Forum OSKKO - wątek

TEMAT: próbne egzaminy
strony: [ 1 ]
sialka09-01-2003 09:31:01   [#01]
Jestem nauczycielem matematyki w małym gimnazjum w województwie dolnośląskim. W tym roku nie ma odgórnie przeprowadzanych próbnych egzaminów, dlatego też z koleżanką polonistką postanowiłyśmy same to zrobić w naszej szkole. Pierwsza próba odbyła się w listopadzie. Oczywiście same sprawdzałyśmy wszystkie prace (mimo, że na egzaminie są także inne przedmioty), potem całość opracowałam przy pomocy komputera (średnia szkoły, średnie klas, poziom trudności zadań...). Inni nauczyciele łaskawie z tego skorzystali albo i nie.Dyrektor patrzył na nas wilkiem, bo tyle bałaganu w szkole!!!
Następną próbę planowałyśmy na koniec stycznia i marzec. Myślę jednak, że dam sobie spokój, gdyż dytektor uważan że to strara czasu i za dużo zamieszania!!!
Myślę, że po prostu zajmę się tylko testami z matematyki w klasach w których uczę.
A co Wy o tym myślicie? Jak jest w Waszych szkłach?
Gaba09-01-2003 10:16:51   [#02]

Ja jestem prywatnie przeciwko takim próbom - to prawda, że bałagan, przepadają lekcje. A niech pokaże na egzaminie to, co potrafi - bąk jeden z drugim... a co mi tam!

ale...

są dzieci, które padają na procedurze, bardzo się boją, muszą sobie obłaskawić przestrzeń, potrenować - kiedy obserwowałam naszych największych dzikusów, jak siedzieli z przejęciem, jak słuchali w październiku, że - wiesz... to nie wypada, to egzamin, szkoda, że nie ma białej bluzki, dlaczego masz taki zestaw na ławce wszystkiego,  gdzie masz linijkę? Linijkę...

 

Nauczyciel licealny może powie: rozpieszczacie bachory... nie wiem - wiem, że to nie jest mój prywatny folwark, że tabakierka dla nosa!

 

Wiem, że

że zmobilizowaliśmy dzieci,

że niektórym otwarły się oczy... szeroko jak nigdy dotąd!

że pokazaliśmy wyniki rodzicom - a było trochę obrazy, złości!

że niektórzy przestali dyskutować, ale wzięli się do roboty (innym i nawet grzybek atomowy, by nic nie zrobił)