Forum OSKKO - wątek

TEMAT: program poprawy
strony: [ 1 ][ 2 ]
Nionka13-03-2007 14:28:36   [#01]
W grudniu mielismy w gimnazjum kontrolę bezpieczeństwa, czyli tzw. trójki Giertycha. Nie stwierdzono nic poważnego poza incydentami z paleniem papierosów, wulgarnym słownictwem itp. Tym większe było moje zdziwienie, gdy kilka dni temu otrzymałam z mojego KO polecenie napisania i wdrożenia Programu poprawy efektywności wychowania w szkole. Mam na to miesiąc. Czy ktoś to przerabiał? Co to jest w ogóle? Proszę o kontakt i z góry dziękuję.
ANOLI13-03-2007 14:37:18   [#02]

program poprawy

Mam identyczną sytuację jak nionka, ja nawet nie otrzymałam żadnych zaleceń, tylko analizę ankiet i podobnie jak nionka po 3 miesiącach pismo z KO o programie............
marekci13-03-2007 14:52:16   [#03]
ja już nad tym siedzę bo się boję, że mnie wywalą na zbity pysk ........bez wypowiedzenia art.34 UoSO i co ja biedny wówczas pocznę? Już wiem ........pójdę na ryby .....O!
marekci13-03-2007 14:54:06   [#04]

Nie na temat

Szefie! daj dostęp do plikowni - obwarowania wszystkie spełnione, bo naprawdę pójdę na ryby :-( :-)

Nionka13-03-2007 14:56:04   [#05]
marekci, jesli już nad tym siedzisz, to moze i cos wysiedzisz, a to , co wysiedzisz, moze mi podrzucisz? bo ja siedzę ,ale jeszcze nic nie wysiedziałam
Marek Pleśniar13-03-2007 15:48:56   [#06]

już już daję:-)

już

marekci13-03-2007 17:19:21   [#07]

Dzięki Szefie!

jak wysiedzę to i zrobię a jak zrobię to dam  do plikowni, do której mam już dostęp....... aha!
beera13-03-2007 17:26:08   [#08]

takiemu to warto dać dostęp

:)))))

bogda413-03-2007 18:33:42   [#09]

proszę

 może się przyda

http://razembezpieczniej.mswia.gov.pl/

DYREK13-03-2007 19:45:57   [#10]

UoSO

Art. 34. 1. Jeżeli szkoła lub placówka albo organ prowadzący prowadzi swoją działalność z naruszeniem przepisów ustawy, organ sprawujący nadzór pedagogiczny może polecić, w drodze decyzji, usunięcie uchybień w wyznaczonym terminie, z zastrzeżeniem ust. 5.

2. W przypadku stwierdzenia niedostatecznych efektów kształcenia lub wychowania w szkole lub placówce organ sprawujący nadzór pedagogiczny poleca dyrektorowi szkoły lub placówki opracowanie, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania. Wdrożenie programu następuje w terminach określonych w harmonogramie, zaakceptowanych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Program musi uwzględnić uwagi i wnioski zgłoszone przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny.

2a. Jeżeli dyrektor szkoły lub placówki nie usunie w wyznaczonym terminie uchybień, o których mowa w ust. 1, nie opracuje lub nie wdroży w określonych w harmonogramie terminach programu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania albo nie uwzględni w tym programie zgłoszonych uwag i wniosków, organ sprawujący nadzór pedagogiczny występuje do organu prowadzącego szkołę lub placówkę z wnioskiem o odwołanie dyrektora szkoły lub placówki z końcem albo w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia. Wniosek złożony w tej sprawie przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest wiążący dla organu prowadzącego szkołę lub placówkę.

3. W przypadku szkoły prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną, z wyjątkiem szkoły prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego, niewykonanie polecenia, o którym mowa w ust. 1 lub 2, może stanowić podstawę cofnięcia, w drodze decyzji, zezwolenia na założenie tej szkoły. Cofnięcie zezwolenia na założenie szkoły jest równoznaczne z postawieniem jej w stan likwidacji.

Czy w Waszych szkołach "trójki Giertycha" stwierdziły niedostateczne efekty wychowania ? Jeżeli nie, to nic nie rozumiem?  Po co ten program, za co chcą Was odwołać lub cofnąć zezwolenie na założenie szkoły. Czy ktoś nie strzelił z armaty do muchy ?

beera13-03-2007 19:51:45   [#11]

żałosne badania i żałosne wnioski

bogda413-03-2007 20:59:36   [#12]

to jest niepojęte

 komisja oceniła nas pozytywnie, wnioski z wizytacji również, bez żadnych zaleceń -szkoła rozpoznaje, dba , organizuje, pomaga, wspiera  itp. itd.

....

Dzisiaj przyszłam do szkoły a moja dyrekcja powołuje kolejny zespół ds.programu naprawczego w związku z niedostatecznymi efektami wychowania.Nie powiem, jest tym mocno przejęta.Mamy bardzo szczegółowy program oddziaływań, wszystko idzie zgodnie z planem, -odpukać- nic szczególnego czy patologicznego się nie dzieje...

......

ja bym oczekiwała może planu naprawczego stanu społeczeństwa

DYREK13-03-2007 21:08:08   [#13]

no coment...

 "Trójki Giertycha, mimo, że działają obok prawa (nie ma o nich mowy w ustawie) de facto decydują o przyszłości dyrektora - twierdzi Irena Dzierzgowska - To one wskazują szkole, czy ma wprowadzić program naprawczy, czy też nie.
 
A jak wiadomo (minister Giertych to podkreślał wielokrotnie), gdy dyrektor nie przygotuje planu naprawczego kurator zgodnie z zaleceniem lidera LPR złoży wniosek do organu prowadzącego o pozbawienie go stanowiska."

http://www.glos.pl/news.php?action=show&id=347

Marrek13-03-2007 21:14:44   [#14]

i taki program napiszcie :)

skoro wszystkie szkoły dostały to zalecenie, to znaczy że żadna ..., a art. 34, który jest ostatnim "upomnieniem" dyrektora i ostatnią możliwością  uratowania skóry się zdewaluował ...

W MEN zebrali dotychczasowe wyniki przeglądów i uznali, że "agresja w szkole jest". I nie jest ważne, czy szkoła sobie z nią radzi (większość szkół to nawet robi więcej, bo rozwiązuje problemy przynoszone na teren szkoły, środowiskowe patologie nawet).

Programy mają dotyczyć działań eliminujących agresję, nawet słowną, a nie sposobów radzenia sobie z nią. Bo chodzi o to, by nasze dzieci były ładne, miłe i grzeczne :) ... stąd moje zawołanie w tytule - napiszcie program poprawy społeczeństwa :)

bogda413-03-2007 21:17:08   [#15]

tamże

 ciekawy artykuł

Aleksander Nalaskowski "Dialog" o edukacji'

 

http://www.glos.pl/art.php?idg=116

akam13-03-2007 23:10:16   [#16]

juz to pisałamw innym wątku, ale powtórze, bom mocno wkurzona, może mi ulży...

też dostałam wynik naszego przeglądu; i znów okazało się jaka jestem naiwna; myślałam ,że dostaniemy jakieś wsparcie, tymczasem sa to wytyczne co mam zrobić, czyli przygotować program i harmonogram poprawy efektywności wychowania w terminie 14 dni!!! a realizację rozpocząć niezwłocznie i monitorować!!!

wszystkie ankietowane podmioty stwierdziły że szkoła bezpieczna, ale wyszło że ktoś kogoś wyzywał (agresja słowna), palił papierosy (nałóg), zniszczył w przerwie świątecznej rynnę (zniszczenie mienia), niewygodnie mu w publicznym autobusie (szkoła ma zadbać o bezpieczeństwo dojeżdżających publiczną komunikacją),

no i zalecenie...  jednym z elementów programu ma być wprowadzenie jednolitych strojów uczniowskich...   a szkoła 300 uczniów, wieś, wszyscy wszystkich znają i bardziej potrzebny mi pedagog na cały etat (mam pół) i odrobina psychologa, bo trudne środowisko, ale o tym w piśmie ani słowa... a miałabym podkładkę do OP. Łatwo jest naprawiać szkołę na papierze i siłami nauczycieli...

jxg14-03-2007 01:00:20   [#17]
A które to KO takie wyrywne? bo u mnie cisza...
DYREK14-03-2007 07:42:59   [#18]

"Kurator grozi dyrektorom szkół"

http://miasta.gazeta.pl/torun/1,35576,3984397.html

Konto zapomniane14-03-2007 08:46:24   [#19]

Wszystkie kuratoria są takie wyrywne....

Pewno jest to odgórne realizowanie programu Pana Ministra bo wszyscy dostaja to samo!!!!!!
Marek Pleśniar14-03-2007 10:01:09   [#20]

grożenie to nie jest dobry sposób wydawania komunikatów w cywilizowanym świecie. Zaś w ustach urzędnika takie groźby brzmiałyby dość arogancko.

Dlatego nie wierzę że kurator tak napisał do dyrektorów - z grożbą wykonania sankcji roztomaitych w zwykłym komunikacie o potrzebie wykonania czegoś. Toruń i Bydgoszcz to miłe miasta i mili w nich ludzie.

Ma kto to pismo?

AnJa14-03-2007 10:20:05   [#21]
W Toruniu są   bardzo mili ludzie.
I z życiem obznajomieni- wiedzą np.jak nie mylić szamba z perfumerią:-)
justyn14-03-2007 10:22:17   [#22]

i jeszcze

Trzeba jeszcze powołać pełnomocnika d/s wychowawczych. Ciekawe jakie ma mieć kompetencje?

piotrusiowa14-03-2007 10:45:46   [#23]
W Łodzi tez są takie pisma.
Napiszemy skoro jest taka potrzeba.
Czujemy się wystraszeni....
ANOLI14-03-2007 11:21:18   [#24]
Uwierz Marku w to, co piszemy. W Warmińsko Mazurskim też są takie pisma do dyrektorów. Kurator powołuje się w nich na art 34 UoSO ("...działając na podstawie art.34 ust.2 UoSO...")!!!!!!!!!
akam14-03-2007 11:51:51   [#25]
u mnie powołują się na to samo!!! i jest to plecenie podjęcia niezwłocznych działań...
DYREK14-03-2007 11:54:21   [#26]

Kurator powołując się na art 34.2 UoSO i wysyłając takie pismo do wszystkich szkół w województwie  ukręcił bat na swoją głowę ;-)

Inaczej stwierdził niedostateczne efekty kształcenia lub wychowania we szystkich szkołach lub placówkach województwa.

I co teraz ? Kto odpowiada za nadzór pedagogiczny w województwie ?

akam14-03-2007 12:21:17   [#27]

z tego wynika, że należy wymienić cały nadzór pedagogiczny -od dyrektorów szkół, poprzez wizytatorów do kuratora, 

ale się nam szykuje konkursów...

petrus14-03-2007 12:31:39   [#28]
wszyscy w mazowieckim tez dostają pisma, bez różnicy jak leci
Bas14-03-2007 12:56:27   [#29]
A ja dostałam ksero pisma z KO z pogróżkami, chociaż nie było u mnie "trójki". I co teraz. mam się sama wychłostać i napisać program naprawczy bez kontroli? Ale serio, jak potraktować to pismo?
mika14-03-2007 13:09:47   [#30]
Ja nie dostałam. Ktoś dostał z Warszawy? Może Aza w przedszkolu?
Bas14-03-2007 13:12:32   [#31]
Podnoszę pytanie. Czy ten program to obligo dla wszystkich szkoł, bez względu na odwiedziny i wyniki kontrolnych "trójek"?
dyrlo14-03-2007 13:14:11   [#32]
Już tu kiedyś było, że w przedszkolu największa rozpusta.
DYREK14-03-2007 13:16:19   [#33]
Z naszego pisma wynika, że dotyczy wszystkich ( tych bez zaleceń także)
Bas14-03-2007 13:41:14   [#34]

Dyrku

jakże to? Jesteś z kuj.-pom? Bo kurator napisała w zarządzeniu, że program piszę po przeprowadzonym badaniu. Z kolei w piśmie przewodnim w p. a) wyraźnie wskazują na wszystkich. Co robić ? (jak pisał obywatel L.)
Grazyna Maria14-03-2007 14:49:44   [#35]

 Przegląd miałam 20 lutego. Stwierdzono, że szkoła jest miejscem stosunkowo bezpiecznym i nie dostałam żadnych zaleceń. Ale dziś w poczcie znalazłam pismo z KO z poleceniem napisania programu. Mika, jestem z Warszawy. Pozdrawiam.

AnJa14-03-2007 14:51:54   [#36]
stosunkowo?

a te stosunki to nie homoseksualne aby były?
dorota s p14-03-2007 14:57:41   [#37]

W mazowieckim ..."w wyniku dokonanej w dn... przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny oceny stanu bezpieczeństwa szkół na podstawie art. 34 ust.2  USO  polecam opracowanie , w uzgodnieniu z OP .. programów i harmonogramów  poprawy efektywnosci wychowania w kierowanej przez Pana szkole" (do 13 04) .

Mam wątpliwości :dlaczego dostali wszyscy? Dlaczego dostali jesli w  wyniku kontroli wyszło  dobrze i tak stanowią wszelkie protokoły. Jeśli harmonogramy to na jaki okres? (podobno na rok może dwa).Nie rozumiem konieczności tworzenia kolejnego programu. Znowu działania pozorowane. Komu to ma służyć?

Bas14-03-2007 16:09:26   [#38]
To koszmar jakiś! Jak poprawiać coś, co jest dobre albo nie wiadomo, jakie jest?! No i gdzie jest ten program Romana? Nie mogę go namierzyć.
akam14-03-2007 16:15:16   [#39]
właśnie sobie coś uświadomiłam... jak ująć w harmonogramie zlikwidowanie agresji słownej -tzn. że mam czas np. do końca roku żeby ją wyplenić? a jak ktoś bedzie grozić po harmonogramie to co? odwołają mnie?
bosia14-03-2007 16:37:22   [#40]

W łódzkim już zaczyna się rozsyłanie tych pism do szkół wszystkie pisma są takie same bez względu czy było dobrze czy nie, chyba idze alfabetycznie bo zaprzjaźniona szkoła już dostała, a ja na z.

W zaleceniu jest termin do 10 kwietnia, bo inaczej dyrektor straci stanowisko.

I tak się zastanawiam, a może nie napisać  to będę miała z głowy.

DYREK14-03-2007 16:46:18   [#41]

A pamiętacie powiedzenie z filmu "Nemocnica na kraji mesta", tak jakoś mi się skojarzyło:-)

fredi14-03-2007 18:25:38   [#42]
wojewódzkiego kuratora oświaty.
a co na to powiatowy ?>
Nionka14-03-2007 18:26:46   [#43]
Ludzie, jak coś napiszecie, to dajcie podejrzec, bo cos nie mam natchnienia
ewa14-03-2007 20:23:01   [#44]
to chyba trzeba jedynie słuszny, ten program poprawy dla wszystkich szkół, no bo skoro bez względu na wyniki było nie było kontroli, wszyscy te same zalecenia...
Magosia14-03-2007 20:30:29   [#45]

proponuję:

Program poprawy do ogólnego stosowania.

  1. Jest (nie)źle.
  2. Poprawi się.
  3. Będzie (nie) lepiej.
  4. Zawsze może być (nie) gorzej.
  5. Wybór należy do ...........

Podkreśl, wpisz odpowiednio. Wyślij. Czekaj na realkcję. Albo nie czekaj. Wybór zawsze masz:-)))))))

Pozdrówka :-)

akam14-03-2007 21:59:27   [#46]

nie dajmy się zwariować:

  1. pokazówka po tragicznej śmierci uczennicy z Gdańska
  2. zatwierdzenie olbrzymich pieniędzy przez sejm na program "zero tolerancji", którego jeszcze nie było
  3. trójki giertychowskie -miały tylko dokonać przeglądu szkół..
  4. piątki -czyli szkolne zespoły kryzysowe, których zadania miały być określone na początku stycznia...
  5. programy naprawy po trójkach (mam na to 14 dni)
  6. koordynator ds bezpieczeństwa

coś pominęłam? i czemu  to wszystko ma służyć? nie sądze aby od tego w mojej szkole od września było lepiej.. tylko totalny kociokwik

Magosia14-03-2007 22:03:00   [#47]

Czemu to ma służyć?

Się dzianiu..... :-( służy mediom, konferencjom, byciu głośnym, zapamiętanym.....
akam14-03-2007 22:54:17   [#48]

kombinujemy nad tym programem -do kiedy należy zlikwidować np. palenie, niszczenie mienia albo agresję słowną? proponujemy zapis w harmonogramie -do końca świata i jeden dzień dłużej...

a tak serio doszliśmy do wniosku, że będzie to jednostronicowa tabelka i niech dadzą nam spokój

DYREK15-03-2007 06:37:35   [#49]

"Trójki Giertycha" uczą, że lepiej kłamać

Marcin Markowski 2007-03-14, ostatnia aktualizacja 2007-03-14 20:03

Dyrektorzy, którzy szczerze opowiedzieli słynnym "trójkom" ministra Giertycha o problemach swoich szkół, teraz sami mają problem. Mogą zostać zwolnieni

0-->
"Trójki" wymyślił premier Jarosław Kaczyński, a posłał do szkół minister edukacji Roman Giertych. Zespoły złożone z wizytatora z kuratorium, pracownika samorządu i policjanta mają dać obraz szkolnych patologii, a akcja jest częścią rządowego programu "Zero tolerancji dla przemocy w szkole".

- Do mnie "trójka" przyszła w grudniu - opowiada dyrektor jednego z łódzkich gimnazjów (prosi o anonimowość). - Szczerze powiedziałem o problemach szkoły: że zdarzają się kradzieże w szatni, uczniowie popalają w toaletach, kilku systematycznie opuszcza lekcje, a co jakiś czas wraca fala. Opowiedziałem też, jak z tym walczę: o dyżurach pedagoga, współpracy z rodzicami, także z policją. Byłem szczery i... głupi. Liczyłem na wsparcie, a dostałem to - dyrektor pokazuje pismo od kuratora. Czytamy w nim: "Podczas przeglądu szkoły stwierdzono następujące problemy [tu lista niemal żywcem przepisana z protokołu "trójki" - red.]. W związku ze stwierdzeniem niedostatecznych efektów wychowania polecam opracowanie programu i harmonogramu efektywności wychowania. Niewdrożenie go albo nieuwzględnienie zgłoszonych [przez kuratora] uwag i wniosków, może spowodować wystąpienie z wnioskiem o odwołanie Pana z końcem lub w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia" - grozi pismo.

W sumie w Łódzkiem dostało je 220 dyrektorów szkół z prawie tysiąca już skontrolowanych. - Wszyscy, u których "trójki" dostrzegły uchybienia - informuje łódzki kurator Barbara Kochanowska. Jej zdaniem pismo "tylko przypomina dyrektorom o obowiązkach". - Ci, którzy dobrze pracują, nie mają się czego obawiać. A dyrektorów, którzy nie usuną uchybień, też od razu nie będziemy odwoływać. Są określone procedury - mówi Kochanowska.

A co mówi ustawa? Jeżeli dyrektor nie usunie w wyznaczonym terminie uchybień bądź nie wdroży programu naprawy, kurator występuje do samorządu z wnioskiem o jego odwołanie. Wniosek jest dla samorządu "wiążący".

Łódzkie nie jest wyjątkiem. Podobne pisma ślą do szkół kuratorzy w całym kraju. Zapytaliśmy MEN, czy to przypadkiem nie przygrywka do odwoływania dyrektorów niepokornych albo mających inne poglądy na edukację niż minister. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Cieszą się ci, którzy nie rozmawiali z "trójkami" szczerze, a jest ich wielu. W grudniu opublikowaliśmy rozmowę z pracownikiem łódzkiego kuratorium, który chodzi w "trójkach". Narzekał, że dyrektorzy - którzy są o uprzedzani o wizytacjach - robią wszystko, by nie było się do czego przyczepić. W czasie kontroli klasy są pod opieką, o alkoholu i narkotykach nikt nie słyszał, uczniowie (najczęściej z samorządu) chwalą nauczycieli, a rodzice (również wyselekcjonowani) wystawiają laurki dyrektorom. - Akcja przypomina malowanie trawy na zielono. Jak w PRL-u, gdy w zakładzie pracy zjawiał się pierwszy sekretarz z "niezapowiedzianą" wizytą i wszystko robiło się na pokaz - mówił nam wizytator. Najlepiej pomalowała trawę jedna ze szkół w Pomorskiem, która - na czas wizytacji - zamknęła uczniów-chuliganów w pracowni internetowej.

Dla dyrektorów łódzkich szkół pisma od kuratora to kara za szczerość. Barbara Kochanowska widzi to inaczej: - Nie wyobrażam sobie, by dyrektor mógł oszukiwać. Powinno się mówić prawdę. Szczery zawsze może liczyć na naszą pomoc. Jeśli jednak ktoś oszukał, to tak naprawdę oszukał siebie i uczniów. Ukrywanie problemów nie jest metodą na ich rozwiązanie, a przecież dobro uczniów jest najważniejsze.

Programy muszą napisać szkoły, ich efekty sprawdzą wizytatorzy. - Powiem wizytatorowi, że efekty są świetne, a uczniowie przestali palić nawet poza szkołą - zapowiada dyrektor łódzkiego gimnazjum.

Katka15-03-2007 11:17:24   [#50]
w opolskim też dostaliśmy cos takiego, ale doszlismy do wniosku, że wyslemy nasz program profilaktyczny ( w części odpowiadającej potrzebom KO), bo przeciez  on własnie stanowi "program poprawy efektywności wychowania"
strony: [ 1 ][ 2 ]