Forum OSKKO - wątek
Marek Pleśniar | 22-11-2007 22:04:50 [#101] |
---|
w ogle sporo tam się pojawiło osób znajomych - choćby z naszych spotkań i działań. Świat jest mały |
grażka | 30-11-2007 07:16:32 [#102] |
---|
Kuratoria oświaty do kasacji
Olga Szpunar, Aleksandra Pezda 2007-11-30, ostatnia aktualizacja 2007-11-29 19:11:41.0 Platforma może je zlikwidować w ciągu roku - dowiedziała się "Gazeta"
Minister edukacji Katarzyna Hall dzisiaj ma się spotkać z kuratorami z całej Polski. - Czekamy na konkrety. Na razie słyszymy tylko plotki o likwidacji kuratoriów - mówi Józef Rostworowski, małopolski kurator. Co dzisiaj usłyszy?
- W ciągu roku kuratoria mają być zlikwidowane. Wojewodowie nie będą już wybierać nowych kuratorów, nawet jeśli komuś minie kadencja. Obecni kuratorzy będą pełnić rolę likwidatorów - mówi "Gazecie" anonimowo wysoko postawiony działacz PO z Małopolski.
Wiceminister edukacji Krystyna Szumilas:- Nie wyznaczamy żadnego terminu. Dopóki istnieje instytucja, musi mieć szefa, więc konkursy tam, gdzie to konieczne, będą.
Projekt likwidacji kuratoriów jest w programie edukacyjnym PO. Instytucja ma zniknąć z powodu zbyt rozbudowanej struktury i upolitycznienia. - Przede wszystkim braku skuteczności. Chcemy nowoczesnego nadzoru pedagogicznego - mówi Szumilas.
Nadzór nad realizacją programów szkolnych w województwach mają przejąć niezależni eksperci. Zatrudniać ich ma prawdopodobnie Centralna Komisja Egamizancyjna, dotąd odpowiedzialna za organizację egzaminów w szkołach (sprawdzianu po podstawówce, egzaminu gimnazjalnego i matury).
Według ankiety "Głosu Nauczycielskiego" aż 68 proc. dyrektorów szkół chce likwidacji kuratoriów (przepytano 400 dyrektorów). Gabriela Olszowska, dyrektorka krakowskiego Gimnazjum nr 2, jest przeciw. - Tylko zastąpimy jedną instytucję drugą - mówi. Ale przyznaje, że władza kuratorów jest kłopotliwa: - Płacą nam samorządy, ale merytorycznie sprawdzają nas kuratoria. Ich polecenia nie zawsze są zgodne.
Olga Szpunar, Aleksandra Pezda http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,4720142.html |
beera | 30-11-2007 07:41:43 [#103] |
---|
pamiętam jak kiedyś gminy przejmowały szkoły
trochę skok w studnię...
ale sie udało:) |
emeryt | 30-11-2007 07:50:24 [#104] |
---|
Witaj Asiu. Też pamiętam ten skok w 1992. No i dzisiejszy efekt.....i satysfakcja.....
Skok wielce udany. |
Marek Pleśniar | 30-11-2007 11:23:58 [#105] |
---|
ad # 103 i 104
mam identyczne poczucie
że wbrew pozorom to się może udać
a czemu "wbrew pozorom"? Bo z którym urzędnikiem bym nie porozmawiał na ten temat, to nijak nie może nikt pojąć, że jakże to tak? Bez kontroli? |
Małgoś | 30-11-2007 11:32:12 [#106] |
---|
gdy maleje kontrola rosną ...samodzielność i odpowiedzialność ;-)
Wbrew wszelkim pozorom, nikomu tak naprawdę nie zależy na optymalizacji zarządzania, bo to musiałoby prowadzić do eliminacji całej armii "kierowników". Zamiast tego wprowadza się coraz więcej szykan wobec pracowników, a to prowadzi do...... mnożenia rozmaitych stanowisk kierowniczych, służących głównie nadzorowaniu (kontrolowaniu). Zarządzanie bez zarządzania Marek A. Jędrecki
|
Małgoś | 30-11-2007 11:36:08 [#107] |
---|
i dalej:
(...) Drugim sposobem jest wprowadzanie kontroli, co stanowi wypędzanie diabła Belzebu-bem, jako że nie wierząc meldunkom kontrolowanych, trzeba dowierzać meldunkom kontrolujących - czyli zysk żaden, a straty wzrastają, gdyż kontrolerzy kosztują jeszcze więcej niż kontrolowani. |
AnJa | 30-11-2007 11:38:49 [#108] |
---|
a tu sie akurat zgadzam- z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, ze wg mnie nikt mnie nie kontroluje (OP do niemal 5 lat, ko od pond 2)
i coraz bardziej mnie to stresuje bo:
1.musze decydowac sam,
2.boję sie, że jednak w końcu mnie ktoś skontroluje i posadzi |
Małgoś | 30-11-2007 11:44:12 [#109] |
---|
i jeszcze z http://www.autonom.edu.pl/artykuly/zbz-mj.html
Jeśli na skrzyżowaniu dróg postawimy policjanta dla kierowania ruchem pojazdów, to w ciągu kilku minut mamy zapewniony korek. Taki rezultat musi być zawsze i to z dwóch powodów: po pierwsze - wpływ ma tutaj poziom przetwarzania informacji (szybkość przetwarzania wielu naraz), po drugie - informacje są przetwarzane przez jeden tylko przetwornik informacji (czyli mózg policjanta). Gdyby policjant zszedł ze skrzyżowania sterowanie wróci do wielu obwodów sterowniczych (myśleć muszą wszyscy nadjeżdżający kierowcy, których interes jest taki sam jak w działalności policjanta - uniknięcie kolizji). Mamy sprzężenie wielu przetworników informacji, z których każdy - działając we własnym interesie - działa w interesie ogółu. Efekt jest taki, jaki daje sprzężenie pamięci RAM wielu komputerów. Policjantowi trzeba za jego pracę zapłacić - mimo gorszego rezultatu; kierowcom nikt płacić nie musi, a rezultat jest lepszy.
|
joszka | 30-11-2007 11:47:52 [#110] |
---|
#108 -to niemal tak jak w chińskim systemie władzy.... oddalenie przez zapomnienie |
Leszek | 30-11-2007 12:09:57 [#111] |
---|
A MEN myśli o zmianach nadzoru i będzie na to miało pieniądze
warto poczytać:
"Plan działania na lata 2007-2008 dla Priorytetu III "Wysoka jakość systemu oświaty"
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 - zatwierdzony
W dniu 26 listopada 2007 roku Instytucja Zarządzającą Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki (PO KL), działając na podstawie rekomendacji Komitetu Monitorującego PO KL, zatwierdziła Plan działania na lata 2007-2008 dla Priorytetu III „Wysoka jakość systemu oświaty” PO KL.
Dokument został opracowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej dla Priorytetu III PO KL."
pozdrawiam |
Floris | 01-12-2007 01:29:54 [#112] |
---|
Co z tym KO ?!
Cytat z powyższej inf. Leszka
str. 3 - skrót:
W latach 2007 - 2008 rozpocznie się realizacja projektów, które przyczynią się bezpośrednio do
osiągnięcia wszystkich celów szczegółowych Priorytetu III. ( ... )
W początkowym etapie wdrażania Priorytetu III zostaną wprowadzone rozwiązania systemowe w zakresie monitoringu, ewaluacji i badań edukacyjnych i ich powiązania z polityką edukacyjną.
Od 2008 r. wdrażany będzie projekt Instytucji Pośredniczącej MEN w ramach, którego zostaną stworzone narzędzia i wskaźniki umożliwiające monitorowanie, ewaluację i badania systemu oświaty. Wypracowane narzędzia i wskaźniki umożliwią efektywne zarządzanie szkołami i placówkami na wszystkich poziomach zarządzania.
Równocześnie rozpocznie się realizacja projektu mającego na celu wzmocnienie efektywności systemu nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratorów oświaty. Jednym z działań mających na celu poprawę funkcjonowania systemu nadzoru będzie przeszkolenie 80 pracowników kuratoriów oświaty, po 5 osób w każdym z 16 województw. Identyfikacja szkół o szczególnie niskiej efektywności nauczania, a także szkół o wysokiej efektywności nauczania, umożliwi podejmowanie racjonalnych decyzji odnośnie działań zmierzających do podnoszenia jakości pracy szkół i placówek.
Str.13
IV.1.4
Działanie 3.1 Modernizacja systemu zarządzania i nadzoru w oświacie
Poddziałanie 3.1.2 Modernizacja systemu nadzoru pedagogicznego
Tytuł projektu: Programy wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego – etap II.
Projekt planowany na lata 2008 - 2009
Beneficjent/Projektodawca
- 16 Kuratoriów Oświaty
Krótki opis działań planowanych w ramach projektu, w tym projektu współpracy ponadnarodowej
i projektu innowacyjnego wraz z uzasadnieniem wyboru
Drugi etap wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego będzie realizowany przez Kuratorów Oświaty. W ramach własnych projektów Kuratorzy Oświaty jako beneficjenci systemowi będą wdrażać model nadzoru pedagogicznego, wypracowany podczas pierwszego etapu przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Tym samym, przy zachowaniu ogólnych, nowych standardów oceny jakości pracy szkół, uwzględnione zostaną regionalne i lokalne uwarunkowania edukacyjne. Pozwoli to na ściślejsze powiązanie wymiernych efektów, wynikających z nadzoru pedagogicznego z procesem decyzyjnym w obszarze zarządzania oświatą.
W ramach projektów przewiduje się programy wzmocnienia efektywności systemu nadzoru.
|
Marek Pleśniar | 01-12-2007 01:51:05 [#113] |
---|
Dziękuję Wam:-) To bardzo interesujące
i o bardzo wątłej racji bytu
jestem szalenie ciekaw ich losu. |
Floris | 01-12-2007 01:51:49 [#114] |
---|
cd. Co z tym KO ?! # 112
# 112 to cyt. z:
Plan działania na lata 2007-2008 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
"Plan działania na lata 2007-2008 dla Priorytetu III "Wysoka jakość systemu oświaty" Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 - zatwierdzony
Była już kiedys dyskusja o prawach autorskich, więc precyzuje skąd ten cytat w # 112 ...
|
AsiaJ | 02-12-2007 13:39:18 [#116] |
---|
Kuratoria jeszcze zostają?
ape, os
2007-12-01, ostatnia aktualizacja 2007-11-30 20:04
|
Marek Pleśniar | 02-12-2007 16:03:08 [#117] |
---|
no to było wiadomo, że nie np. w grudniu ciach;-) | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|