Forum OSKKO - wątek
TEMAT: |
Nadzór w przedszkolach- przed KONFERENCJĄ W MIĘTNEM |
|
beera | 04-03-2007 16:01:03 [#01] |
---|
Przed konferencją dyrektorów przedszkoli w Miętnem zastanawiając się jakie są potrzeby dyrektoów przedszkoli, zaczęliśmy mysleć o nadzorze pedagogicznym " w przedszkolnym wymiarze". Mam swoje bardzo głębokie przekonanie, że plan nadzoru w przedszkolu, w swojej strukturze, nie może, nie powinien, się niczym róznić od planu nadzoru w podstawówce, gimnazjum, czy szkole ponadpodstawowej Plan nadzoru w przedszkolu wynika bowiem z takich samych przepisow - UOSO, rozporządzenie JEDNO w czym może się różnić to tylko zakresem badań jakimi się w tej placowce w ramach nadzoru zajmuje dyrektor. .................................. I teraz: Gdybysmy w Miętnem wyszli od zasady- czyli od przepisow prawa z przedstawieniem ich wybrzmiewania w planie nadzoru, byłby to pierwszy krok I kolejne - na warsztatach warto byłoby ewentualnie skoncentrowac się na obszarami do samooceny- tak, by można było z nich korzystać w kolejnych latach i włączać zagadnienia w całą strukturę planu nadzoru w momencie realizowania badań w zakresie: § 3. 1. 2) diagnozowanie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkół i placówek; 3) ocenianie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkół i placówek, w całości lub w wybranych zakresach, w szczególności określonych w art. 33 ust. 2 ustawy; ............. No i: Bardzo proszę dyrektorow przedszkoli, byście się włączyły w przygotowania do Mietnego- jesli mogłybyście tu umieszczac swoje uwagi, co do punktów newralgicznych sprawowania nadzoru, wymagań KO wobec Was w tym zakresie, itp- to mielibyśmy pewne wskazówki do prac i jeszcze- przyslijcie mi, proszę swoje standardy pracy, jesli takie- na swoje potrzeby, stworzyłyście Wszystkie te rzeczy wykorzystamy w materiałach konferencyjnych i podczas samej konferencji, oczywiście z podaniem autora i źrodła
moj mail- gdyby ktos miał problem ze znalezieniem go na górze: joanna.berdzik@oskko.edu.pl
|
Benigna | 05-03-2007 10:25:49 [#02] |
---|
asiu nowy plan nadzoru pisałam wykorzystując Twoją propozycję (była bardzo przydatna)
zawarłam w nim badania dotyczące obszaru: przebieg i efekty procesu dydaktyczno - wychowawczego, kontynuując pięcioletni "stary" plan i jednocześnie realizując priorytety KO - akurat pasowały
wiele wątpliwości wyjaśniło mi się po przeczytaniu materiałów z lutowej konferencji; w piątek mamy spotkanie z wizytatorem naszego kuratorium w sprawie nadzoru - myślę więc, że przyniesie ono jakieś propozycje do przemyślenia, czy dyskusji - jeśli chodzi o wymagania KO |
beera | 05-03-2007 14:36:36 [#03] |
---|
Benigno- bardzo Ci dziękuję za post Dla mnie jest bardzo ważne, to, co napisałaś w 1 akapicie, nie dlatego, że to mój plan, ale dlatego, ze rozumiem z tego, ze plan nadzoru tworzysz jak każdy dyrektor- innych szkół i placówek To pooglądam strony KO - a jakbyś coś miała/wiedziała to pisz:) |
Ank | 05-03-2007 17:53:23 [#04] |
---|
ja już też pisałam na ten temat: mam tak jak w rozporządzeniu czyli tak jak Ty Asiu |
Benigna | 06-03-2007 19:21:55 [#05] |
---|
podnoszę
może ktoś ma pytania, uwagi - zgodnie z sugestią Asi |
beera | 06-03-2007 19:24:43 [#06] |
---|
:)) |
Benigna | 11-03-2007 09:22:37 [#07] |
---|
W piątek byłam na spotkaniu z wizytatorem przedszkoli naszego KO.
Z tego, co pani powiedziała, żadne rewelacje ani inne niesamowitości w zakresie wymagań kuratoryjnych nie wynikają - wszystko zdaje się być mocno zdroworozsądkowe:
- nadzór należy do dyrektora, który najlepiej orientuje się w tym, co w jego placówce niedomaga (priorytety ministerialne i kuratoryjne są oczywiste do wzięcia pod uwagę) - stąd planowanie jest jego sprawą (i sprawowanie nadzoru "własnoręczne" również)
- w planowaniu najważniejsze są wnioski z nadzoru - one mają wyznaczać kierunki dalszej pracy, potem kolejnych badań, diagnoz
- wnioski należy formułować prosto i przejrzyście (banalnie niemal), bo takie mamy problemy - nie udziwniać nie zamykać w niezrozumiałych, ogólnych formułach, które potem skazują na ogrom pracy albo brak możliwości (narzędzi) badania
- nie porzucać tego, co się już stworzyło, tylko zrezygnować ze spraw już nieaktualnych, zmienić nazewnictwo
I wszystko byłoby takie optymistyczne, gdyby nie uwaga pani wizytator, że nie odbyły się jeszcze szkolenia dla nich (pracowników ko), poza spotkaniem w Sulejówku. To zepsuło mi nieco nastrój - bo o ile wszystko, co usłyszałam było uspokajające: jasne, logiczne, zrozumiałe, proste - o tyle obawiam się, że po szkoleniach - rozliczne interpretacje mogą tę prostotę zagmatwać (każdy "szczebel" coś zmieni, twórczo rozwinie...) - obym się myliła.
Podsumowując - osobiście nie mam pytań i problemów (obawy to tylko obawy) - z powodów już opisanych [#2]
Z "opadanięcia" wątku wnoszę, że inne koleżanki przedszkolanki :) również.
Poczekamy z dyskusją do konferencji - wy powtórzycie to, co było w lutym - bo naprawdę się przyda... |
beera | 11-03-2007 10:01:34 [#08] |
---|
Benigno:) Dzięki za post. Pewnie w Mietnem sobie porozmawiamy o "marzeniach" i sytuacji prawnej, a na warsztatach skonkretyzujemy zakres badań i wnioski | UWAGA! Nie jesteś zalogowany!
Zanim napiszesz odpowiedź w tym wątku, zaloguj się!
Dopiero wtedy będziesz mógł/mogła wysłać wprowadzony komentarz na forum.
Jeśli nie masz jeszcze założonego konta na forum, załóż je.
Logowanie i/lub zakładanie konta.
|