Forum OSKKO - wątek

TEMAT: głosowanie na radzie pedagogicznej
strony: [ 1 ]
violka07-11-2002 21:41:26   [#01]

mam problem czy wynik głosowania:

4 głosy na TAK

2 - NIE

18  się wstrzymało

można uznać, że rada zatwierdziła pozytywnie (kworum oczywiście było)

w regulaminie rady jest, że podejmuje ona decyzje zwykłą większością głosów

proszę też jeśli to możliwe o podstawę prawną

Leszek07-11-2002 22:01:00   [#02]

Ustawa o systemie oświaty

art. 40.

1. W

szkole lub placówce zatrudniającej co najmniej 3 nauczycieli działa rada pedagogiczna, która jest kolegialnym organem szkoły lub placówki w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.

2.

Nauczyciele szkół zatrudniających mniej niż 3 nauczycieli są członkami rady pedagogicznej szkoły, której jest podporządkowana szkoła filialna.

3. W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy

nauczyciele zatrudnieni w szkole lub placówce oraz pracownicy innych zakładów pracy pełniący funkcję instruktorów praktycznej nauki zawodu lub prowadzący pracę wychowawczą z młodocianymi pracownikami w placówkach zbiorowego zakwaterowania, dla których praca dydaktyczna i wychowawcza stanowi podstawowe zajęcie. W zebraniach rady pedagogicznej mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej.

4. Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor

szkoły lub placówki.

5.

Zebrania plenarne rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane, na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy przewodniczącego, rady szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.

6. Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem ra

dy.

7. Dyrektor

szkoły lub placówki przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.

art. 41.

1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

1) zatwierdzanie planów pracy

szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki,

2) zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji

uczniów,

3) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w

szkole lub placówce, po zaopiniowaniu ich projektów przez radę szkoły lub placówki ,

4) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego

nauczycieli szkoły lub placówki,

5) podejmowanie uc

hwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.

2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1) organizację pracy

szkoły lub placówki, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,

2) projekt planu finansowego

szkoły lub placówki,

3) wnioski dyrektora o przyznanie

nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,

4) propozycje dyrektora

szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

3. Dyrektor

szkoły lub placówki wstrzymuje wykonanie uchwał, o których mowa w ust. 1, niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę lub placówkę oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę lub placówkę uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.

art. 42.

1. Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu

szkoły lub placówki albo jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły lub placówki.

2. Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie

nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole lub placówce.

3. W

przypadku określonym w ust. 2, organ uprawniony do odwołania jest obowiązany przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić o jego wyniku radę pedagogiczną w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.

art. 43.

1. Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.

2. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane.

3.

Nauczyciele są zobowiązani do nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły lub placówki.

Jestem ciekaw dlaczego aż 18 nie miało zdania (lub miało problem w ... nosie)?

Pozdrawiam

violka07-11-2002 23:20:46   [#03]

Leszku (jednolity??)

dzieki, ale ten zapis znam - chcę tylko wiedzieć czy dobrze interpretuję zwykłą większość głosów (tzn. więcej na tak niż na nie, mimo iż tak nie stanowi więcej niż połowę obecnych)

a co do Twojej ciekawości - głosowanie dotyczyło poprawek do protokołu - po prostu nie wszyscy uważali, a może nie chcieli się obnosić ze swoim dobrym słuchem

Leszek07-11-2002 23:25:13   [#04]

sądzę , że większość była "za".

Pozdrawiam

Marek Pleśniar07-11-2002 23:32:20   [#05]

większość "za"

ale to bardzo niedojrzałe ze strony wstrzymujących się.

Dodam, że miałem podobna sytuację i z moich obserwcji wynika że po prostu faktycznie mieli problem w nosie.

violka07-11-2002 23:32:33   [#06]

dziękuję raz jeszcze

również pozdrawiam

a u nas śnieg !!!

Konto zapomniane08-11-2002 08:41:47   [#07]

większość za

Miałem na początku września podobną sytuacje w głosowaniu na zapopiniowaniem nauczania indywidualnego ucznia zdolnego. Pięciu członków było za a 28 się wstrzymało. Wniosek zatem został zaopniowany pozytywnie zwykłą większością głosów. Takie prawo.
Barla08-11-2002 09:45:07   [#08]

....mają w nosie albo jest to cichy protest RP

Marku, czy to chodziło o nauczanie indywidualne czy indywidualny tok nauczania (jedna ze szkół ma ucznia zdolnego) i potrzebują wiedzeć co z nim zrobić, ale właśnie pod kątem indywidualnego toku nauczania?

Marek Pleśniar08-11-2002 10:02:18   [#09]

:-)

to było tak...

dawno dawno temu, w odległej .. szkole sprawa dotyczyła losu (promocji czy tez poprawki) ucznia klas starszych, więc nauczanie, świetlica, zerówka i nie uczący biedaka starsi mieli błogie poczucie, że sprawa ich nie dotyczy;-) Ot jakieś nieznane "cudze".

Coś jak z wygodną wiarą że dzieci przynosi bocian:-) Dlatego właśnie sceptycznie czasem podchodzę do bezkrytycznego brania strony nauczycieli w każdej sytuacji. Po prostu paru widziałem na RP:-)))).

wiem że to czasem moze być protest, czytałem co napisałem tu:-)

JarTul08-11-2002 15:05:12   [#10]

Zwykła większość głosów - liczba głosów "za" przewyższa liczbę głosów "przeciw" (głosy "wstrzymuję się" nie są brane pod uwagę)

Bezwzględna większość głosów - liczba głosów "za" przewyższa sumę głosów "przeciw" i "wstrzymuję się".

violka08-11-2002 23:17:09   [#11]

JarTul

dzięki - właśnie o to mi chodziło,

chociaż wypowiedzi innych potwierdzają i moje obserwację - najczęściej jest to objaw niechęci do brania na siebie odpowiedzialności - na zasadzie mnie to nie dotyczy

Małgoś10-11-2002 11:44:56   [#12]

Nie wiem, czy jest zgodne z prawem, ale...skuteczne :-)

Kilka razy zdarzyło mi się "zmusić" do zajęcia stanowiska 100% n-li w sprawie wymagającej głosowania. Chodziło o opinie na temat jakiegoś aktu prawnego. Przed zebraniem Rady P. n-le otrzymali materiały i na liście musieli się opowiedzieć za, przeciw lub bez zdania. Skróciło to potem czas dyskusji, bo poprawki zostały wczesniej naniesione. A problem stał sie bliski dla wszystkich.

Po fakcie, uprzytomniłam sobie, że to książkowa wręcz ilustracja rewelacyjnego podręcznika psych. dot. zjawiska manipulacji (R. Cialdini "Wywieranie wpływu na ludzi"). Żeby wzbudzić zaangażowanie obojętnych, wystarczy nakłonić ich do podpisania czegoś co wiąże się (nawet b. odlegle) z ważnym dla nas problemem. :-)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]