki i relacje – jest uczynny, bardzo koleżeński, potrafi wesprzeć dyrekcję szkoły nawet pracą fizyczną, jeżeli tylko ma czas i o taką pracę był proszony, nie rzadko pomagał szkole  w zakupach – samodzielnie wybierając się po bony, dobierając sprzęt nagłaśniający. Jest szefem ogniska ZNP – troszczy się o nauczycieli, reprezentuje ich interesy – dąży do załatwienia sprawy – przyjmuje rozwiązania prawne i wyjaśnienia pracodawcy, słucha wyjaśnień wszystkich stron, nakierowany jest na poszukiwanie prawdy.

Nauczyciel abc zapewnia podmiotowy stosunek do ucznia, nie angażuje się w konflikty i pilnuje analogicznych relacji, czasem za mało aktywizuje młodzież do pracy, Zna dobrze poziom intelektualny swoich uczniów, emocjonalny, merytoryczny, psychomotoryczny,  rozpoznaje dość dobrze słabe i mocne strony ucznia, wyznacza najczęściej satysfakcjonujące i realistyczne kierunki rozwoju.

Pracownik najczęściej na bieżąco dokonuje kontroli podległych mu uczniów, czasem zdarzają się drobne uchybienia i potknięcia, egzekwuje  dobrze efekty, bardzo docenia indywidualny wkład pracy, nagradza, rozbudza ambicje w niektórych uczniach, pozwala wyrazić swój indywidualizm w kształtowaniu smaku estetycznego i kultury muzycznej, dyskutując z uczniami o problematyce muzyki wielorakiej stylistycznie, w tym, muzyki współczesnej młodzieżowej.

Nauczyciel dość dobrze zna obowiązujące prawo zew., czasem zdarzają się drobne nieścisłości w stosowaniu prawa wew. Pan ABC zna misję, częściowo wizję rozwoju placówki, nie zawsze posiada wiedzę na temat realizacji (np. w dzień rad pedagogicznych  szkoleniowych pracuje w innym miejscu), nie zawsze potrafi postawić cele operacyjne i taktyczne.

Dobrze promuje naszą szkołę w środowisku lokalnym, zawsze wyraża się nienagannie, jest lojalny, informuje o trudnościach, o osiągnięciach uczniów i nauczycieli oraz dyrekcji szkoły, pracownik wykazuje stałą gotowość do dodatkowej pracy, z której chętnie dyrekcja szkoły korzysta – choć w niektóre dni jest niedyspozcyjny, gdyż na jego sytuacji zawodowej odbija się nieharmoniczny kontakt z placówką macierzystą.

Otrzymuje ocenę C (satysfakcjonującą) w skali A – F, stosowanej w szkole, co przekłada się na poniższe stwierdzenie uogólniające w pkt. 12.

 

12.  Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 ustawy  Karta Nauczyciela:

 

D O B R A

.......................................                                                                     .............................................

              data                                                                                                    podpis oceniającego

 

 

 

 

Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania* - złożenia wniosku                o ponowne ustalenie oceny*- w ciągu 14 dni zostałem/am zapoznany/a.

 

......................................                                                                      ............................................

  data                                                                                                           podpis ocenianego

  **- niepotrzebne skreślić

 

 

annah05-05-2003 21:08:46   [#35]

gaba, wielkie dzięki za tą "ściągę" :)

jak macie jeszcze jakieś oceny to przyślijcie, właśnie zastanawiam się jak dam sobie radę z maturami, ocenami, ścieżkami .....i innymi "bardzo ważnymi sprawami" ;)

zuza05-05-2003 22:27:59   [#36]

czepianie się

Co to znaczy "wyopiekowała się?" albo "nie konfliktuje się"?

I czy w ocenie nauczyciela powinno byc sformułowanie, ze jest elegancki? Albo ubrana stosownie do sytuacji? albo: "świeci przykładem dobrego stroju, odpowiedniego na różne okazje"  I kto ma prawo to oceniać?

I jeszcze mnostwo takich różnych opisow "literackich".

Wiem, ze to wersje "chropowate", pewnie sie czepiam, ale nie chciałabym dostać takiej oceny, w której zamiast o mojej pracy dyrektor by pisał o moim stroju i uprzejmości dla dyrekcji. Albo, że cos umiem, ale trochę, a coś mi wychodzi albo nie...

A tak uczciwie: Czytaliście te oceny?

Adaa06-05-2003 00:38:26   [#37]

mi sie najbardziej podoba:-))))))

nawet podenerwowana zachowuje takt i nienaganne maniery, zawsze elegancko ubrana  -

Nigdy nie okazała braku szacunku swojemu przełożonemu, mimo znacznej różnicy wieku

Zola czytam i czytam.......:-)))

Adaa06-05-2003 00:39:18   [#38]

to znaczy..

zuza czytam i.....:-)
Gaba06-05-2003 05:36:14   [#39]

Nie gniewam się, żeby to komuś do głowy nie przyszło!

1. Wkleiłam oceny brudnopisowe (pierwsze wersje, takie po odpaleniu kompa) - i jest mi  trochę... hmm!, że ktoś prosi, i te prośby są umieszczone, drugi potem zaznacza wprawdzie, że się nie czepia, ale wyłapuje - chyba nie taka była intencja umieszczenia takich ocen.

Litości :) To nie jest tak łatwo... dać... by... :)

Potrzeba nam małej szkoły pisania - tak zrozumiałam tych kilka próśb.

Same oceny są chyba nienajgorsze -  lubię tę swoją pracę, bo pokazuje pewien obraz wg bardzo stanowczo postawionych kryteriów. Napisałam 15 różnych ocen - z których wyłania się 15 różnych osób. Do zamka potrzeba klucza - kluczem są kryteria.

W każdej firmie mogą być to kryteria inne. ONE ZALEŻĄ OD MENEDŻERA - w KN podkreślony jest tylko/aż stopień realizacji określonych zadań i... do owych określonych zadań można dodać (i nic nie stoi na przeszkodzie) zadania wynikające z faktu (+ stylu) zarządzania firmą, bo się niestety zapomina, że szkoła jest zakładem pracy.

 To, co kogoś nie interesuje - interesować może kogoś innego - bądźcie więc zdystansowani, tu ujawniło się, że kończyłam twarde zarządzanie, - a praca nad ocenianiem pracownika, była jedną z bardziej kształcących prac konwersatoryjnych w trakcie studiów.

Jeżeli chodzi o sam język - to jest więcej niezręczności i chropowatości - chciałam z jednej strony pocieszyć załamanych pisaczy opinii, że wcale nie tak łatwo się pisze ocenę, a drugiej strony można pokazać proces.

Nie załamujcie się - warto pracować i szlifować. Sama pisze ocenę około tygodnia, bo takiej wersji pierwotnej odpoczywam kilka dni. Projekt daję wice ona go czyta i się czepia. Potem poprawiam projekt i projket daję nauczycielowi 0- na projekcie pracuje się dalej.

Wydaje mi się ponadto - że są to oceny żywe, niesztampowe i jak nauczyciele mówią - takich to jeszcze nie widzieli i nie czytali - wiele można w sobie zobaczyć, zamiast - przygotowała gazetkę, chodzi do pracy punktualnie (mnie kiedyś ocena pracy obraziła, nie dlatego, że była krytyczna... nic w niej nie było)

Osobiście bym zachęcała do pewnej oryginalności - wszystko zalezy od stylu zarządzania.

2. Te oceny są napisane wg bardzo określonych kryteriów, także chyba  widać, co pracodawcę interesowało... bo może jest/była taka potrzeba/niedomaganie w firmie (SWOT)

kryterium osobowość - i podkterium

7. Kultura osobista - pracownik jest kulturalny i taktowny w stosunku do innych osób, dostosowuje swój wygląd do ogólnoprzyjętych wymogów i wykazuje dbałość o sposób wysławiania się.

- znałam bowiem takich też, którzy mimo największych imprez przyłazili umorusani do szkoły, albo jak z wycieczki na święto 11 listopada. To kryterium nie ma nic wspólnego z promowaniem bogactwa, jest promowaniem stosowności i umiejętności dostoswania się do określonych sytuacji - także nakreślonych wyraźnie wymogów menedżera firmy. W mojej firmie nie promuje się krótkich majtek w trakcie upałów i stoju plażowego. 

No, taki styl prowadzenia firmy.

 

 

i... Znałam takich, ktorzy z dżinsów potrafili zrobić, coś fajnego, ale to miejsce na inną opowieść.

Ja nie kocham za bardzo majtek na wierzchu, copek w upale wew. bydynku i kudłów - jestem za promowaniem skromnego, eleganckiego stylu i odpowiedniości, któż to ma pokazać młodym.

Przecież nie dam pały uczniowi, bo se przyszedł w kudłach.

Gaba06-05-2003 05:57:13   [#40]

teraz przeczytałam posty Zuzy i Aday

Dziękuję za uwagi. Cenne.

Załączam arkusz oceny w plikach do wymiany.

benedu gda06-05-2003 06:07:21   [#41]

ABC (dla niektórych - tylko znane wydawnictwo)

Gaba,

Dyrektor szkoły dokonuje oceny pracy nauczyciela, uwzględniając w szczególności:

i tu pięć punktów z par. 2 rozporządzenia, które musi uwzględnić.

Inne, wewnątrzfirmowe - może uwzględnić. Ty to robisz i rób. Kto nie chce, nie potrafi:-) - nie musi.

Polecam wszystkim ciekawą pozycję Małgorzaty Sidor - Rządkowskiej "Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników" z serii Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) z Wydawnictwa ABC (to jedna z tych pozycji tworzących wartość księgozbioru:-))). Ciekawe ilu menedżerów oświaty ją poznało i skorzystało z niej przy  dokonywaniu jednak oceny pracy nauczyciela:-)

Gaba06-05-2003 06:38:59   [#42]

Benedu gda,

dziękuję za podpowiedź bibliograficzną, myślę  - że zapowiada się ważna i potrzebna dyskusja o ocenie nauczyciela.

Istotne byśmy starali się prowadzić komunikację otwartą  i byśmy dopuszczali do głosu innych - takie coś musi działać w kilku kierunkach. Od Ciebie do mnie, ode mnie do innych (nie zawsze mi to wychodzi), także ważne jest, by nie oceniać za brutalnie.

Spójrzmy więc w kierunku krytycznej oceny propozycji moich ocen (choć nie taka była ich intencja zamieszczenia, bo gdybym wiedziała, tobym tego przecież nie pokazywała, ale skoro nie dałam na priva, to mam za swoje   :)    - takie są prawa upubliczniania)

Przekonajmy, że bywają też zalety oceny menedżerskiej, że można/warto inaczej patrzeć na nauczyciela jako pracownika. Skąd płyną takie umocowania, kto daje taką delegację. Ta ocena może być ciekawym instumentem zabezpieczającym pracownika cennego dla firmy przed zwolnieniem.

Są też minusy tej oceny. A jak! Jak pozbyć się "literackości", no bo skoro jest pokazany proces - na skali, to jak wyrazić, że coś jest bardziej, mniej... częściowo, trochę, niepełnie, wystarczająco... No, wiecie... prawda? Przecież ten warsztat pisania ocen jest bardzo trudny.

Taka ocena może też kogoś dziwić, a nawet drażnić, bo... np. jej jeszcze nie zna, nie widział, jak powstaje, nie wie jeszcze, czemu służy. Dyskutujmy więc - słuchając uważnie uwag krytycznych - one pokazują słabość tej oceny.

Przecież ocena menedżerska nie jest jedynym środkiem na całe zło - mogą się ujawnić lubienia kogoś. W arkuszu muszą się pojawić prawdziwie rozpoznane wagi - to juz bliskie zarządzaniu jakościa, ktore tak niesmiało wkracza do szkół.

Możmy się wspólnie przekonywać i to jest dla mnie najważniejsze (trochę mi wstyd za wpisanie brudnopisów - zrobiłam to w odruchu serca)

beera06-05-2003 08:46:50   [#43]

pamiętajmy jednak, ze ta ocena MUSI się skończyć stwierdzeniem uogólniającym.

Tu powstaje czasm konflikt- barwny opis + niekompatybilna ocena ( niekompatybilna z uogólniającą oceną) ( tu warto pamiętać o różnicach pomiędzy piszącym, a czytającym)

Piszę o tym bowiem w mojej okolicy jest w KO rozpatrywana sprawa dotycząca tego własnie zagadnienia. Czyli niezgodności opisowej części z uogólniajacą oceną ( zdaniem nauczyciela)

JarTul06-05-2003 16:54:27   [#44]

Wieeeeelkie podziękowania...

Gaba... za te przykłady.
zuza06-05-2003 17:42:30   [#45]

Gaba

naprawde jestem fanką twoich postów, cenie Cie, szanuję i lubię czytac.

Natomiast nie podobaja mi sie te oceny i chciałam pokazać, co mi sie  w nich nie podoba. I to wcale nie znaczy, że Ci sie "dostało", albo że ja mam rację. Moze nie mam, ale przeciez mogę przedstawic na forum swoje zdanie.

Pisałam, że będę sie czepiać, no i dotrzymałam słowa.

Ty piszesz o "twardym" zarządzaniu - wg mnie te oceny sa tego zaprzeczeniem. Ocena wg mnie powinna być jasna, precyzyjna, logiczna, z zachowaną hierarchią rzeczy ważnych i mniej ważnych. Wcale nie musi byc przy tym sztampowa. Nie zapominaj, że ta ocena idzie często z człowiekiem w świat. No i jak ktos będzie to czytał, a nie zna zapewneTwoich kryteriów, to pomysli sobie, że już nic dobrego o tym nauczycielu nie mozna było napisać, to jego litosciwy dyrek napisał mu, że jest elegancki. Ja bym tak pomyslała. (moze jestem w tym odosobniona.)

Moze inaczej patrzymy z perspektywy swoich przedmiotów, ja ścisłowiec, Ty humanistka. To co dla mnie jest nie do przyjecia ze wzgledu na wieloznaczność np "nie angażuje się w konflikty i pilnuje analogicznych relacji," czy "znakomicie traktuje obsługę" ,dla Ciebie jest skrótem myslowym, który po wyszlifowaniu stylu opisze człowieka.

I tu pytanie, czy ocena to opis? I czy rzeczywiscie trzeba pisać, że nauczyciel jest punktualny- to jest jego obowiązek. Chyba, ze ocena ma byc negatywna -to wtedy moge o tej punktualności, a raczej jej braku, napisać. Czy trzeba pisać o tym wszystkim, co nie oddaje istoty pracy nauczyciela? Czy trzeba pisac o tym, co jest podstawowym, oczywistym jego obowiązkiem? Np, ze polonista korzysta z wydawnictw dostępnych na rynku?

Jeżeli  nauczyciel uczy genialnie,  jest kreatywny, poswięca mnóstwo czasu i pracy dla szkoły, jego uczniowie czynią widoczne postepy, ale z tym strojem to u niego róznie, to co? Nie dostanie najwyzszej oceny?

Ja wiem, że napisanie oceny, dobrej oceny, nie jest łatwe.

A że jako "materiał treningowy" posłużyły własnie Twoje oceny, to mam nadzieję Cię nie urazi. Dla dobra naszej wiedzy o ocenianiu.

Anna P06-05-2003 20:06:16   [#46]

ocena pracynauczyciela

  Gaba, ja również bardzo Ci dziękuję,przecież nie jest powiedziane,że ja to muszę wszystko pisać. Cenię ludzi za chęć pomocy innym.
Gaba06-05-2003 20:29:11   [#47]

Zuza, podpowiedz, jak uciec przed takiś- jakiś, jakiś takiś.

sama mam wiele wątpliwości - np. jak ukazać proces na skali - skala jest np. sześciostopniowa A - B - C - D - E - F. Jak to zmirzyć - wiesz, to bardziej, to mniej, to częściowo, jak bardzo częściowo.

Jak uciec od tej literackości - która, to prawda, nie musi byc odbiera przychylenie.

Czy się da w ogóle odejść od takiej opisowości?

hmm?

Adaa06-05-2003 20:47:14   [#48]

da się

ocena ma być konkretna i rzeczowa, obejmujaca najważniejsze aspekty pracy nauczyciela
owa literackośc rozmywa specyficzny charakter oceny
wyłuskiwanie oryginalnych zestawień słownych stępia obiektywizm
Gaba06-05-2003 20:53:44   [#49]

i tu jest własnie pies pogrzebany, chyba?

Adao, pytam o konkrety. Dla mnie podane kryteria to konkrety.

Nauczyciel ma być rozliczany ze stopnia realizacji zadań. Stopień realizacji! Jeżeli mamy stopień - to mamy 0 i 100%. I to mamy ocenić.

 

 

Jak nie zasnę - przepraszam - (bo upały mnie dobiły), to wkleję taką ocenę wg innych konkretów.

Adaa06-05-2003 22:35:47   [#50]

wiem,że ocena pracy to nie jest rzecz łatwa

dla chętnych umieścilam w wymianie plików (ankiety) arkusz pomocniczy przy ocenie pracy nauczyciela

przydaje się dla sprawdzenia:-)

strony: [ 1 ][ 2 ]