Forum OSKKO - wątek

TEMAT: świadectwa _program szkoły specjalnej
strony: [ 1 ][ 2 ]
AnO20-06-2005 08:49:42   [#01]

 

  Jak prawidłowo wypisać świadectwo ucznia uczącego się programem szkoły specjalnej?

 

  Pozdrowienia AnO

Bas20-06-2005 10:47:14   [#02]

w rozp.

Wszystko jest w rozp. o świadectwach
hania20-06-2005 12:21:54   [#03]

dodam

że w załączniku do tego rozp:-))) już tu ktoś o załączniku kiedyś zapomniał:-))

hania20-06-2005 15:52:20   [#04]

o tak:-)

To z rozporzadzenia o świadectwach i innych dokumentach:

paragraf 22

8. W świadectwach szkolnych promocyjnych oraz świadectwach ukończenia szkoły, wydawanych uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, na drugiej stronie świadectwa nad "Wynikami klasyfikacji rocznej" i "Wynikami klasyfikacji końcowej" umieszcza się adnotację "uczeń / uczennica realizował(a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający działający w .......", wpisując nazwę poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której działa zespół, który wydał orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
augustyna 2320-06-2005 18:11:44   [#05]
Czy podajemy też nazwę miejscowości, w której znajduje się ta poradnia?
malmar1520-06-2005 20:20:27   [#06]

Może ktoś mi powie, co wpisać na świadectwie dziecka upośledzonego w stopniu umiarkowanym lub znacznym (szkoła masowa- nauczanie indywidualne)?

W poprzednim rozporządzeniu było:

 W świadectwach szkolnych promocyjnych oraz świadectwach ukończenia szkoły podstawowej i gimnazjum, wydawanych uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, kształcącym się w szkołach ogólnodostępnych lub w szkołach (oddziałach) integracyjnych oraz szkołach specjalnych dla uczniów z normą intelektualną, na drugiej stronie świadectwa nad "Wynikami klasyfikacji końcoworocznej" umieszcza się adnotację "uczeń/uczennica realizował(a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej/specjalistycznej*". (Dz.U. z 2002r. Nr 48, poz. 446)

Czy ja nie umiem już czytać ze zrozumieniem, czy też pod koniec roku mam spowolniałe funkcje myślowe?

Leszek20-06-2005 20:35:03   [#07]

rozporz. z 2005 r.

Załącznik nr 2

Wykaz wzorów świadectw, dyplomów, zaświadczeń i innych druków szkolnych

1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej

Numer
wzoru

Symbol

Przeznaczenie

1

2

3

1.

MENiS-I/1/2

dla uczniów klas I - III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym

2.

MENiS-I/2-SZ/2

dla uczniów klas I – III szkół podstawowych przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania

3.

MENiS-I/3/2

dla uczniów klas IV i V szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży

4.

MENiS-I/3-w/2

jak wyżej z wyróżnieniem

5.

MENiS-I/5/2

dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas IV i V szkoły podstawowej

6.

MENiS-I/6-SZ/2

dla uczniów klas IV i V szkół podstawowych przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania

pozdrawiam
malmar1520-06-2005 20:49:37   [#08]

Leszku, dzięki.

Tyle jednak to i ja przeczytałam. Jednak jest tu pewna nieścisłość, bo  MENiS-I/1/2 jest takie samo dla wszystkich uczniów i nigdzie nie zaznaczasz, że dziecko ma program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb. Zatem, jeżeli zgodnie z rozporządzeniem mamy zaznaczyć uczniowi z upośledzeniem w stopniu lekkim, to dlaczego nie zaznaczamy w stopniu umiarkowanym lub znacznym?

 Pozdrawiam.

Leszek20-06-2005 20:53:02   [#09]

musisz zobaczyć wskazane wzory świadectw i wówczas zrozumiesz...

pozdrawiam

Roman K20-06-2005 20:53:29   [#10]

lub

3. Świadectwa szkolne promocyjne gimnazjum

Numer
wzoru
Symbol Przeznaczenie
1 2 3
13 MENiS-I/17/2 dla uczniów klas I i II gimnazjum dla dzieci i młodzieży
14 MENiS-I/17-w/2 jak wyżej z wyróżnieniem
15 MENiS-I/18/2 dla uczniów klas I i II oddziałów przysposabiających do pracy organizowanych w gimnazjum dla dzieci i młodzieży
16 MENiS-I/19/2 dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas I i II gimnazjum
17 MENiS-I/20-SZ/2 dla uczniów klas I i II gimnazjów przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania

4. Świadectwa ukończenia gimnazjum

Numer
wzoru
Symbol Przeznaczenie
1 2 3
18 MENiS-I/23/2 dla uczniów gimnazjum dla dzieci i młodzieży
19 MENiS-I/23-w/2 jak wyżej z wyróżnieniem
20 MENiS-I/24/2 dla uczniów oddziałów przysposabiających do pracy organizowanych w gimnazjum dla dzieci i młodzieży
21 MENiS-I/25/2 dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do gimnazjum
22 MENiS-I/26/2 dla słuchaczy gimnazjum dla dorosłych
23 MENiS-I/27/2 dla osób kończących gimnazjum na podstawie egzaminów eksternistycznych
24 MENiS-I/28-SZ/2 dla uczniów gimnazjów przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, realizujących uzupełniający plan nauczania

cynamonowa20-06-2005 20:55:32   [#11]
 Na tym wskazanym przez Leszka jest ocena opisowa - i to ta zasadnicza róznica. Wtedy nie musisz dopisywać regułki.. uczeń realizował
malmar1520-06-2005 21:07:58   [#12]
A ja dalej drążę. To, że ocena opisowa i świadectwo o takim symbolu to wszystko jest jasne. Różnicę też rozumiem. Wytłumaczcie mi jednak dlaczego mam nie zaznaczać, że dziecko realizowało.... W ubiegłym roku i dwa lata temu też wystawiałyśmy ocenę opisową, ale był dodatkowy zapis. Czemu ma służyć to, że on został usunięty?
Roman K20-06-2005 21:35:15   [#13]

Gdyż w ubiegłych latach nie było wzoru świadectwa dla tych uczniów. Rozporz. o ocenianiu mówiło że należy opisowo, a świadectwa w gimnazjum nie miały miejsca na opisówkę

Roman_K

malmar1520-06-2005 21:41:18   [#14]

Romku, ja jestem z podstawówki, a wykorzystywało się te same świadectwa co dla pozostałych uczniów klas I-III.

Dobra, nie będę sobie i Wam, przede wszystkim, zawracać tym głowy. Nie każą pisać, to nie piszę.

Pozdrawiam.

rzewa21-06-2005 06:11:17   [#15]

malmar,

ale poprzedni były to te same świadectwa, a obecnie masz osobny wzór świadectwa (jak czym innym się nie róznią, to róznią się numerem) - zatem nie ma potrzeby dopisywania czegokolwiek.
agabu21-06-2005 11:03:12   [#16]

Rzewa

Nie różnią sie niczym  (kl I-III SP) - nawet numerem. To są te same świadectwa.

Różnica pojawi się w treści oceny opisowej, bo dla upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym jest inna podstawa programowa!

Uczniowie z upośledzeniem w stopniu lekkim realizują indywidualny program,  dostosowany do ich możliwości, oparty na takiej samej podstawie programowej jak inni uczniowie. Nie ma czegoś takiego jak program szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim - jest tylko indywidualny program dla ucznia dostosowany do jego możliwości na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Innymi słowy - ma umieć to samo co inne dzieci, ale w zakresie np. podstawowym.

PPP wydaje też orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego uczniom, którzy mają takie same wymagania edukacyjne jak inne dzieci - stosuje się jednak do nich indywidualne metody pracy lub jej specjalną organizację.

Zupełnie innym tematem, na inny wątek, jest kompetencja zespołów orzekających w PPP, nie znających przepisów oświatowych...

malmar1521-06-2005 17:02:23   [#17]

Agabu, dzięki za zrozumienie, bo już myślałam, że sfiksowałam.;)

Co do ostatniego zapisu, zgadzam się w zupełności.

Pozdrawiam.

malmar1521-06-2005 17:07:07   [#18]
Miało być "akapitu", a nie "zapisu" ;)
violka21-06-2005 17:14:20   [#19]

a rewalidacja

uczeń kl. 1 SP ma indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze

jakie świadectwo i co pisać?

beera21-06-2005 17:20:03   [#20]

taki

uczeń NIE MA swiadectwa
rzewa21-06-2005 17:31:25   [#21]

okazuje się,

że to ja juz sfiksowałam... ;-(

:-))

violka21-06-2005 17:35:54   [#22]

no nie

tego się nie spodziewałam!

ale arkusz chyba ma?

nauczycielka napisała coś w rodzaju opisowej oceny postepów ucznia

uczeń realizuje idywidualny program rewalidacji opracowany przez nauczycielkę na podstawie orzeczenia poradni

beera21-06-2005 17:37:47   [#23]

nie ma tez

arkusza :-)))

Cos w rodzaju oceny- może być. Ja daję- takie zaświadczenie, że w tym i w tym roku uczeń realizował zajęcia rew- wych. I taki list - laurka dla ucznia ( ale to nie jest wymagane przepisami)

rzewa21-06-2005 17:40:05   [#24]

violka

możesz mu napisac zaświadczenie lub dyplom i jeszcze ładnie udekorować - niech się dziecko cieszy (i rodzic)

Arkusze są: 105. MENiS-I/116/2   - dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej.

violka21-06-2005 17:46:47   [#25]

no to taki arkusz mam

a laurka - chyba nie ma sensu (może dla rodziców), bo dziecko jest na poziomie niemowlaka - wodzi wzrokiem, mówi 3 słowa, krzykiem sygnalizuje że coś chce, pampersy, stać potrafi tylko 30 min., a i to dopiero od niedawna

florek21-06-2005 18:53:19   [#26]

niestety jesteś w błędzie - są programy nauczania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i to dla podstawóki i do gimnazjum wydane przez WSiP w 2000 r, są dopuszczone przez MEN do uzytku szkolnego pod odpowiedniumi numerami. Sa to dwie ksiązki jedna do szpodst. druga gimn. i obie zawierająprogramy do poszczególnych przedmiotów z ramówek.Np j. polski dla gimnazjum ma numer DKW - 4014-18/00, autorów: Krzysztof Pietrach i Maria Pietracha.

Podobnie jest do podstawówki - niestety pr. podst mam w szkole jutro moge podac namiary.

florek21-06-2005 18:59:02   [#27]
jeśli zas chodzi o swiadectwa - to mamy okazję przekonac się o paradoksach w naszej polskiej rzeczywistości , bezsensownych decyzjach i braku spójności. Otóż chyba dwa lata temu wyszlo rozporzadzenie o zmianie pieczęci, sztandarów, tablic szkół dla upośledzonych. Chodziło o pominięcie nazwy "specjalna", żeby uniknąć etykietowania - dać równe szanse. Było trochę zamieszania - koszty oczywiście. Suma -sumarum uczniowie z u.u w st. Lekkim otrzymywali takie same swiadectwa, jak w masówkach. Teraz ktoś zauważył, że może to być problematyczne w skutkach i polecił bazgrolić na świadectwach bidnym ucycielkom trzylinijkowe zdanie o realizacji specjalnego programu. Na zapis nie ma ani miejsca ani linijek. Na dodatek podaje się to do wiadowmości w maju, kiedy problemem jest poinformowanie o takim posunięciu choćby rodziców i uzasadnienie potrzeby zapisu. Paranoja.
rzewa21-06-2005 19:01:51   [#28]

To są podręczniki,

a nie programy.

Ale mogą być i programy jak ktoś takie opracuje... Agabu chodziło, że jest  jednakowa podstawa programowa. Podstawa programowa dla dzieci w normie intelektalnej (sp) obowiązuje również dla dzieci z upośledzeniem lekkim.

florek21-06-2005 19:12:36   [#29]

zabawne, to sa programy - umie czytac i pisać, wydane w formie książki w końcu - ma to ponad 230 stron, w tej chwili mam przed soba gimnazjum i jest tu program - do j.polskiego, historii, plastyki, muzyki, matematyki,informatyki,geografi, biologi,fizyki,chemi,techniki,wychowania komuniakcyjnego i wychowania fizycznego

jesli zas chodzi o podręczniki do szkoły dla lekko jest z nimi bardzo krucho i na przykład nowych do polskiego wcale nie ma

beera21-06-2005 19:41:22   [#30]

rzewa

ARKUSZY NIE MA

te, ktore podalaś:

Arkusze są: 105. MENiS-I/116/2   - dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej.

dotyczą dzieci UCZĘSZCZAJĄCYCH DO SZKOŁY.

dziecko realizujace obowiązek szkolny w sposób specyficzny, jakim sa zajęcie rewalidacyjno- wychowawczy nie jest uczniem uczęszczającym do szkoły

beera21-06-2005 19:44:12   [#31]

Violka

wrzuc arkusze do niszczarki :-)

Dokumentacja zajęć rew- wych jest okreslona w rozporządzeniu o organizowaniu tych zajeć. Jest to program, dziennik i zeszyt obserwacji.

violka21-06-2005 19:51:48   [#32]

ja chyba sama się rzucę do tej niszczarki !!!

już się nosem podpieram, a tu jeszcze trzyyyyyyyyy dni  ;-(
beera21-06-2005 19:59:27   [#33]

oooo

jaki fajny pomysł z tą niszczarką :-)))))))))

musialabym tylko ciut większą kupić ;-))

malmar1521-06-2005 20:02:41   [#34]

oj,

strasznie ciekawie rozwinął się ten wątek :)))
violka21-06-2005 20:09:37   [#35]

tak, fajny pomysł

powinni dodawać taką duuuużą niszczarkę jako załącznik do KN
Gaba21-06-2005 20:12:46   [#36]
zatnie się, szkoda sprzętu!
Boga21-06-2005 20:14:05   [#37]

   Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze realizują dzieci głęboko upośledzone umysłowo, (nie: upośledzone umiarkowanie i znacznie), najczęściej w placówkach specjalnych lub w formie indywidualnej w domu. Nie otrzymują one promocji ani świadectwa ukończenia klasy, można natomiast przygotować coś w rodzaju dyplomu-zaświadczenia, ale bardziej dla rodziców, bo z dzieckiem kontakt jest bardzo ograniczony.

violka21-06-2005 20:20:10   [#38]

dziękuję za pomoc

ta wizja niszczarki trochę mnie odstresowała ;-))

malmar1521-06-2005 21:18:00   [#39]
Violka, pamiętaj, że do niszczarki potrzebny jest jeszcze olej. Jak się moja ostatnio zacięła, to mało brakowało, a kupiłabym "Kujawski" z pierwszego tłoczenia. :))))))))))))))
rzewa21-06-2005 22:29:47   [#40]

dzięki,

też powinnam do niszczarki... się ;-(

Jakoś mi się skojarzyło, że violka pyta o upośledzonych znacznie... głeboko i znacznie zlalo mi się...

I co dziwniejsze sama miałam takie dziecko i arkusza nie miałam :-) I opracowałyśmy razem z nauczycielką sposób dokumentowania postępów dziecka jak również dziennik zajęć... To bylo ładnych kilka lat temu.

I jakoś wydało mi się, że od tego czasu MENiS coś uregulował - a tu chała... ;-))

Marek Pleśniar21-06-2005 22:35:58   [#41]

do KN powinni dawać wiązkę drewna do kominka

szkalneczka balantajna, zapalasz kominek, KN do niego i już jest miło;-)

violka21-06-2005 23:46:13   [#42]

malmar15

może jestem zarozumiała, ale na mnie się nie zatnie - mam trochę oleju własnego .... w głowie

co do innych uzytkowników spod czarnej gwiazdy KN - nie daję gwarancji ;-))

a co do oleju, to zaobserwowałam ciekawe zjawisko - odpływa z głowy, szczególnie jak mało odpoczywam (leżenie), a za dużo siedzę przy biurku i komputerze

czasem wchodzi mi w nogi i się pośliznę, ale jak se tak grzmotnę, to znów mi wraca do głowy

nie macie czasem wrażenia że ten końcoworoczny syndrom sprawia, że funkcjonujemy jak klepsydra (taka z olejem zamiast piasku) ?

;-))))

agda22-06-2005 14:02:08   [#43]

Dopiero teraz otworzyłam ten wątek, bo wydawało mi się wcześniej,że mam wszystko jasne, ale...

*dziecko upośledzone w stopniu umiarkowanym z kl. IV ma teraz nowe świadectwo, na którym ma być ocena opisowa - OK

* arkusz ma założony wcześniej ( dla upośledzonych), na którym jest skala ocen cyfrowych i brak miejsca na opisówkę. To co teraz? Mogę dołączyć opisówkę jak w I - III?

agabu22-06-2005 14:58:37   [#44]

program szkoły specjalnej

Nie było mnie dlużej i dlatego odpowiadam dopiero teraz.

Florek,

nie neguję, że oddział specjalny, w którym są wyłącznie dzieci o jednym rodzaju niepełnosprawności, może być prowadzony jednym programem kształcenia specjalnego, napisanym przez autora podręcznika i zatwierdzonym przez MENiS. Nie neguję też, że istnieją programy specjalne oparte na odpowiedniej podstawie programowej do odpowiednich szkół specjalnych, w których uczą się dzieci w oddziałach specjalnych. Tak jest. Ale nie istnieje coś takiego jak program szkoły specjalnej - uniwersalny program, który należy realizować w szkole ogólnodostępnej z dzieckiem niepełnosprawnym bez względu na rodzaj jego niepełnosprawności (nawet jażeli takie głupoty widnieją w orzeczeniu PPP).

Szkoła specjalna podlega takim samym ogólnym prawom jak inna. Nauczyciele wybierają dostępne programy zatwierdzone przez MENiS, ewentualnie modyfikują je lub piszą swoje i tworzą Szkolny Zestaw Programów Nauczania. Szkoły specjalne są różne:

np.

- dla niesłyszących

- dla niewidzacych

- dla niedostosowanych społecznie

- i inne jeszcze

Podstawy programowe też są różne dla różnych dzieci niepełnosprawnych, można więc w szkole specjalnej nauczać zgodnie z programem , jednym, dla całego oddziału, w którym są dzieci o jednym rodzaju niepełnosprawności. Taka sytuacja nie jest możliwa dla dzieci o upośledzeniu lekkim w szkole masowej. Te dzieci realizują taką samą podstawę programową jak dzieci zdrowe (taka jest też w szkole specjalnej dla takich dzieci), według wybranego przez nauczyciela programu dla danego oddziału, nauczyciel jednak musi go  dostosować do indywidualnych możliwości dziecka,które są inne niż możliwości innych dzieci w oddziale ogólnodostępnym czy integracyjnym. Jeżeli na dodatek w oddziale integracyjnym są np. takie dzieci: jedno przewlwkle chore, jedno niedosłyszące i  jedno z niepełnosprawnością sprzężoną np.nie chodzi i niedowidzi to  jakiego rodzaju szkoły specjalnej i jaki "program szkoły specjalnej" zastosujesz?

Zauważ, że w różnych szkołach specjalnych mogą być różne podstawy programowe do realizacji według różnych wybranych przez nauczycieli programów do nauczania różnych przedmiotów.

 Tak jak szkoła masowa nie ma jednego "programu szkoły masowej", tak nie może  szkoła specjalna mieć jednego "programu szkoły specjalnej".

Przepraszam za kolorki, ale chcę mieć pewność, że zostanę dobrze zrozumiana...

agda22-06-2005 18:13:38   [#45]
W porządku. Ale wrócę do swojego. jak sobie poradziliście ze świadectwami i arkuszmi (pisałam wyżej).
florek22-06-2005 20:04:42   [#46]

" "Nie ma czegoś takiego jak program szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim .."

-  chyba faktycznie się nie rozumiemy - chodziło mi o to ,ze są napisane, istnieją i można z nich korzystać - programy nauczania dla szkół specjalnych i wyraźnie napisałam - dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim..." są programy nauczania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim i to dla podstawóki i do gimnazjum wydane przez WSiP w 2000 r,"

 

To są podręczniki,

a nie programy.

Ale mogą być i programy jak ktoś takie opracuje... - napisała rzewa, ja tylko sprostowałam, że sa to jednak juz opracowane programy....

własne - jak najbardziej mozna tworzyć, szczególnie jesli mamy w klasie masowej dziecko niepelnosprawne, ale to juz dalsza kwestia...

florek22-06-2005 20:06:42   [#47]
Bardzo fajną opinię na temat funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych w szkole masowej ma pan Stefan Wlazło .......może wypowie się na ten temat....
malmar1523-06-2005 19:47:45   [#48]

Uczeń z autyzmem atypowym, nauczanie indywidualne, rocznik 1992 (wiekowo klasa VI sp). Poradnia daje orzeczenia na rok lub dwa lata. Teraz ponownie matka składa wniosek do PP-P. Pytanie (a właściwie trzy):

1. Czy świadectwo

MENiS-I/5/2

dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas IV i V szkoły podstawowej

Jeżeli tak, to co na pierwszej stronie wpisać? Uchwałą RP promowany do (czego)? Kontynuacja nauczania ???????????????????

Zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych ....... w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych § 3.1 Kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w szkołach i oddziałach, o których mowa w § 1, jest prowadzone nie dłużej niż do ukończenia przez ucznia: 1)  18. roku życia - w przypadku szkoły podstawowej;

2. Czy świadectwo ukończenia szkoły?

3. Czy coś w rodzaju zaświadczenia?

malmar1523-06-2005 19:56:03   [#49]

violka

[#42] nie uważam, żebyś była zarozumiała i nawet mi to przez myśl nie przeszło!!! A co do oleju, to niestety mam taką niszczarkę, że po iluś tam zniszczonych sztukach papieru muszę "oliwić" kartki, które chcę zniszczyć, bo inaczej nie pociągnie. :(

Pozdrawiam.

violka23-06-2005 23:01:20   [#50]

też nie uważam, że uważasz

ale czytają tu różni ludzie, a wiem z autopsji, że jestem różnie potrzegana przez różnych ludzi

;-) że przez wrodzoną nieśmiałość nie wspomnę co zakrzyknęła Asia, jak zobaczyła mnie na własne oczy w Miętnem :-)))

a co do niszczarek - kiedyś nie było tyle problemów

teraz ciągle coś - niszczarka się zacięła, brak papieru do xero, komputer się zawiesił

pamiętam jeszcze jak machałam przez kalkę testy wyboru - jak byłam dumna z tego unowocześnienia :-)

to były czasy  :-)

strony: [ 1 ][ 2 ]