Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Konsultacja OSKKO - ocenianie i klasyfikowanie 2-08-2006 |
zgredek | 10-08-2006 23:17:26 [#101] |
---|
to bym go dała do obowiązkowych |
AnJa | 10-08-2006 23:21:03 [#102] |
---|
dokładnie tak - wos coby zaliczyc maturę,a geografie lub historię (jako dodatkowe) coby sie na studia dostać |
Małgosia | 11-08-2006 08:22:30 [#103] |
---|
Zgadzam się całkowicie z argumentacją Krasnoludka (#97) co do walorów łaciny i jej znaczenia dla humanistycznego obycia. Też boleję nad jej marginalizacją i wycofywaniem ze szkół. WOS - jestem za obowiązkowym. Może pora wreszcie nadać temu przedmiotowi właściwa rangę, jaka mu się niewątpliwie należy, po latach spychania na margines i manipulowania nim? Dlaczego? Jak w żadnym innym przedmiocie, każdy zdaje potem życiowy egzamin w dorosłym życiu z wos-u: jako obywatel, członek lokalnej społeczności, pracodawca lub pracobiorca, petent w urzędzie, wyborca itp. I co widzimy? Oblewamy jako społeczeństwo ten egzamin i to w sposób kompromitujący - niestety... WOS jest po prostu nam wszystkim POTRZEBNY. Wyszło patetycznie? A niech tam... |
AnJa | 11-08-2006 10:04:04 [#104] |
---|
"każdy zdaje potem życiowy egzamin w dorosłym życiu z wos-u: jako obywatel, członek lokalnej społeczności, pracodawca lub pracobiorca, petent w urzędzie, wyborca"
widzisz możliwośc sprawdzenia tych kompetencji arkuszem egzaminacyjnym?
bo, że trzeba tego przedmiotu porządnie uczyć - to chyba nie będziemy tu siebie przekonywać
w szkołach przed nową maturą zdobywał coraz wieksza populrnośc program i podręczniki CEO (współpracuja z OSKKO, więc można chyba użyc skrótu) - do najlepiej promujący tresci obywatelskie i konstytucyjne oraz stosowanie pewnych umiejętności społecznych
dzisiaj od niego odchodzi się - zwłaszcza w klasach z rozszerzonym wosem zdawanym na maturze - bo w żaden sposób nie zwiksza szans na zdanie matury
zamiast niego króluje program i podręcnik z wydawnictwa O (nie wspólpracuje z OSKKO, więc tylko jedna litera) - bo choć wyłącznie wiedzowy to tegoroczny arkusz był oparty na nim
pracodawca- pracobiorca to dzisiaj przedmiot pt. podstawy przedsiębiorczości |
Marek Pleśniar | 11-08-2006 10:40:33 [#105] |
---|
pojawił się też NBP (współpracuje z OSKKO:-) z nauczaniem podstaw ekonomii i też to dotyczy tych samych często godzin mają programy, podręcznik itp |
AnJa | 11-08-2006 11:55:59 [#106] |
---|
z tego NBP do podstaw przedsiębiorczości jest sporo fajnych rzeczy - bo z wos w średniej wywalono wszystko
no, ale ja do pp kwalifikacji nie mam - to uwaga niefachowa więc |
dhausner | 11-08-2006 12:03:53 [#107] |
---|
chciałam powiedzieć że wiele treści programowych z podstaw przedsiębiorczości pokrywa się z WOS. Dobrze by było aby osoby które ucza tych przedmiotów współpracowały ze sobą. Co do programów edukacyjnych NBP to nauczyciel może wiele skorzystać są scenariusze lekcji, testy i gry edukacyjne używam to bo uczę należy tylko pracownię udostępnić nauczycielowi. Polecam tez programy młodzieżowej przedsiębiorczości www.junior.org.pl. Młodzieżowe miniprzedsiebiorstwo, Dzień przedsiębiorczości są też programy dla gimnazjum. Udział w projektach jest darmowy należy się tylko zalogować na stronce. |
AnJa | 11-08-2006 12:08:21 [#108] |
---|
pokrywa się częśc "socjologiczna" - reszta juz nie |
Marek Pleśniar | 11-08-2006 12:08:36 [#109] |
---|
mówili ludziska w tym nbp że ponad połowa (60%) Polaków nadal nie ma rachunku bankowego i często ci uczniowie co się uczą ich ekonomii są pierwszymi w rodzinie posiadaczami takowego (jak to było w Nowym Pomponie: 50% Polaków nie wie, że stanowi połowę społeczeństwa" |
AnJa | 11-08-2006 12:14:51 [#110] |
---|
no, jak juz ześmy smiecić zaczeli;-)
jestem niby w tej 40% mniejszej połowie, co rachunek ma, ale do obsługi internetowej rachunku przez lata się przekonac nie mogłem
aż się kiedys z lekka narąbałem, zaszedłem do mijanego po drodze oddziału i po pijaku toto zalożyłem
super toto jest
no i propozycja - to może zamiast finasowania za grubą kasę tych projektów NBP tej większej połowie po "krowie" (0,75 l) postawił? |
dhausner | 11-08-2006 12:20:38 [#111] |
---|
Programy edukacyjne ma nie tylko NBP GPW również więc warto polecic te stronki uczniom. Ja z rachunku internetowego bankowego korzystam, ale z maklerskiego już nie coś sie boję ryzyka analizy technicznej itp. Wiem że wielu młodych ludzi próbuje i np na nowy monitor LCD zarabiają. |
EwitaZ | 11-08-2006 14:41:50 [#112] |
---|
W sprawie egzaminu z języka nowożytnego w gimnazjum Jeżeli w szkole jest 1 język, a dziecko uczy się od 5 roku życia języka francuskiego, czy mogą rodzice (prawni opiekunowie) zadeklarować ten język? Jeżeli w szkole jest 2 języki np. niemiecji i angielski, czy gimnazjalista może zadawać np. francuski??? |
zgredek | 11-08-2006 15:08:26 [#113] |
---|
propozycja jest taka: „§ 32a. 1. Uczniowie przystępują do części trzeciej egzaminu gimnazjalnego z zakresu tego języka nowożytnego, którego uczą się w danej szkole. 2. W przypadku, gdy uczeń uczy się w szkole więcej niż jednego języka obcego, jego rodzice (prawni opiekunowie) składają dyrektorowi szkoły pisemną deklarację o przystąpieniu ucznia do egzaminu gimnazjalnego z zakresu jednego z tych języków. 3. Deklarację, o której mowa w ust. 2, składa się nie później niż do dnia 20 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin gimnazjalny. 4. Informację o języku obcym, z zakresu którego dany uczeń przystąpi do egzaminu gimnazjalnego, dodaje się do listy, o której mowa w § 38 ust. 1 pkt 1."; |
beera | 11-08-2006 17:11:32 [#114] |
---|
WOS- rozumiem powody wystapienie o przywrocenie, masę uczelni wymaga tego przedmiotu natomiast łacina rozumiem, ze źle, że marginezuje się, tak jak źle że się marginezuje np. wiedzę o kulturze, bo dobrze, by obycie uczniowie mieli a tak w ogole, to ona np była w tym roku wśród przedmiotow obowiązkowych? |
beera | 11-08-2006 17:11:59 [#115] |
---|
i dziękuję DYRKu :) |
beera | 11-08-2006 18:43:57 [#116] |
---|
a dziś jestem lekko w pewnym takim niesmaku w najlepszym ogólniaku w mieście nie zdał tylko jeden uczeń- jak się okazalo syn mojej kolezanki przez całą szkołę ( wszystkie etapy) średnia powyżej 5 zdawał pięć przedmiotów na poziomie rozszerzonym niemiecki na maksa, historia bardzo dobrze, itd, itd nie zdał polskiego na podstawowym- 27% ( z rozszerzonej 50%) pojechali się odwolywać- guzik tam ( jak wiadomo) na pracy dwie notatki egzaminatorów 43%, przekreslona i 27% ( od razu mowię- nie wiedziałam na oczy- z relacji to wiem). napisali podanie- odpowiedź jasna- nic z tego, zresztą Giertych dał amnestię. Amnestię dostanie- choć wolałby poprawkę w sierpniu, bo ma traumę z powodu sposobu uzyskania matury ( pewnie będzie zdawał potem) Pojechał z kumplem skladac podanie gdzies tam i mowi- ja z amnestii, a oni mu- spokojnie skladaj, masz dużo punktow z tego, co nas interesuje Koledze- który zdał- od razu powiedzieli, ze yym , nie ma szans Juz sama nie wiem... ale mądre to co bylo do tej pory, to tez nie bylo... |
zgredek | 11-08-2006 19:14:19 [#117] |
---|
mogę troszkę sprostować?;-) Amnestię dostanie - ja tak ciągle po cichutku jakoś wierzę, że może nie - konsultujemy tu i wychodzi nam zdecydowanie - nie - piszemy - nie dla amnestii i nie mogą w grę wchodzić odczucia, emocje, opinie czy nie byłoby dobrym wyjściem wprowadzenie poprawek - w sierpniu - ale nie dla pułapu 30% - podnieśmy poprzeczkę - np. 60% ze wszystkich przedmiotów, gdy z jednego przedmiotu nie osiągnął 30%? --------------- syn Twojej koleżanki po prostu nie zdał tej matury - powody różne mogłyby być - ot pierwsza porażka w dorosłym życiu -------------- a tak w ogóle to sobie myślę - najlepszym też zdarzają się wpadki-niepowodzenia - przyko jest nam, bliskim, ale nie idźmy na łatwiznę |
ola 13 | 11-08-2006 19:19:28 [#118] |
---|
Zgredku, ja bym może nie tak zdecydowanie nie zdał, bo coś mi się ta wycena polskiego na podstawowym nie podoba. To tak na marginesie Ale amnestii mowimy zdecydowane nie, a przejrzystości OKE'owskich procedur - głośne tak :) |
beera | 11-08-2006 19:21:14 [#119] |
---|
amnestia jest juz faktem |
zgredek | 11-08-2006 19:22:05 [#120] |
---|
i tak trochę refleksyjnie trochę w swoim życiu już tych maturzystów widziałam;-) i wielokrotnie z niezdanego egzaminu dojrzałości albo maturalnego wychodziła wielka tragedia... na początku - bo plany, bo zawód życiowy, bo niespełnienie oczekiwań, marzeń najbliższych, bo... matko, ile tego "bo" moglibysmy napisać a życie toczy się dalej i zawsze powtarzać będę: "nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło" oraz "z każdej sytuacji jest wyjście - nie zawsze od razu je dostrzeżesz, ale ile satysfakcji sprawia znalezienie go";-) ale "podanie na tacy" nigdy misie nie podobało:-( |
zgredek | 11-08-2006 19:22:58 [#121] |
---|
pozwolisz, bo nie rozumiem? amnestia jest juz faktem?????????? |
beera | 11-08-2006 19:25:51 [#122] |
---|
nie wiem, czego nie rozumiesz? amnestia juz jest Uczelnie pozwalają składać dokumenty "tym z amnestii", OKE piszą im informację o amnestii, itp To tak jak wszyscy czekalismy na Rozporządzenie o ocenianiu, ktore weszlo 17 wrzesnia. Ale wiedzielismy o nim od 'wczesniej" i pracowalismy nad statutami, itp |
beera | 11-08-2006 19:57:47 [#123] |
---|
kurcze mam problem z tymi uwagami dodatkowymi wobec CKE UWAGI DODATKOWE OSKKO proponuje rzetelną diagnozę procedur CKE związanych z możliwością weryfikacji ocen otrzymanych podczas egzaminu maturalnego. Obecnie stosowane procedury w żadnym stopniu nie zabezpieczają praw maturzystów do zapoznania się ze sposobem ocenienia pracy oraz do weryfikacji oceny. Uznając egzamin maturalny za warunkujący dalszą naukę i wybory życiowe młodych ludzi musimy go uczynić jasnym i czytelnym na każdym etapie, także końcowym, w ktorym się zawiera możliwość dokładnego zapoznania się z ocenioną pracą, mozliwośc odwołania się od oceny egzaminatora oraz zmiana oceny i za tym idąca mozliwość rozpoczęcia nauki na wybranym kierunku studiów | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|