Forum OSKKO - wątek

TEMAT: znowu ścieżki ;)
strony: [ 1 ]
annah25-09-2002 09:33:21   [#01]

jak realizujecie ścieżki w swoich szkołach? jak zrobić to organizacyjnie? robicie modułowo czy międzyprzedmiotowo?

wiem, że trzeba zrobić wszystkie ścieżki z 7, ale ile ścieżek np. ze ścieżki filozoficznej? czy np. może to być 1 temat, który zrealizujemy w przeciągu miesiąca?

czy ktoś może mnie oświecić? ;) może jakaś literatura, linki ;) praktyka też

ps. niedawno ktoś mnie spytał: "jak tam u was wycinka przebiega?" ;) określenie baaaaaaardzo ciekawe ;)

Ewa z Rz25-09-2002 10:19:57   [#02]

My realizujemy sciezki metodą projektu - od razu jest gotowa dokumentacja realizacji! Taki projekt obejmuje nieraz wiecej niz jedna ściezkę.

Wyjatek stanowi "przygotowanie do żecia w rodzinie", które realizowane jest metodą klasowo-lekcyjną.

annah26-09-2002 08:14:05   [#03]

tylko Ewa robi ścieżki?

niemożliwe ;) zapomnieliście o nich???

Grazia26-09-2002 11:03:45   [#04]
U mnie są ścieżki międzyprzedmiotowe. Jestem autorką ścieżki ekologicznej. Bez względu na rodzaj ścieżki przyjęliśmy jeden schemat, a mianowicie realizujemy je na każdym przedmiocie. Tematy dzielimy według grup wiekowych, potem umieszczamy je na osobnej karcie, gdzie obok widnieje data realizacji, nazwa przedmiotu i nazwisko prowadzącego. Karty z każdej ścieżki wklejone są do każdego dziennika, na jego końcu. W niektórych ścieżkach tematy zostały podzielone na przedmioty - zależy od autora. Pod koniec roku szkolnego nauczyciel (zazwyczaj autor lub przewodniczący zespołu przedmiotowego) pisze sprawozdanie z realizacji tej ścieżki. Przyjmujemy różne formy realizacji. Obok klasycznych zajęć mogą być wycieczki krótkie i krajoznawcze, zielone szkoły, konkursy, imprezy szkolne z jakiejś okazji, realizacja projektów krótko i długoterminowych, spotkania z ciekawymi ludźmi, odwiedzanie cylkicznie muzeum regionalnego, biblioteki publicznej (udział w zajęciach) itp. Nauczyciel realizuje ścieżkę kiedy pasuje mu tematycznie do omawianych zagadnień na jego przedmiocie, w terminie dla siebie dowolnym. Na ścieżkę może przeznaczyć np. 10 minut, godzinę lekcyjną lub cały dzień, kilka dni, czyli dowolnie według uznania.
annah26-09-2002 11:25:32   [#05]

dziękuję paniom bardzo :)

o to mi chodziło

a jak zrobić filozoficzną?

Lucyna26-09-2002 17:39:26   [#06]
U mnie w szkole sprawdziliśmy najpierw czy ścieżki występują w programach do poszczególnych edukacji. Okazuje się, że wszystkie ścieżki są ujęte w wybranych przez nauczycieli programach. W związku z tym każdego roku realizujemy projekt w którym występują elementy wszystkich ścieżek. Dokumentacją są efekty po realizacji projektu.
bena27-09-2002 23:48:23   [#07]
Na szkoleniu powiedziano nam, że każda klasa musi w ciągu 3 lat liceum mieć zrealizowane wszystkie treści ze wszystkich ścieżek. Czy kontrolujecie to w jakiś sposób?
Gaba28-09-2002 07:26:10   [#08]
wystarczające jest to, że fr. treści programu przedmiotowego pokrywa się z zawartością scieżki... - w naszej szkole jest przyjęte za normę - mamy bardzo trudne warunki lokalowe... by zrealizowac projekt musiałabym przestawiać tysiące rzeczy, które przez wakacje (całe!) były układane... ale kierunek myslenia kolegów jest słuszny.

Masz więc rozwiązania minimum (moje) i maksimum np. sesje kilkudniowe.
annah28-09-2002 09:44:27   [#09]

dziękuję za pomoc

wszystkie rozwiązania przydadzą się

może coś jeszcze? ;)

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]