Forum OSKKO - wątek

TEMAT: kryteria ocen z Wych.fizycznego
strony: [ 1 ]
asiha07-11-2002 19:24:00   [#01]
czy kryteria ocen np. do wych.fizycznego powinni pisać n-le do każdej klasy z osobna, czy wystarczy jedno do wszystkich klas?
violka07-11-2002 21:49:30   [#02]

dla każdego poziomu oddzielnie: kl.4, kl.5, kl.6 lub kl.1, kl.2, kl.3 (gim) (aha, nie jestem WF-stą, mówię na przykładzie swojego przedmiotu)

zgodnie z programem realizuje  różne treści w poszczególnych latach, więc i wymagania są inne

jeśli chodzi o klasy 1a, 1b, 1c itd - tu jest tak samo - chyba że w któraś z tych klas realizuje inny program (np. klasa sportowa)

- więc i kryteria będą się trochę różnić - choć nie tak bardzo bo pzecież ta sama podstawa programowa

asiha11-11-2002 17:13:47   [#03]
a może ktoś z wf-stów wypowie się, utwierdzi mnie w fakcie, że kryteria do każdej klasy inne? Moi panowie wf-ci twierdzą, że uczepiłam się ich, więc chiałabym udowonić im, że mam rację.
ajka11-11-2002 18:02:59   [#04]
W każdej klasie "realizuje się" inny materiał- nawet w ramach tej samej dyscypliny sportu. Kryteria powinny odnoscić się do wprowadzonego "materiału"- wiec dla każdej klas muszą być różne.
piotr11-11-2002 19:56:02   [#05]

nie ma przepisu regulującego ten temat!

ale: kryteria powinny dać każdemu uczniowi wiedzę czego się od niego wymaga . dlatego też powinny być dla każdej klasy oddzielnie. Ja( dzięki Karolinie ) zrobiłem tak: mam ogólne kryteria dotyczące wszystkich klas oraz szczególowo dla każdej klasy co będzie na sprawdzianach. np

ogólnie:

1.      POSTAWA WOBEC PRZEDMIOTU

-     zaangażowanie, aktywny udział w lekcji ( nauczyciel obserwuje 2 wybrane osoby na           

       na lekcji )  uczeń otrzymuje + lub -

-         przeprowadzenie rozgrzewki – uczeń otrzymuje + lub –

-         staranne prowadzenie dzienniczka sprawności lub karty sprawności fizycznej ( + lub-)

-         strój sportowy ( + lub - )

-         nieusprawiedliwiona nieobecność ( - )

-         nieodpowiednie zachowanie, brak dyscypliny, nieposzanowanie sprzętu ( - )

szczegółowo

Klasa I GIMNAZJUM

Dziewczynki

1.      Gimnazjum – skok rozkroczny przez kozła

2.      Piłka siatkowa – zagrywka dwoma sposobami.

3.      LA –  rzut piłką lekarską 5 kg

4.      Piłka koszykowa – test umiejętności.

5.      Gimnastyka – układ gimnastyczny wg własnego pomysłu.

6.      LA – lekkoatletyczny tor przeszkód.

Chłopcy

1.      Gimnastyka  - stanie na rękach z asekuracją.

2.      LA – technika skoku wzwyż.

3.      Piłka nożna – strzały na bramkę z 3 pozycji strzeleckich.

4.      Piłka koszykowa – kozłowanie piłki lewą i prawą ręką w biegu, zatrzymanie, rzut.

5.      Piłka siatkowa – zagrywka 2 sposobami i odbiór.

6.      LA – dwubój lakkoatletyczny.

 

kryteria dla wszystkich klas nie dają uczniom pełnej wiedzy na temat za co będą oceniani. Ogólne schematy dają nauczycielowi możliwości dowolnego manipulowania ocenami.np.

      ocena          

                                              warunki uzyskania określonej oceny

                uwagi

 

6-celująca

1.uczeń spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą (5).

2.aktywnie uczestniczy w życiu sportowym, lub w innych formach działalności związanych z kulturą fizyczną na terenie szkoły.

3.bierze udział w zawodach szczebla powiatowego lub wyższego.

 

 

5-bardzo dobra

1.uczeń opanował materiał programowy.

2.jest bardzo sprawny fizycznie.

3.ćwiczenia wykonuje pewnie z właściwą techniką i tempem.

4.zna przepisy i założenia taktyczne dyscyplin sportowych zawartych w programie.

5.posiada dużo wiadomości związanych z kulturą fizyczną i wykorzystuje je w praktycznym działaniu.

6.systematycznie doskonali swoją sprawność.

7.jego postawa społeczna i stosunek do wychowania fizycznego nie budzą zastrzeżeń.

8.często bierze udział w sportowych zajęciach pozalekcyjnych.

 

 

4-dobra

1.uczeń w większości opanował materiał programowy.

2.dysponuje dobrą sprawnością motoryczną.

3.ćwiczenia wykonuje prawidłowo lecz z niewielkimi błędami.

4.posiada wiadomości i wykorzystuje je z pomocą nauczyciela.

5.doskonali swoją sprawność.

6.jego postawa społeczna i stosunek do kultury fizycznej nie budzą większych zastrzeżeń.

7.nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych.

 

 

3-dostateczna

1.uczeń opanował materiał programowy na przeciętnym poziomie ze znacznymi lukami.

2.dysponuje przeciętną sprawnością fizyczną.

3.ćwiczenia wykonuje niepewnie z dużymi błędami technicznymi.

4.w jego wiadomościach z zakresu kultury fizycznej są znaczne luki, a tych, które posiada nie umie wykorzystać w praktyce.

5.nie doskonali swojej sprawności.

6.przejawia pewne braki w zakresie wychowania społecznego, w postawie i stosunku do kultury fizycznej.

7.nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych.

 

 

2-dopuszczająca

1.uczeń nie opanował materiału programowego w stopniu dostatecznym.

2.jest mało sprawny fizycznie.

3.ćwiczenia wykonuje niechętnie z dużymi błędami technicznymi.

4.posiada małe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, nie potrafi wykonać prostych zadań związanych z samooceną,

   wykazuje brak nawyków higienicznych.

5.nie jest pilny i nie doskonali swojej sprawności.

6.na zajęciach wf przejawia poważne braki w zakresie wychowania społecznego, ma niechętny stosunek do ćwiczeń.

7.unika zajęć pozalekcyjnych z kultury fizycznej.

 

 

1-niedostateczna

1.uczeń jest daleki od spełnienia wymagań programowych.

2.ma bardzo niewielką sprawność motoryczną.

3.wykonuje jedynie najprostsze ćwiczenia i to z rażącymi błędami.

4.charakteryzuje się praktyczną niewiedzą w zakresie kultury fizycznej.

5.ma lekceważący stosunek do zajęć i nie doskonali swojej sprawności.

6.wykazuje rażące braki w zakresie wychowania społecznego.

7.odmawia udziału w zajęciach pozalekcyjnych z kultury fizycznej.

 

 z takiego czegoś uczeń nie wie nic chyba, że ma podany materiał programowy, ale to już są wtedy kryteria dla każdej klasy oddzielnie.

Dużo na ten temat wie Karolina możesz więc zapytać Ją na priwa. adres znajdziesz w innych wątkach

Karolina12-11-2002 13:11:20   [#06]

Piotr - dziękuję za miłą rekomendację, ja oceniam w kilku kategoriach i jak wspomnial Piotr one są równe dla wszystkich klas.

Inne są wymagania jeśli chodzi o wiadomosci i umiejętności dla każdej klasy (czyli to czego nauczyam faktycznie)

 

Pełny plan wraz z kryteriami dla poszczególnych klas gimnazjum mogę przesłać - jeśli chcesz:-)

 

1.       POSTAWA WOBEC PRZEDMIOTU

-     zaangażowanie, aktywny udział w lekcji ( nauczyciel obserwuje 2 wybrane osoby na           

       na lekcji )  uczeń otrzymuje + lub -

-          przeprowadzenie rozgrzewki – uczeń otrzymuje + lub –

-          staranne prowadzenie dzienniczka sprawności lub karty sprawności fizycznej ( + lub-)

-          strój sportowy ( + lub - )

-          nieusprawiedliwiona nieobecność ( - )

-          nieodpowiednie zachowanie, brak dyscypliny, nieposzanowanie sprzętu ( - )

-          plusy wynikające z założeń lekcji

 

2.       WSPÓŁPRACA Z NAUCZYCIELEM I UCZNIAMI

-          organizacja i sędziowanie zawodów ( + )

-          propozycje do realizacji tematu głównego lekcji ( + maksymalnie 2 razy w semestrze )

-          nauczenie i przeprowadzenie nowej zabawy ruchowej ( + maksymalnie 2 razy w semestrze )

-          wykonanie i przyniesienie ciekawej pomocy do ćwiczeń wzbogacających zaplecze

w – f  ( + maksymalnie 2 razy w semestrze )

      -    przygotowanie ciekawego referatu lub gazetki na wybrany temat z dziedziny kultury  

           fizycznej ( + maksymalnie 2 razy w semestrze )

-          pomoc w sprzątaniu sali, boiska po zajęciach ( + )

-           

 

3.       INWENCJA TWÓRCZA

-          wykorzystanie nietypowych przyborów przyniesionych na lekcję, propozycje ćwiczeń

uczeń otrzymuje ( + )

-          zaproponowanie form ruchu, zajęć rekreacyjnych np. na Dzień Sportu, Festyn Trójki

( + )

 

 

4.  POZIOM SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ

-          samoocena i samokontrola na podstawie testu Zuchory – porównywanie wyników na

koniec roku, postępy premiowane +

-          wspólna kontrola wzrostu, wagi i wydolności

 

5.   ZAANGAŻOWANIE POZA LEKCJĄ W - F

-          udział w zawodach sportowych i rekreacyjnych ( + )

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]