na podstawie materiałów Marka, Violki, Beaty i innych ( do starego rozporzadzenia!!!) materiał na pewno do dopracowania- sama widze jego wady, ale jakis punkt wyjścia to moze być Realizacja zadań planu rozwoju zawodowego: § 4. 1. Dyrektor szkoły zapewnia nauczycielowi odbywającemu staż warunki do: 1) obserwacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych oraz innych prowadzonych w szkole, w szczególności zajęć prowadzonych przez nauczyciela tego samego przedmiotu lub rodzaju zajęć w tej samej lub innej szkole; § 6. 1. Nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 3) prowadzić zajęcia z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły, w wymiarze co najmniej jednej godziny zajęć w miesiącu, oraz omawiać je z osobą, w obecności której zajęcia zostały przeprowadzone; 2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela kontraktowego obejmują: 4) umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć Procedura wewnętrzna:
- W planie rozwoju zawodowego nauczyciel stażysta i nauczyciel kontraktowy uwzględnia zajęcia prowadzone z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły.
2. Zajęcia, o których mowa w § 6. 1. Rozporządzenia nauczyciel stażysta prowadzi w wymiarze określonym w rozporządzeniu. 3. Nauczyciel kontraktowy prowadzi zajęcia o których mowa w § 6. 2. Rozporządzenia w wymiarze dwóch zajęć w semestrze . Konspekty lekcji § 6. 1. Nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 2) umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; Procedura wewnętrzna: 1. Nauczyciel stażysta wykazuje umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, sporządzając konspekty zajęć. 2. Konspekty zajęć nauczyciel stażysta przedstawia opiekunowi stażu w trybie ustalonym podczas spotkania informacyjnego. Sposób gromadzenia informacji w związku z koniecznością dokonania oceny dorobku KN Art. 9c ust. 6. Ocenę dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu ustala, w terminie nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia sprawozdania, o którym mowa w ust. 3, z uwzględnieniem stopnia realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela, dyrektor szkoły. 8. Ocena dorobku zawodowego nauczyciela może być pozytywna lub negatywna. Ocena sporządzana jest na piśmie i zawiera uzasadnienie oraz pouczenie o możliwości wniesienia odwołania. Sposób gromadzenia informacji w związku z koniecznością dokonania oceny dorobku zawodowego- procedury wewnętrzne: 1. Nauczyciel przedkłada dyrektorowi szkoły, okresowe sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego w danym roku szkolnym, z wyłączeniem roku, w którym staż się kończy. 1) nauczyciel stażysta – dwa razy w semestrze 2) nauczyciel kontraktowy – raz na pół roku 3) nauczyciel mianowany – raz na pół roku 2. Do sprawozdania okresowego nauczyciel dołącza, w formie załączników, dokumentację potwierdzającą realizację zadań w danym roku, która została podpisana przez dyrektora.
Ustalenie oceny dorobku zawodowego
- Za dorobek zawodowy uznaje się:
trwałe, potwierdzone i pozytywnie ocenione rezultaty pracy nauczyciela na płaszczyźnie rozwoju i sukcesów jego wychowanków oraz w odniesieniu do rozwoju szkoły. Wzbogacanie przez nauczyciela metod, organizacji i warsztatu pracy własnej i innych nauczycieli.
- Ocenę negatywną dorobku zawodowego za okres stażu otrzymuje nauczyciel, który
w okresie stażu nie wykazał się żadnym dorobkiem zawodowym lub tak nieznacznym, że nie można stwierdzić rozwoju i postępu w jego pracy i w wynikach tej pracy.
- Podstawą do ustalenia negatywnej oceny dorobku zawodowego za okres stażu, poza przypadkami wymienionymi w ust.2, może być:
A. niezrealizowanie przez nauczyciela 25 % zadań określonych w planie rozwoju zawodowego z przyczyn subiektywnych, leżących po stronie nauczyciela, dla których nie ma obiektywnego usprawiedliwienia, B. negatywna opinia (lub sugerująca taką interpretację) Rady Rodziców, poparta określonymi faktami, C. negatywna ocena dorobku zawodowego sporządzona przez opiekuna stażu, D. obniżający się poziom wiedzy i umiejętności uczniów i wychowanków nauczyciela, ustalony obiektywnymi narzędziami pomiaru wewnętrznego i zewnętrznego, w porównaniu z wynikami badań przeprowadzonych w latach poprzednich oraz z osiągnięciami klasy w innych obszarach, E. nierespektowanie zapisów zawartych w przepisach niniejszego dokumentu. 4. Kryteria określone w ust.3 stosuje się rozdzielnie. |