Forum OSKKO - wątek

TEMAT: standarty w przedszkolu
strony: [ 1 ]
grażka26-10-2002 12:46:45   [#01]

Pracujemy razem z radą pedagogiczną nad nowym sposobem opisywania rozwoju dzieci - prowadzenia tzw. obserwacji. Gdzie mogę coś na ten temat doczytać? Bo kursy lub podyplomówka nie wchodzą w grę - z powodów czasowych i finansowych. Narazie kupiłam sobie Niemierki "Miedzy oceną szkolną a dydaktyką" - tylko to było w księgarni, hi hi.

Może coś wydawały lokalnie WODN-y?

grażka

196226-10-2002 22:32:48   [#02]

standarty

w poniedziałek coś prześlę mam w pracy , albo wejdź na stronę przedszkola i przedszkole nr 15 Koszalin miało dobrą stronę internetową i ciekawe materiały zobacz. pokazują się też na stronie  eduseek
196226-10-2002 22:37:34   [#03]
 znalazłam adres www.przedszkole15.prv.pl zobacz
Stefan Wlazło27-10-2002 12:21:00   [#04]
Przepraszam ale mówimy i piszemy: standardy
Marek Pleśniar27-10-2002 14:47:29   [#05]

:-)

mic:-)))
grażka27-10-2002 19:13:22   [#06]

:oops

Rzeczywiście - ortograficzna gapa ze mnie - zgubiła mnie pewność siebie i pośpiech  

Zakłopotanie

Czytam sobie narazie - dziś w pociągu na trasie Warszawa-Łódź. I trochę czuję się bezradna - choć o to w zasadzie mi chodzi. Jak  opisywać stopień osiągnięcia przez dziecko umiejętności (kurcze - a wiedza, postawy?), aby był widoczny ich przyrost? - bo to był główny zarzut wizytatorki po mierzeniu jakości w zeszłym roku. I żeby nie był to martwy papier - bo jak mam to robić, to nie na zasadzie: trzy razy w roku wypełniam kwit, który muszę mieć.

Niech z tego wynika mi na bieżąco wiedza o dziecku, ułatwiająca indywidualną pracę z nim, planowanie zadań dla konkretnego dziecka i całej grupy.

Niech będzie czytelne dla rodzica - laika.

Czymś w rodzaju oceny opisowej - mam pomysł na formę graficzną. ;)

Dzięki za adres 1962 - znalazłam tam ideał wychowanka tego przedszkola. Może spróbujemy coś takiego skonstruować - ale trzeba to wyprowadzić z podstawy wychowania przedszkolnego i sądzę, że także - oczekiwań rodziców.

Kajka29-10-2002 21:49:46   [#07]

:))

Myśmy się też borykały z tym problemem, w sumie stanęło na swobodnych obserwacjach i uzupełnianiu arkuszy 4 razy w roku lub w wypadku niezwykle ważnych osiągnięć.

 Ja się tylko zawsze pytam: jak już pouzupełniamy dzienniki, karty obserwacji, napiszemy plany, programy itd. to kiedy zajmiemy się dziećmi... ale to tak na marginesie trochę goryczy doświadczalnej

Stefan Wlazło01-11-2002 14:46:10   [#08]

Do Pani Kajki,

Jak to kiedy? - Pani Minister ustaliła: nauczyciel pracuje 40 godzin w tygodniu i ani minuty dłużej! Czyli z dziećmi tylko 18 godzin, może dojdą 2 na zajęcia polekcyjne, a więc aż 20 godzin w tygodniu na resztę, m.inn. na dokumentację. Ale przemawia przeze mnie sarkazm. Problem nadmiernych "papierów" spróbowałem rozwiązać w "Jakościowym rozwoju...", ale nie chcę być pomówiony o promowanie samego siebie. Serdecznie Panią pozdrawiam. Stefan Wlazło

grażka01-11-2002 20:48:38   [#09]

;-)

hm.. pensum nauczyciela w przedszkolu to 25 godzin - w zerówce 22.

196202-11-2002 22:25:34   [#10]

ile!!!

grażka tak naprawdę to p. Wlazło ma rację 40 godzin to co powiedziałaś to obowiązkowe godziny pracy z dziećmi , reszta to rady ,zebrania z rodzicami właśnie prowadzenie zapisów przygotowywanie się do zajęć szukanie nowych rozwiązań itp....
grażka02-11-2002 23:33:20   [#11]

przecież wiem ;-))

Dokładnie napisał: "Czyli z dziećmi tylko 18 godzin", a ja określiłam wymiar pensum dydaktycznego w przedszkolu - bo jest inne, wcale nie 18 godzin - kurczę, nie mogłam się powstrzymać, no i mam - dostało mi się za niekompetencję... Sama chciałam... ;-)))

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]