Forum OSKKO - wątek

TEMAT: prawo do skróconego stażu na dyplomowanego
strony: [ 1 ]
szymon26-09-2002 07:12:58   [#01]
Jestem nauczycielem. Czy miałem prawo do skróconego stażu w procesie awansu na nauczyciela dyplomowanego , jeżeli :
1. w dniu wejścia nowelizacji Karty nauczyciela (6 IV 2000) uzyskałem z mocy prawa stopień nauczyciela mianowanego
2. na koniec czerwca 2000 uzyskałem kwalifikacje do nauczania dwóch przedmiotów.
3. Od 1 września 2000 rozpocząłem skrócony staż (1 rok i 9 miesięcy) na stopień nauczyciela dyplomowanego.
marezdan26-09-2002 08:07:46   [#02]

skrócony staż

Według mnie, kwalifikacje do nauczania dwóch przedmiotów powinieneś mieć już na dzień 6.04.2000r, ale  nawet gdyby udało Ci się "przeskoczyć" ten problem, to uprawniałoby Ciebie do skrócenia stażu do  9 m-cy.

                            Marek z Jarosławia

Małgosia26-09-2002 09:08:53   [#03]

moim zdaniem...

... do 9-miesięcznego nie miałeś podstaw, bo na dzień 6 kwietnia 2000 nie spełniałeś warunku do tego skrótu. Teraz pytanie: co było podstawą do skrótu na 1,9? Czym się kierował dyrektor, wyrażajac zgodę na taki skrócony staż? Jeśli też tymi drugimi kwalifikacjami zdobytymi w czerwcu, to nie jest to zgodne z przepisami. 

Małgosia

Grażyna26-09-2002 09:44:41   [#04]
a co było podstawą do skrócenia stażu do 1,9, bo nie piszesz? Jeśli nie masz specjalizacji zawodowej, to nie masz prawa nawet do 1,9.
szymon26-09-2002 12:20:24   [#05]
Dziękuję za odpowiedzi.

Czy mam rację, że jeżeli nauczyciel miał prawo do skróconego stażu w ymiarze 9 miesięcy (ponieważ miał kwalifikacje do nauczania dwóch przedmiotów) to automatycznie miał prawo do stażu 1rok 9 miesięcy ?

Zwróćcie uwag , że par. 7 pkt. 1 Ustawy z 18 lutego 2000 (przepisy przejściowe KN) mówi o dacie uzyskania mianowania z mocy prawa, zaś pkt. 2 mówi , kto ma prawo do skrócenia stażu (nie podając od jakiego dnia musi spełniać warunki do takiego skrócenia).
janzg26-09-2002 12:57:14   [#06]