Forum OSKKO - wątek

TEMAT: Teczka osobowa
strony: [ 1 ]
Konto zapomniane24-09-2002 19:22:58   [#01]
Czy macie może instrukcję ułożenia dokumentów w teczce osobowej pracownika. Poprposzę o wskazówki.
gosiula24-09-2002 19:34:46   [#02]

Mam nadzieję, że nie było zmian w ciągu ostatnich 3 lat... :-)

 

WYKAZ DOKUMENTÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W AKTACH OSOBOWYCH PRACOWNIKA

CZĘŚĆ A

kopie lub odpisy dokumentów związanych z ubieganiem się o pracę

1

Kwestionariusz osobowy wraz z fotografią.

2

Świadectwo pracy z poprzedniego miejsca pracy (wymagane jest ostatnie)

3

Dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane na danym stanowisku pracy (świadectwa ukończenia szkół średnich, studiów wyższych, kursów zawodowych itp.)

4

Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej w przypadku zatrudnienia osoby niepełnoletniej

, która ubiega się o zatrudnienie w celu przygotowania zawodowego.

5

Orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku (za wstępne badania leka

rskie płaci pracodawca)

6

Inne dokumenty, jeżeli obowiązek ich przedłożenia wynika z odrębnych przepisów.

7

Inne dokumenty potwierdzające umiejętności i osiągnięcia zawodowe oraz dokumenty stanowiące po

dstawę do korzystania ze szczególnych uprawnień w zakresie stosunku pracy (np. zaświadczenia o okresach pobierania zasiłku dla bezrobotnych lub zasiłku szkoleniowego, zaświadczenie o pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym, książeczka wojskowa), a także zaświadczenia o niekaralności

CZĘŚĆ B

dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz jej przebiegu

1

Umowa o pracę

2

Zakres obowiązków, czynności (nie jest obowiązkowy)

3

Oświadczenie o zapoznaniu się z przepisami i informacjami BHP (§ 4)

4

Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie BHP

5

Oświadczenie pracownika będącego rodzicem lub opiekunem dziecka o zamiarze lub braku tak

iego zamiaru korzystania z uprawnień (art.1295 pkt3, art.178 § 2, art.188 K.p.)

6

Dokumenty dotyczące powierzenia pracownikowi mienia z obowiązkiem zwrotu albo do wyliczenia się.

7

Dokumenty związane z podnoszeniem przez pracownika kwalifikacji zawodowyc

h

8

Oświadczenia dot. wypowiedzenia pracownikowi warunków umowy o pracę lub ich zmiany w innym tr

ybie.

9

Dokumenty dot. przyznania pracownikowi nagród, wyróżnień lub wymierzenia kar porządkowych (po roku nienagannej pracy należy usunąć odpis zawiadomieni

a o karze)

10

Pisma dot. udzielenia pracownikowi urlopu wychowawczego oraz urlopu bezpłatnego.

11

Orzeczenia lekarskie dot. badań okresowych lub kontrolnych

12

Umowa o zakazie konkurencji, jeżeli strony zawarły taką umowę.

13

Korespondencję z zakładową organizacją związkową dot. pracownika.

14

Informacje dot. wykonywania przez pracownika powszechnego obowiązku obrony.

CZĘŚĆ C

dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia

1

Oświadczenie o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o pracę.

2

Kopia wydanego

pracownikowi świadectwa pracy

3

Potwierdzenie dokonania czynności związanych z zajęciem wynagrodzenia w związku z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym (art.884 §2 Kodeksu postępowania cywilnego)

4

Umowa o zakazie konkurencji po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli strony zawarły taką umowę.

5

Orzeczenia lekarskie wydane w związku z przeprowadzonymi badaniami okresowymi po rozwiązaniu st

osunku pracy (art.229 §5 k.p.)

bogna24-09-2002 19:37:59   [#03]

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 28 maja 1996 r.

w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika

(Dz. U. Nr 62, poz. 286) obowiązuje od dnia 2 czerwca 1996 r

§6. 1. Pracodawca zakłada i prowadzi oddzielne dla każdego pracownika akta osobowe.

2. Akta osobowe pracownika składają się z 3 części i obejmują:

1) w części A - dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie, określone w przepisach § 1 ust. 1 i 2;

2) w części B - dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w tym:

a) umowę o pracę, a także zakres czynności (zakres obowiązków), jeżeli pracodawca dodatkowo w tej formie określił zadania pracownika wynikające z umowy o pracę,

b) pisemne potwierdzenie zapoznania się przez pracownika z przepisami i informacjami określonymi w § 4 oraz zaświadczenia o ukończeniu wymaganego szkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,

c) oświadczenie pracownika będącego rodzicem lub opiekunem dziecka, o którym mowa w art. 1295 pkt 3, art. 178 § 2 i art. 188 Kodeksu pracy, o zamiarze lub o braku zamiaru korzystania z uprawnień określonych w tych przepisach,

d) dokumenty dotyczące powierzenia pracownikowi mienia z obowiązkiem zwrotu albo do wyliczenia się,

e) dokumenty związane z podnoszeniem przez pracownika kwalifikacji zawodowych,

f) oświadczenia dotyczące wypowiedzenia pracownikowi warunków umowy o pracę lub zmiany tych warunków w innym trybie,

g) dokumenty związane z przyznaniem pracownikowi nagrody lub wyróżnienia oraz wymierzeniem kary porządkowej,

h) pisma dotyczące udzielenia pracownikowi urlopu wychowawczego oraz urlopu bezpłatnego,

i) orzeczenia lekarskie wydane w związku z przeprowadzonymi badaniami okresowymi i kontrolnymi,

j) umowę o zakazie konkurencji, jeżeli strony zawarły taką umowę w okresie pozostawania w stosunku pracy,

k) korespondencję z reprezentującą pracownika zakładową organizacją związkową we wszystkich sprawach ze stosunku pracy wymagających współdziałania pracodawcy z tą organizacją lub innymi podmiotami konsultującymi sprawy ze stosunku pracy,

l) informacje dotyczące wykonywania przez pracownika powszechnego obowiązku obrony;

3) w części C - dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia, w tym:

a) oświadczenie o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o pracę,

b) kopię wydanego pracownikowi świadectwa pracy,

c) potwierdzenie dokonania czynności związanych z zajęciem wynagrodzenia za pracę w związku z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym (art. 884 § 2 Kodeksu postępowania cywilnego),

d) umowę o zakazie konkurencji po rozwiązaniu stosunku pracy, jeżeli strony zawarły taką umowę,

e) orzeczenia lekarskie wydane w związku z przeprowadzonymi badaniami okresowymi po rozwiązaniu stosunku pracy.

3. Dokumenty znajdujące się w poszczególnych częściach akt osobowych powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz ponumerowane; każda z tych części powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów.

Konto zapomniane24-09-2002 20:40:58   [#04]

WIEELKIE DZIĘKI

Dziewczyny serdecznie i bardzo gorąco dziękuję i niemniej ciepło pozdrawiam.

UWAGA!
Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.

strony: [ 1 ]